Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

marbie

DMC autobusu od 2017

Polecane posty

marbie

Ustalacie DMC 19,5 t w autobusie na koniec dowodu? Oczywiście jeżeli konstrukcyjna masa na to pozwala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

Oczywiście ,że tak. średnio ok 25 kg przybędzie na 1 pasażera .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

A jak po lewej na TZ jest wartość 18000 kg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Właśnie - jak to teraz technicznie rozkminić w kwestii danych na TZ?

 

Co najpierw? Wizyta w WK po nowy DR, czy najpierw SKP?

 

Chyba trzeba by tak.

1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

2. Na tej podstawie nowy DR w WK

3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?)

4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP.

 

Przy innym trybie zawsze będzie niezgodność między danymi w DR i na TZ, więc wynik N?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

 

Ale po co pismo, skoro w DR jest już wpis F.1 np. 19000 kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hugol22

A co z autobusami którym obniżaliśmy DMC do 18000 a chcą wrócić do DMC które było na zagranicznych dokumentach oraz na tabliczkach znamionowych oraz suma nacisków pozawala na zwiększenie DMC ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trucker

F2 nie może przekraczać F1.

Na SKP możemy podnieść tylko DMC, jeżeli Konstrukcyjna MMC na to pozwala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Na SKP możemy podnieść tylko DMC jeżeli Konstrukcyjna MMC na to pozwala

 

Nawet jak będzie to niezgodne z TZ?

 

Ale po co pismo, skoro w DR jest już wpis F.1 np. 19000 kg ?

 

Nie zawsze tak będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trucker

Na TZ tez są podawany konstrukcyjne MMC

 

[ Dodano: 10-01-2017, 15:25 ]

A po za tym Nie robiłeś nigdy badania autobusu z zagranicy gdzie na TZ np było 19500 a na SKP trzeba było wpisać w F2= 18000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A nie widziałeś nigdy tabliczki, gdzie są dwie kolumny? Dane adm i konstr? Czyli po lewej 18, a po prawej 19,5. Jak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z TZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
ak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z T

 

Ale będzie zgodne z aktualnymi przepisami, a tabliczka mogła zostać wydana pod rządami starych przepisów, więc nie wiem, czy "niezgodność" to nie zbyt wielkie słowo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie
A nie widziałeś nigdy tabliczki, gdzie są dwie kolumny? Dane adm i konstr? Czyli po lewej 18, a po prawej 19,5. Jak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z TZ.

co do tego jaką wartość mogę wpisać to nie mam wątpliwości, dla mnie większa wartość jest konstrukcyjną z TZ, a jak napisał kolega wyżej ta druga wartość to administracyjna danego kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

jeżeli autobus do tej pory był zarej na dmc 18000 kg zr wzgl na nasze administr przepisy s na TZ jest 19500 kg to bez problemu możemy przy wym DR wpisać Dmc F2 19500 kg. jeśli autobus był homol na 18000 kg to tak musi zostać. analogicznie jak z ciężarowymi kiedyś z 16 na 18 ton.tak to rozumuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
jeśli autobus był homol na 18000 kg to tak musi zostać

 

Ale co to znaczy homologowany? Z DMC 18000 kg czy MMC 18000 kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

mmc = dmc 18000 kg. tu nie zrobimy nic w autobusie

jeśli na TZ będzie :

19500

19500

8000

11500

a wDR

F1 19500

F2 18000

to możemy przepisać DMC na 19500 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Procedurę częściowo zgodną z rozporządzeniem w sprawie rejestracji opisał blakop

Chyba trzeba by tak.

1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

2. Na tej podstawie nowy DR w WK

3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?)

4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
mmc = dmc 18000 kg. tu nie zrobimy nic w autobusie

jeśli na TZ będzie :

19500

19500

8000

11500

a wDR

F1 19500

F2 18000

to możemy przepisać DMC na 19500 kg.

W takim przypadku ustalenie danych i do WK. W pozostałych przytoczonych przypadkach procedura jaką opisał blakop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Dlaczego niektórzy diagności wciskają palce między drzwi a futrynę????

Dobrymi wujkami dla klientów jesteście, czy coś???

 

Procedurę częściowo zgodną z rozporządzeniem w sprawie rejestracji opisał blakop
Chyba trzeba by tak.

1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC.

2. Na tej podstawie nowy DR w WK

3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?)

4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP.

 

Zmiany mas po zmianach warunków technicznych TO NIE JEST SPRAWA DIAGNOSTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie było żadnych zmian konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Aby nawet na koniec DR wpisywać dane, to o to musi wnioskować właściciel i wówczas trzeba zrobić ustalenie danych. Stara dobra zasada mówi: nierób nikomu dobrze a tobie nie będzie źle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Zmiany mas po zmianach warunków technicznych TO NIE JEST SPRAWA DIAGNOSTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jak to nie? Zmieniły się przepisy, więc i niektóre dane pojazdu (DMC) się zmieniły. Diagnosta stosuje aktualne warunki techniczne, więc określa aktualne DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Diagnosta stosuje aktualne warunki techniczne, więc określa aktualne DMC.

Na wniosek właściciela. Sam z siebie nic nie zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Na wniosek właściciela.

 

To urząd.

 

Sam z siebie nic nie zrobi.

 

Dlaczego? Określi DMC na podstawie aktualnych przepisów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A jeszcze ładowność przecież się zmieni.

 

Tu niestety wiele WK obawiam się bez "kwitu" z SKP nic nie zrobi :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Pojazd nie przekracza parametrów więc dla mnie wszystko jest w porządku. Dlaczego jest tak określone, nie interesuje mnie to, może miał zmiany konstrukcyjne i taki parametr został określony, więc nie mogę sam z siebie tego zmienić. Jaki rodzaj badania mam wykonać? Musi o takie coś zawnioskować właściciel a nie ja sam, bo mi się tak podoba i zapiszę rodzaj badania: widzimisię diagnosty, bo zapoznał się ze zmianami przepisów odnośnie warunków technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A jeszcze ładowność przecież się zmieni.

 

Nie widzę problemu.

 

Pojazd nie przekracza parametrów więc dla mnie wszystko jest w porządku. Dlaczego jest tak określone, nie interesuje mnie to, może miał zmiany konstrukcyjne i taki parametr został określony, więc nie mogę sam z siebie tego zmienić

 

Moim zdaniem diagnosta powinien określić - zgodnie z aktualnym przepisem. Nie może udawać, że nic się nie zmieniło.

 

Jaki rodzaj badania mam wykonać?

 

Rozumiem, że klient zgłosił się na okresowe. Co innego jeśli wniosku o ustalenie danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.