Skocz do zawartości

Zmiany konstrukcyjne


frugus33

Rekomendowane odpowiedzi

usilnie twierdzono że na OSKP juz nie można robić zmian konstrukcyjnych

Ja najpierw chciałbym poznać przepis , że można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 173
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    24

  • DARIO64

    20

  • Paprock

    20

  • adam1501

    17

A od pierwszego stycznia tego roku zmiany owszem, ale głównie wymiarów, mas, nacisków.

..i poświadczenie na kratkę i pewno stąd to zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ODNOŚNIE POTWIERDZENIA PRZEZ JEDNOSTKE UPRAWNIONA.

RELACJA

 

ze spotkania w Dep. Transportu Drogowego MIiB w dniu 25.01. 2017 r. ws rozporządzenia obowiązującego 1 LIPCA 2016

Przedstawiciel Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów stwierdził ( i nie zostało to zakwestionowane), że " potwierdzenie " wprowadzone przez dyr. Oleksiaka nie ma umocowania prawnego w rozporządzeniu ani w żadnym innym akcie prawnym i jest bezprawne. Proponuję w związku z tym zrezygnować z jego uzyskiwania i sprawę rejestracji załatwiać na SKP pokazując wynik badań posiadanych przez firmę. Jeżeli ktoś będzie żądał "potwierdzenia" musi przedstawić podstawę prawną ( przepis) a jej nie ma. Proszę przysyłać informacje gdzie tego nie będą chcieli uznać.

 

[ Dodano: 03-02-2017, 16:37 ]

WIECEJ INFO NA STRONIE SPCM.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję w związku z tym zrezygnować z jego uzyskiwania i sprawę rejestracji załatwiać na SKP pokazując wynik badań posiadanych przez firmę.

Możesz to rozwinąć? Cóż to zmienia? Czy nie wygodniejszy jest jakikolwiek jednostronicowy "papier", który potwierdza spełnienie konkretnego § od teczki z milionem wyliczeń...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to rozwinąć?

Co tu rozwijać . Faksy podpisane przez dyrektora Oleksiaka nie są źródłem prawa . Skoro nie ma w żadnym akcie prawnym wzoru dokumentu ,to każdy dokument potwierdzający spełnienie wymagań rozporządzenia jest prawidłowy .

W ogóle to tam chyba "ciekawie" było , ale niestety tajemnica korespondencji obowiązuje ,chyba że piszący sam to ujawni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za dubel.

Co myslicie o tym "potwierdzeniu"? Co lepsze zauwazylem ,że PIMOT porozsylam te wzory potwierdzen miesiac wczesniej niz pismo od pana Oleksiaka .chyba PIMOT ustala prawo :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myslicie o tym "potwierdzeniu"?

Będzie na tym od Oleksiaka to dobrze, będzie na innym wzorze też dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wynika ze żadnego potwierdzenia nie trzeba miec tylko sprawozdania z badan na reg 14,16,17 lub 80 do autobusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wynika ze żadnego potwierdzenia nie trzeba miec tylko sprawozdania
potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami ...wykonanymi przez jednostkę uprawnioną

Jak się ten dokument będzie nazywał jest bez znaczenia , potwierdzenie czy sprawozdanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"potwierdzenie" to, to wydawane przez PIMOT/ITS po dołożeniu foteli w aucie (przyjezdza człowiek patrzy oglada czy fotele zamocowane jak w sprawozdaniu z badan, czy fotele z homologacja M1. Robi zdiecia wypelnia 1stone "potwierdzenia" inkasuje 1550zl netto za owe potwierdze +1000zl netto dojazd. CZas badania 1godzina.

w u stawie jest ze ma posiadac sprawozdanie z badan na dany regulamin a nie "potwierdzenie"

Sprawozdania z badan a "potwierdzenie" to dwie różne rzeczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w u stawie jest ze ma posiadac sprawozdanie z badan na dany regulamin

No to poproszę o cytat . Bo ja podałem cytat z rozporządzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samo- chodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB  mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania,  o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych  i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są  wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną.  Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; 

 

POTWIERDZONE BADANIAMI NA ZGODNOSC Z REG 14,16,17 A NIE POTWIERDZONE POTWIERDZENIEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POTWIERDZONE BADANIAMI NA ZGODNOSC Z REG 14,16,17 A NIE POTWIERDZONE POTWIERDZENIEM

POTWIERDZONE BADANIAMI A NIE SPRAWOZDANIEM.

Tyle w temacie krzyczenia .I chyba zakończę dyskusję ,bo widzę że o złotówy chodzi i najlepiej nie przedstawić dokumentu na skp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POTWIERDZONE BADANIAMI NA ZGODNOSC Z REG 14,16,17 A NIE POTWIERDZONE POTWIERDZENIEM

Jest napisane

"potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną."

Jednak sam raport nie wystarczy bo jeszcze ktoś musi sprawdzić czy to co w pojeździe jest tym co w rzeczywistości było zbadane, a jako że diagności nie posiadają kwalifikacji to przeszło to do innej instytucji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymuje się sprawozdanie ale osoba "wykwalifikowana" musi sprawdzić czy pojazd jest zgodny z dokumentacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaz ustawe ktora mowi ze musi sprawdzić ?

 

[ Dodano: 03-02-2017, 22:59 ]

Czyli jak piszesz diagnosta nie jest "wykwalifikowanä" osoba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaz ustawe ktora mowi ze musi sprawdzić ?

 

Naucz się odróżniać ustawy od rozporządzeń.

 

Po przeprowadzonych badaniach uzyskuje sie sprawozdanie z badan

 

Czy jest w nim zawarty numer VIN pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak piszesz diagnosta nie jest "wykwalifikowanä" osoba?

Rozumiem , że Kolega (domyślam się , że diagnosta ) sam jest w stanie ocenić ,że spełnione są wyżej wymienione wymagania?

Ja już mam wątpliwości, ponieważ ciężko Koledze odróżnić ustawę od rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaz ustawe ktora mowi ze musi sprawdzić ?

Co ja mam Ci wskazać ? Najlepiej gdybyś znalazł "ustawę", która mówi że pojazd może być dopuszczony do ruchu na podstawie oświadczenia producenta. Oczywiście mówię o każdym innym przypadku niż homologacja całopojazdowa.

 

Czy jest w nim zawarty numer VIN pojazdu?

Podejście diagnostów jest inne niż wskazywałaby pewna logika ale niestety jestem zmuszony się z tym pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.