Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

frugus33

Zmiany konstrukcyjne

Polecane posty

frugus33

Przyjechał dziś klient fordem mondeo jako ciężarowy liczba miejsc 5. Zdemontowana kratka oświadczenie PHU z kodem działalności gospodarczej odnośnie zmian konstrukcyjnych z ciężarowy licz. miejsc 5 na osobowy licz miejsc 5.

Ale zgodnie z przepisami które zaczęły obowiązywać od dn.01.01.20017 rozporządzenie ministra infrastruktury z dn.31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. z 2016r. poz.2022 par.9b i 9d Wymagane jest potwierdzenie przez jednostkę uprawnioną spełnienia warunków technicznych w poj. których dokonano zmian.

Wykaz jednostek uprawnionych zawiera obwieszczenie MIiB z dn. 23.02.2016r. Dz.Urz.MIB poz.12.

Czyli ZK wykonać nie można tylko musi zdobyć potwierdzenie od jednostki uprawnionej z listy MIB taki jak ITS?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

te zmiany zostały na starych zasadach i nie musi mieć do tych zmian oświadczenia od jednostek uprawnionych, wystarczy

Zdemontowana kratka oświadczenie PHU z kodem działalności gospodarczej odnośnie zmian konstrukcyjnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

@frugus33 - a Ty czytałeś te przepisy w ogóle?

Bo pomijając pewne niuanse, to tam chyba jest coś mowa o takich zmianach, gdzie zmienia się liczba miejsc. A Ty piszesz, że się nie zmienia. To o co Ci chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Ale zgodnie z przepisami które zaczęły obowiązywać od dn.01.01.20017

Te przepisy już obowiązują od sierpnia 2016 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekkos

Te zmiany mówią o pojazdach ciężarowych, a ten samochód będzie samochodem osobowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frugus33
Ale zgodnie z przepisami które zaczęły obowiązywać od dn.01.01.20017

Te przepisy już obowiązują od sierpnia 2016 roku.

Te przepisy zostały wprowadzone w sierpniu 2016 część z nich owszem obowiązywała od tej daty a część tak jak te odnośnie ZK od 1.1.2017

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekkos

Grzegorz Łódź mówi dobrze, przepisy o zmianach obowiązują od 01.07.2016

Możemy co najwyżej sprzeczać się czy przerobienie samochodu na osobowy rozwiąże przepis który mówi o samochodach ciężarowych, czy taki samochód przerobiony z ciężarowego na osobowy zostanie dla niektórych ciężarowym i wtedy faktycznie należy wymagać dodatkowych dokumentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
a część tak jak te odnośnie ZK od 1.1.2017

 

Możesz napisać które dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frugus33

O.K. Moja pomyłka od 1.1.17 par.8 ust.4 pkt. 9 i 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romcio

Wracając do - zdemontowania KRATKI - to nadal jest ciężarowy ... Zastanawiam się jak WK podejdzie do tych ZMIAN?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Wracając do - zdemontowania KRATKI - to nadal jest ciężarowy
A to skąd? Jeśli był homologowany wg. PL to po zdemontowaniu kraty nie jest już ciężarowym wg. homologacji. A jak nie jest ciężarowym, to w tym przypadku staje się osobowym. Zmiana rodzaju nie musi się wiązać ze zmianą liczby miejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Wracając do - zdemontowania KRATKI - to nadal jest ciężarowy ... Zastanawiam się jak WK podejdzie do tych ZMIAN?
- całkiem mi to jeszcze nie rozpoczęty a ostatni w tym tygodniu dzień roboczy zaburzyło 8/

Można, uprzejmie proszę, myśl głębiej rozwinąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romcio

... brak kratki w sam. ciężarowym (jeśli jest wymagana) to N na badaniu, a nie zaraz utrata homologacji. Zastanawia mnie jakie to istotne zmiany zaistnieją aby WK przyjął zmiany konstrukcyjne. Temat bardzo ciekawy i rozwojowy. Ciekawi mnie co na to WK, bo może jednak można ... :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Ciekawi mnie co na to WK, bo może jednak można ...
- no ale co jednak można?

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A można poprosić w odwrotną stronę: jakie to istotne zmiany zachodzą w samochodzie osobowym (hatchback, kombi), że staje się ciężarowym (vanem/wielozadaniowym)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

romcio, w przypadku OBT owszem. Ale tu klient wnioskuje o zmianę rodzaju i DBT. W takim razie jakie ZK uznasz za właściwe przy zmianie rodzaju z ciężarowego na osobowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
jak WK podejdzie do tych ZMIAN?

A jak ma podchodzić? Normalnie. Dostanie "kwity" z SKP, że dokonano zmian konstrukcyjnych i wyda stosowne dokumenty. Nie demonizujmy. Wszystkie te zapisy odnośnie odpowiednich dokumentów są dla SKP nie dla WK. Jeżeli się diagnosta podłoży to jego zmartwienie (na własne życzenie) w trakcie kontroli. Choć znając kontrolujących (patrz VAT) to nic się nie będzie działo na co dzień, aż do momentu jakiejś tragedii, kiedy wszyscy będą zachodzić w głowę jak się to mogło stać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BarAnt

Panowie, a jak jest na tą chwilę z dołożeniem jednego miejsca siedzącego w autobusie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

A jak ma być? Jak jest gdzie, to się montuje i się ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BarAnt

Jest gdzie. Chodzi o dołożenie jednego miejsca siedzącego z przodu dla pilota wycieczek, którego wcześniej nie było. Dzięki za podpowiedź, bo szczerze mówiąc zagubiłem się w tych zmianach konstrukcyjnych.

 

[ Dodano: 05-01-2017, 16:58 ]

A czy taka zmiana nie łapie się pod paragraf 9d, gdzie jest napisane o zmianie liczby miejsc siedzących i zmianie rodzaju pojazdu na autobus??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Czy zmieniasz rodzaj pojazdu? Czy dokładasz miejsce, bez miany rodzaju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BarAnt

Tak zapytałem dla pewności. Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Jak jest gdzie, to się montuje i się ma.

Heniek zrobił "gdzie" . :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Najważniejsze, że jest, a reszta.... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Czy z poświadczeniem czy bez można zinterpretować, że bez ale mocowanie siedzeń w miejscach przewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu nie przeskoczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.