Czolgista Napisano 16 Marzec 2020 Share Napisano 16 Marzec 2020 (edytowane) Tak jak pisałem wcześniej, takich pojazdów staram się unikać jak ognia. Na całe szczęście do tej pory nawet skutecznie. Jeśli jednak przyszłoby mi badać taki pojazd to miałbym poważne wątpliwości czy "podbić" czy dać N i skierować na nadanie cech identyfikacyjnych. Literalnie VIN ma być naniesiony w sposób trwały, czy blaszka z numerem przynitowana do karoserii i przykryta szybą to sposób trwały? Mam spore wątpliwości i stanowisko ministerstwa w tej materii wydaje mi się drugorzędne, ponieważ stoi w jawnej sprzeczności z przepisami, które (teoretycznie) wyszły spod ręki tego samego ministerstwa. Edytowane 16 Marzec 2020 przez Czolgista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Odnośnie nr VIN za szybą i nie tylko : Cytat Zgodnie z normami ISO producent musi wybrać sposób oznakowania VIN spośród następujących trzech możliwości: 1. VIN umieścić bezpośrednio na części pojazdu, tzn. na ramie, na nadwoziu samonośnym albo na części nadwozia, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić 2. VIN umieścić na oddzielnej płytce trwale przymocowanej do pojazdu zgodnie z pkt. 1 3. VIN umieścić jednocześnie zgodnie z pkt. 1 i 2 na jednym pojeździe. W przypadku, kiedy narodowe przepisy danego kraju wymagają, aby VIN był czytelny z zewnątrz pojazdu, (w przypadku zamkniętego pojazdu) wówczas powinien być on umieszczony wewnątrz przestrzeni pasażerskiej w pobliżu dowolnego słupka szyby przedniej. Sposób pierwszy i trzeci stosowany jest w Europie, drugi jest obowiązkowy w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie, z tym że w tych dwóch krajach za część nadwozia, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić, przyjęto tablicę rozdzielczą razem z mocowaniem do struktury nadwozia. W Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie jednolicie we wszystkich pojazdach (tam, gdzie ten sposób znakowania jest przewidziany przepisami federalnymi) stosuje się zasadę umieszczania „oddzielnej płytki z VIN” w pobliżu lewego słupka szyby przedniej, tak aby VIN był zawsze czytelny i dostępny na zewnątrz pojazdu nawet pod nieobecność kierującego. Opisany system umieszczania VIN stosowany przez producentów w Stanach Zjednoczonych Ameryki i Kanady podlega ścisłej kontroli rządowej (nity, oznakowanie nitów, materiał, płytki itd.). Jednolitość stosowania oznakowania, trwałe systemy mocowania „oddzielnej płytki z VIN”, ułatwiają policji i innym instytucjom szybką identyfikację pojazdów. W dokumencie źródłowym znajdują się inne informacje techniczne dotyczące numeru identyfikacyjnego VIN mające wpływ na prawidłową identyfikację pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Marzec 2020 Share Napisano 17 Marzec 2020 Obstawiam, że Jeepek był znakowany jak w punkcie trzecim. Dostarczyć towar przez morskie fale, to wcale nie takie łatwe zadanie: https://www.youtube.com/watch?time_continue=47&v=we7eJ2yRKDQ&feature=emb_logo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.