Paprock Napisano 21 Kwiecień 2017 Share Napisano 21 Kwiecień 2017 Ja tam nic nie naciągam. Nie istnieje na dzisiaj ani faktura, ani oświadczenie, które należałoby przedstawić diagnoście na stacji. Diagnosta nie ma też żadnego obowiązku widzieć lub znać stan pojazdu przed zmianami. Z powyższego sam tytuł załącznika jako "opis zmian dokonanych w pojeździe" trąca z deka żartobliwością, no bo jakie zmiany opisać. Diagnosta co najwyżej stan faktyczny może poświadczyć w opisie, a więc pojazd posiada lub nie posiada kratę/przegrodę, posiada lub nie posiada uchwyty/elementy zabezpieczające. Siedzenia wraz z pasami bezpieczeństwa zamocowane są lub nie w miejscach przewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. I tyle. I po zmianach. Niestety nie bywam przy modyfikacjach u przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie, to skąd mam wiedzieć co zdemontowano, a co w zamian zamontowano. A nawet jak nic nie zmieniono, to co mi do tego. Piszę to co na stanowisku widzę. Do tego wykonam parę fotek i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Kwiecień 2017 Share Napisano 21 Kwiecień 2017 I co by to Adamie wniosło do sprawy, żeby takowa homologację w WK pokazał? Ano to, że głupot żądają, ponieważ:nieposiadający zgodnie z przepisami kratki chce zmienić rodzaj na osobowy...WK twierdzi, że musi być FV za demontaż kratki Na dzień dzisiejszy taka zmiana jest niemożliwa w świetle prawa (zmiana rodzaju odbywa się na podstawie zmian konstrukcyjnych, które nie miały miejsca. Jak się wrócę do nich z fakturą za demontaż kratki to mi zmienią rodzaj), poza patentem "Nieopierzonego", gdzie tak naprawdę, jak wspominałeś, naciąga się tę literę prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Kwiecień 2017 Share Napisano 21 Kwiecień 2017 Żądają tego, co przepisy żądają. Klient musi sam ocenić czy jest to wykonalne, czy nie. W zasadzie faktycznie - po wykreśleniu art. 66 z zaświadczenia można by naciągnąć teorię, że na SKP nie trzeba już pokazywać faktury/oświadczenia na zmiany. I tym sposobem jak każdy coś naciągnie to sprawa jest do ogarnięcia hehe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 21 Kwiecień 2017 Share Napisano 21 Kwiecień 2017 Już nie dług TDT nas z tego wybawi oni lepiej wiedza co można a co nie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 22 Kwiecień 2017 Share Napisano 22 Kwiecień 2017 oni lepiej wiedza nie jestem tego pewny ,ale punkt widzenia zmienia się w zależności od miejsca siedzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Kwiecień 2017 Share Napisano 22 Kwiecień 2017 Na dzień dzisiejszy taka zmiana jest niemożliwa w świetle prawa (zmiana rodzaju odbywa się na podstawie zmian konstrukcyjnych, które nie miały miejsca. - no dobrze, a pojazd specjalny pomocy drogowej idzie na autolawetę przerobić, albo na odwrót z autolawety pomoc drogową zrobić? Oba auta toćka w toćkę identyczne i oba spelniją toćka w toćkę identyczne warunki techniczne (z tym, że jeden nie musi), o których rozporzadzenie dla pojazdu pomocy drogowej mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Kwiecień 2017 Share Napisano 22 Kwiecień 2017 Też nie zmienisz. Musiał by z tej pomocy zdjąć koguty, napis, pas - wtedy tak. Tu niestety nic nie wyczarujesz dopóki to na aucie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Kwiecień 2017 Share Napisano 22 Kwiecień 2017 oni lepiej wiedza nie jestem tego pewny ,ale punkt widzenia zmienia się w zależności od miejsca siedzenia... też nie jestem pewny, ale cytowana przez ciebie wypowiedż dla mnie jest sarkazmem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2017 Share Napisano 23 Kwiecień 2017 Też nie zmienisz. Musiał by z tej pomocy zdjąć koguty, napis, pas - wtedy tak. Tu niestety nic nie wyczarujesz dopóki to na aucie będzie. - napis jest niewymagany, kogut jest na magnes montowany, poza tym nie ma zakazu noszenia tego światła przez ciężarówkę, a na dodatek oba auta są żółte. Jeden jest cieżarowym, a drugi specjalnym w dowodzie i obu zachciało się dokonać podmiany rodzaju z ciężarowego na specjalny i ze specjalnego na ciężarowy. A podstaw okazania oświadczenia od podmiotu dokonującego zmian jakby na teraźniejszy czas brak. Czyli co, czyli jak: - wynik negatywny, bo w pojeździe nie dokonano zmian? - wynik negatywny, bo przedstawiony do badania pojazd zarejestrowany jako ciężarowy-przewóz pojazdów nie odpowiada warunkom dla specjalnego-pomoc drogowa? - wynik negatywny, bo przedstawiony do badania pojazd zarejestrowany jako specjalny-pomoc drogowa nie odpowiada warunkom dla auta ciężarowego-przewóz pojazdów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2017 Share Napisano 23 Kwiecień 2017 Ale w osobowym (poprzednio ciężarowym ale bez kratki) możesz napisać, że do badania przedstawiono pojazd taki i taki. I każdy, łącznie z WK założy - aha, była kratka, teraz nie ma i to jest ta zmiana.Bo teraz faktycznie ma cechy osobowego. A tu co, jeśli nadal ma mieć te cechy? Przy przeróbce ciężarowego na osobowy też tak może być. Kto mi zabroni kratkę zostawić w bagażniku? Czyli podjeżdżam autem ciężarowym na SKP, nie demontuję kratki, ale Ciebie proszę o wystawienie mi ZK, że pojazd spełnia warunki na osobowy. Śliski temat. A i kwestia konieczności okazania dokumentu (faktura/oświadczenia) w trakcie badania na SKP dyskusyjna. Po namyśle stwierdzam, że powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 Czyli co Czyli nic. Skoro w pojeździe nie dokonano żadnych zmian konstrukcyjnych, to taki pojazd nie ma nic do szukania na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 Przecież zdemontowano punkty kotwiczenia ( mocowania ) ładunków !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 Czyli nic. Skoro w pojeździe nie dokonano żadnych zmian konstrukcyjnych, to taki pojazd nie ma nic do szukania na SKP. - żeby to wiedzieć to trzeba mieć jakąś wcześniejszą o pojeździe wiedzę. A skąd mnie cokolwiek o pojeździe przed zmianami wiedzieć? Skoro auto bezkratkowe może być ciężarowe, skoro auto wyposażone w uchwyty do zabezpieczania ładunku może być ciężarowe, skoro auto Z kratą może być osobowe, skoro auto-laweta wyposażona bliźniaczo podobnie jak pojazd specjalny - pomoc drogowa może być ciężarowe, skoro auto-laweta może być pojazdem specjalnym - pomoc drogowa... Skoro istnieje oświadczenie podmiotu, którego zasadność okazania dopiero blakop musi objaśnić, skoro w tym oświadczeniu cokolwiek stoi, że pojazd był taki a po zmianach jest taki, nawet jak nic nie zmieniono, to co to za przeproszeniem 'pardon' obchodzi stację kontroli? Gorzej jak sama faktura jest o suchej treści „zmiana rodzaju pojazdu”, cena: tysiąc sześćset złotych w tym vat. I co , nic nie robić, bo nie dokonano zmian? A skąd wiedza jak ten pojazd nawet przed niedokonanymi pseudo-zmianami wyglądał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 A skąd mnie cokolwiek o pojeździe przed zmianami wiedzieć? Może poprosić o opinię rzeczoznawcy, który na zdjęciach ukaże zasadność wykonania zmian konstrukcyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 A skąd rzeczoznawcy znać jak dany pojazd wyglądał przed zmianami jak go nie widział? I znów "kwadratowe" kółko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 To nie moje zmartwienie. Ja przy braku parametrów mogę posiłkować się opinią i z tego korzystam. Jak klient nie wie jak dokonać zmian w swoim pojeździe w taki sposób, aby nie mieć problemów, to zanim cokolwiek zrobi niech zasięgnie języka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 Na stacji masz mieć oświadczenie o dokonanych zmianach, tudzież fakturę za nie. Oczywiście cfaniak napisze fakturę za "przystosowanie pojazdu..." i bądź tu mądry Dokładnie - rzeczoznawca nic tu nie pomoże. Nawet brak tu podstaw do skierowania, bo tu nie chodzi o ustalenie nieznanych parametrów... Paranoja. A rzeczoznawca mógłby ukazać, nie ukarać Adamie Tylko skoro on by mógł to dlaczego nie Ty - też masz obowiązek zdjęcia zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 ukarać Tylko skoro on by mógł to dlaczego nie Ty - też masz obowiązek zdjęcia zrobić. Ponieważ do mnie trafia już pojazd przebudowany. Skoro nie widzę zmian dokonanych w pojeździe to zgodnie z zakresem wykonywania badań:"3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach – dodatkowo odpowiednio innej specjalności." Proszę o opinię co zostało przebudowane, jakie parametry się zmieniły, że pojazd wymaga badania technicznego na zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 A jaki parametr masz problem ustalić? Kwalifikacja RPP to nie parametr jak dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 A jaki parametr masz problem ustalić? Co uległo zmianie. Jeżeli widzę pojazd co do którego mam wątpliwości, czy w ogóle zostały dokonane jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne, to nie mam zamiaru potwierdzać nieprawdy w dokumentach. Aby SKP mogła wykonać takowe badanie muszą nastąpić zmiany w konstrukcji bądź wymiana elementów pojazdu, a nie na widzimisię właściciela. Brak powyższych skutkuje, że stacja nie ma nic do roboty przy takim pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 Rozróżnij dwie sytuacje: - masz problem z ustaleniem parametru technicznego - masz problem z tym jakie badanie wykonać, w jakim zakresie, jak sklasyfikować pojazd, ile skasować, jak wystawić zaświadczenie etc etc etc... W pierwszym możesz kierować do rzeczoznawcy. W drugim NIE, bo nie jest to istotą skierowania. Twoje błędne rozumowanie można przyrównać do błędnego rozumowania przez wiele WK tzw. "zagadnienia wstępnego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 masz problem z tym jakie badanie wykonać Ja nie mam żadnego problemu. Nie ma zmian lub wymiany elementów nie ma badania. Natomiast jak klient się upiera, że coś takiego miało miejsce, a ja tego nie stwierdzam, to kwalifikuje to jako przypadek szczególny z cytowanego powyżej paragrafu. Całe wszystko. Dostaje potwierdzenie, że jednak nastąpiły zmiany lub wymiana elementów to wykonuje badanie, nie dostaje nie wykonuję badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 Jako rzeczoznawca ustalę Ci, że mi okazano samochód osobowy. To wszystko. I co z taką opinią zrobisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2017 Share Napisano 24 Kwiecień 2017 Ponarzekam, że nie ma wyliczeń... i będzie osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 25 Kwiecień 2017 Share Napisano 25 Kwiecień 2017 dzisiaj na spotkaniu WK Kraków oświadczono nam , że jak auto nie miało kratki [ zgodnie z homologacją] zostaje do śmierci jak było na początku - ciężarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.