marbie Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 Ustalacie DMC 19,5 t w autobusie na koniec dowodu? Oczywiście jeżeli konstrukcyjna masa na to pozwala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 Oczywiście ,że tak. średnio ok 25 kg przybędzie na 1 pasażera . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 A jak po lewej na TZ jest wartość 18000 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 Właśnie - jak to teraz technicznie rozkminić w kwestii danych na TZ? Co najpierw? Wizyta w WK po nowy DR, czy najpierw SKP? Chyba trzeba by tak. 1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC. 2. Na tej podstawie nowy DR w WK 3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?) 4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP. Przy innym trybie zawsze będzie niezgodność między danymi w DR i na TZ, więc wynik N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC. Ale po co pismo, skoro w DR jest już wpis F.1 np. 19000 kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 A co z autobusami którym obniżaliśmy DMC do 18000 a chcą wrócić do DMC które było na zagranicznych dokumentach oraz na tabliczkach znamionowych oraz suma nacisków pozawala na zwiększenie DMC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 F2 nie może przekraczać F1. Na SKP możemy podnieść tylko DMC, jeżeli Konstrukcyjna MMC na to pozwala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 Na SKP możemy podnieść tylko DMC jeżeli Konstrukcyjna MMC na to pozwala Nawet jak będzie to niezgodne z TZ? Ale po co pismo, skoro w DR jest już wpis F.1 np. 19000 kg ? Nie zawsze tak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 Na TZ tez są podawany konstrukcyjne MMC [ Dodano: 10-01-2017, 15:25 ] A po za tym Nie robiłeś nigdy badania autobusu z zagranicy gdzie na TZ np było 19500 a na SKP trzeba było wpisać w F2= 18000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 A nie widziałeś nigdy tabliczki, gdzie są dwie kolumny? Dane adm i konstr? Czyli po lewej 18, a po prawej 19,5. Jak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 ak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z T Ale będzie zgodne z aktualnymi przepisami, a tabliczka mogła zostać wydana pod rządami starych przepisów, więc nie wiem, czy "niezgodność" to nie zbyt wielkie słowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 10 Styczeń 2017 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2017 A nie widziałeś nigdy tabliczki, gdzie są dwie kolumny? Dane adm i konstr? Czyli po lewej 18, a po prawej 19,5. Jak teraz wyrównasz obie dane to będzie niezgodne z TZ. co do tego jaką wartość mogę wpisać to nie mam wątpliwości, dla mnie większa wartość jest konstrukcyjną z TZ, a jak napisał kolega wyżej ta druga wartość to administracyjna danego kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 jeżeli autobus do tej pory był zarej na dmc 18000 kg zr wzgl na nasze administr przepisy s na TZ jest 19500 kg to bez problemu możemy przy wym DR wpisać Dmc F2 19500 kg. jeśli autobus był homol na 18000 kg to tak musi zostać. analogicznie jak z ciężarowymi kiedyś z 16 na 18 ton.tak to rozumuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 jeśli autobus był homol na 18000 kg to tak musi zostać Ale co to znaczy homologowany? Z DMC 18000 kg czy MMC 18000 kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 mmc = dmc 18000 kg. tu nie zrobimy nic w autobusie jeśli na TZ będzie : 19500 19500 8000 11500 a wDR F1 19500 F2 18000 to możemy przepisać DMC na 19500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Styczeń 2017 Share Napisano 10 Styczeń 2017 Procedurę częściowo zgodną z rozporządzeniem w sprawie rejestracji opisał blakop Chyba trzeba by tak. 1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC. 2. Na tej podstawie nowy DR w WK 3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?) 4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 mmc = dmc 18000 kg. tu nie zrobimy nic w autobusiejeśli na TZ będzie : 19500 19500 8000 11500 a wDR F1 19500 F2 18000 to możemy przepisać DMC na 19500 kg. W takim przypadku ustalenie danych i do WK. W pozostałych przytoczonych przypadkach procedura jaką opisał blakop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Dlaczego niektórzy diagności wciskają palce między drzwi a futrynę???? Dobrymi wujkami dla klientów jesteście, czy coś??? Procedurę częściowo zgodną z rozporządzeniem w sprawie rejestracji opisał blakopChyba trzeba by tak. 1. Pisemko od producenta, że był homologowany tak konstrukcyjnie i może mieć to wyższe DMC. 2. Na tej podstawie nowy DR w WK 3. Od producenta nowa TZ (co jest kompletnie nieuregulowane w przepisach, no ale jak inaczej?) 4. I dopiero wtedy na kolejne OBT na SKP. Zmiany mas po zmianach warunków technicznych TO NIE JEST SPRAWA DIAGNOSTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie było żadnych zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Aby nawet na koniec DR wpisywać dane, to o to musi wnioskować właściciel i wówczas trzeba zrobić ustalenie danych. Stara dobra zasada mówi: nierób nikomu dobrze a tobie nie będzie źle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Zmiany mas po zmianach warunków technicznych TO NIE JEST SPRAWA DIAGNOSTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak to nie? Zmieniły się przepisy, więc i niektóre dane pojazdu (DMC) się zmieniły. Diagnosta stosuje aktualne warunki techniczne, więc określa aktualne DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Diagnosta stosuje aktualne warunki techniczne, więc określa aktualne DMC. Na wniosek właściciela. Sam z siebie nic nie zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Na wniosek właściciela. To urząd. Sam z siebie nic nie zrobi. Dlaczego? Określi DMC na podstawie aktualnych przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 A jeszcze ładowność przecież się zmieni. Tu niestety wiele WK obawiam się bez "kwitu" z SKP nic nie zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 Pojazd nie przekracza parametrów więc dla mnie wszystko jest w porządku. Dlaczego jest tak określone, nie interesuje mnie to, może miał zmiany konstrukcyjne i taki parametr został określony, więc nie mogę sam z siebie tego zmienić. Jaki rodzaj badania mam wykonać? Musi o takie coś zawnioskować właściciel a nie ja sam, bo mi się tak podoba i zapiszę rodzaj badania: widzimisię diagnosty, bo zapoznał się ze zmianami przepisów odnośnie warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2017 Share Napisano 11 Styczeń 2017 A jeszcze ładowność przecież się zmieni. Nie widzę problemu. Pojazd nie przekracza parametrów więc dla mnie wszystko jest w porządku. Dlaczego jest tak określone, nie interesuje mnie to, może miał zmiany konstrukcyjne i taki parametr został określony, więc nie mogę sam z siebie tego zmienić Moim zdaniem diagnosta powinien określić - zgodnie z aktualnym przepisem. Nie może udawać, że nic się nie zmieniło. Jaki rodzaj badania mam wykonać? Rozumiem, że klient zgłosił się na okresowe. Co innego jeśli wniosku o ustalenie danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.