DARIO64 Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 A może właściciel będzie chciał prywatnie przewozić (luzem) obornik albo wapno gaszone Na jakiej podstawie zabronić wykorzystywania pojazdu do tego do czego został wyprodukowany ? A rozrzutniki obornika były kiedyś rejestrowane i pewnie niejeden łapie się już na zabytek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek717 Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2016 a powie mi ktoś jak jest z opłatą za takie badanie? czytałem tematy w tym dziale i wychodzi 98zł a w internecie można znaleźć informacje, że 305zł, skąd taka rozbieżność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Jest to cena umowna. Nie ma jej w tabeli opłat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 zwrot "zgodnie z wnioskiem jest jak najbardziej na miejscu. No moim zdaniem NIE!! We wniosku nie ma pytania, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym, a jedynie o parametry pojazdu! Zresztą pkt-y we wniosku nie pokrywają się z zaświadczeniem!. Więc wpis "zgodnie z wnioskiem" nie jest na miejscu!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Grudzień 2016 Share Napisano 10 Grudzień 2016 blakop, jest na miejscu. Jak już tu napisano badanie zgodności zabytku jest oceną porównawczą z wnioskiem i warunkami technicznymi. Właściciel pojazdu wnioskuje o uznanie danych parametrów, a diagnosta ocenia ich zgodność ze stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Grudzień 2016 Share Napisano 10 Grudzień 2016 Z zasady przewozy ładunków powodują degradację pojazdu, a temu mamy, przy zabytkowym, zapobiegać... nie widzę powodów mu tego zabraniać To jest Twoje zdanie. U mnie na badaniu takie ograniczenie dostaniesz i o tym nie decydujesz. Reszty nie trzeba. Porównuje się jedynie "orientacyjnie" Jakaś nowa definicja, na potrzeby swoich racji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Grudzień 2016 Share Napisano 10 Grudzień 2016 zasady przewozy ładunków powodują degradację pojazdu, a temu mamy, przy zabytkowym, zapobiegać... Używanie też może powodować "niszczenie". Zresztą ładunek ładunkowi nierówny. Czyli nawet bagażu pasażerów przewozić nie można, bo to też ładunek. U mnie na badaniu takie ograniczenie dostaniesz i o tym nie decydujesz. Jak pisałem - święte prawo diagnosty, ale moim zdaniem nie masz racji. Jakaś nowa definicja, na potrzeby swoich racji? II. OCENA PORÓWNAWCZA STANU TECHNICZNEGO POJAZDU W ODNIESIENIU DO WYMAGAŃ OKREŚLONYCH W PRZEPISACH W SPRAWIE WARUNKÓW TECHNICZNYCH POJAZDÓW ORAZ ZAKRESU ICH NIEZBĘDNEGO WYPOSAŻENIA Rozporządzenie zabytków nie dotyczy, ale dokonujemy porównania, które i tak może nie mieć wpływu na wynik badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Grudzień 2016 Share Napisano 10 Grudzień 2016 Z zasady przewozy ładunków powodują degradację pojazdu W samochodzie osobowym przewóz tychże osób "degraduje" ten pojazd, więc tam też dajesz stosowne ograniczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Grudzień 2016 Share Napisano 11 Grudzień 2016 Z zasady przewozy ładunków powodują degradację pojazdu, a temu mamy, przy zabytkowym, zapobiegać... Mocno to naciągane , samo poruszanie się pojazdem też prowadzi do jego degradacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Grudzień 2016 Share Napisano 11 Grudzień 2016 A dodatkowo ustawodawca daje prawną możliwość używania takich pojazdów do transportu zarobkowego. A tu proszę - diagnosta mądrzejszy Pozostaje tylko omijać takie stacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 11 Grudzień 2016 Share Napisano 11 Grudzień 2016 Panowie moim zdaniem ograniczenia powinny wynikać z konstrukcji pojazdu a nie z jakiejś złośliwości diagnosty, czy chęci pokazania kto tu rządzi. Zabytkiem może być np: Ford A czy Ford T i może być też Ford Grenada czy Fiat 125. Ograniczeń w fordzie A czy T może być nawet kilka a w Grenadzie trudno mówić o ograniczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Grudzień 2016 Share Napisano 11 Grudzień 2016 samo poruszanie się pojazdem też prowadzi do jego degradacji ale jest różnica czy jedziesz na pusto czy wrzucisz dwie tony na pakę... A dodatkowo ustawodawca daje prawną możliwość używania takich pojazdów do transportu zarobkowego. Właściciel musiał by to zgłosić przy badaniu - nie zgłasza, nie mój problem... A tu proszę - diagnosta mądrzejszy Tak, diagnosta powinien być mądrzejszy od przeciętnego użytkownika pojazdu. I nie zmieni tego zdanie niektórych ludzi, że mamy tyle oleju w głowie co nam nakapie w kanale z samochodu... Panie Kolego. Pozostaje tylko omijać takie stacje. Masz rację, na twoim miejscu bym omijał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Grudzień 2016 Share Napisano 11 Grudzień 2016 ale jest różnica czy jedziesz na pusto czy wrzucisz dwie tony na pakę... Ale nie dajesz wyboru i zabraniasz wrzucić nawet 100kg... A nawet 10kg. Tak, diagnosta powinien być mądrzejszy od przeciętnego użytkownika pojazdu. Ale diagnosta nie jest od dbania o właściwe użytkowanie pojazdu (żeby się nie zużył). Jest od dbania o bezpieczeństwo podczas użytkowania tego pojazdu, a załadowanie go nie zagraża temu bezpieczeństwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Grudzień 2016 Share Napisano 11 Grudzień 2016 danielg539 napisał/a:samo poruszanie się pojazdem też prowadzi do jego degradacji ale jest różnica czy jedziesz na pusto czy wrzucisz dwie tony na pakę... To intuicyjne stwierdzenie, któro niekoniecznie musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Zapewne jazda zimą po błocie pośniegowym zmieszanym z piaskiem i solą dużo bardziej zdegraduje taki pojazd niż przewóz jakiegoś ładunku. Jeżeli miał bym ograniczyć przewóz ładunków, to zapisał bym coś w stylu: zakaz zarobkowego przewozu ładunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 Jeżeli miał bym ograniczyć przewóz ładunków, to zapisał bym coś w stylu: zakaz zarobkowego przewozu ładunków. Daniel - ale właśnie tego zrobić Ci nie wolno w mojej ocenie, skoro sama ustawa daje takie prawo!! Jestem w stanie zrozumieć takie ograniczenia nałożone przez nadzór konserwatorski, tudzież władze muzeum - ale nie diagnostę. Nie taka jest jego rola w ustalaniu ograniczeń. Ograniczenia mają wynikać z dbałości o zasady BRD - dla użytkownika tego pojazdu, ale i innych uczestników ruchu, a nie z "dbałości" o eksploatację pojazdu!! Komuś chyba tu poczucia "władzy" brakuje i w ten sposób sobie nadrabia - wykraczając poza swoje kompetencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 Ograniczenia mają wynikać z dbałości o zasady BRD - dla użytkownika tego pojazdu, ale i innych uczestników ruchu, a nie z "dbałości" o eksploatację pojazdu!! A masz bo dobrze gadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 to zapisał bym coś w stylu: zakaz zarobkowego przewozu ładunków. Oooo!!! to jest dobre rozwiązanie !! Daniel - ale właśnie tego zrobić Ci nie wolno w mojej ocenie, skoro sama ustawa daje takie prawo!! Właśnie, że wolno, bo dopóki nie zgłosi na badaniu, że chce zarobkowo i nie dostanie tnb na rok to NIE MOŻE !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 to jest dobre rozwiązanie !! Zarobkowo to już się pojazd nie niszczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 Oooo!!! to jest dobre rozwiązanie !! Jakie rozwiązanie prawne i jakie okoliczności dają diagnoście powody do nałożenia takiego ograniczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 Po namyśle stwierdzam, że sam zamysł ustawodawcy o możliwości wykorzystania pojazdu zabytkowego do celów zarobkowych jest co najmniej dziwny. Z jednej strony pojazdy zabytkowe nie muszą spełniać szeregu kryteriów stawianym "zwykłym" pojazdom ale jak taki pojazd ma być używany w celach zarobkowych to już kryteria jego oceny zostają diametralnie zaostrzone i musi posiadać sprawność na poziomie "zwykłych" pojazdów. Paradoks całej sytuacji polega na tym, że jak diagnosta podczas badania zgodności widzi, że pojazd nie spełnia kryteriów oceny dokonywanej podczas OBT to już wie, że pojazd taki nie będzie mógł być użyty do działalności zarobkowej i przynajmniej teoretycznie może zakazać użytkowania tego pojazdu w celach zarobkowych. Ciekaw jestem, czy ktoś z grona diagnostów wykonał choć jedno OBT pojazdu zabytkowego używanego do celów zarobkowych. Inna sprawa, to jakie kryteria oceny należy zastosować podczas wykonywania OBT pojazdu z roku np. 1930? Obecnie obowiązujące przepisy zawierają pewne wyłączenia dla pojazdów wyprodukowanych w latach '80, '70 ale żadnych ulg dla starszych pojazdów nie przewidują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 Jedyne zarobkowe z jakimi się zetknąłem to autobusy. MPK w Poznaniu miało swego czasu fajnego ogórka z przyczepą, ale mimo unikalności i świetnego stanu zachowania był na zwyczajnych blachach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Grudzień 2016 Share Napisano 13 Grudzień 2016 Jakie rozwiązanie prawne i jakie okoliczności dają diagnoście powody do nałożenia takiego ograniczenia? Rozporządzenie o badaniach zabytków, można ustalić inne ograniczenia, niż te proponowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Grudzień 2016 Share Napisano 13 Grudzień 2016 Tak - ale powodem mają być warunki techniczne i ich wpływ na BRD, a nie poczucie "dbania" o stan zachowania tegoż zabytku. To nie rola, ani kompetencje diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek717 Napisano 21 Luty 2017 Autor Share Napisano 21 Luty 2017 witam, właściciel pojazdu cieszy się żółtymi tablicami, wszystko bez problemu, wpisałem w opisie "zgodnie z wnioskiem" . Wielkie dzięki za pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.