Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mirek.g

Interwały OBT w Czechach

Polecane posty

mirek.g

Nie mogę ustalić jakie tam mają terminy obt , może ktoś coś? Możliwe że pierwsze od nowego po 4 latach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz0417
pierwsze od nowego po 4 latach

Nie wiem jak w Czechach, ale we Francji tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
może ktoś coś?

No może :)

§ 40

okresowe przydatności do ruchu drogowego

 

(1) Operator pojeździe drogowym dostarcza kontroli technicznej:

"a) dla samochodów osobowych, ciężarówek, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3500 kg, motocykl, przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3500 kg, z wyjątkiem bez hamulca, której dopuszczalna masa nie przekraczająca 750 kg, co najmniej w ciągu czterech lat od daty pierwszej rejestracji pojazdu drogowego w rejestrze pojazdów (zwany dalej "rejestracja pojazdu drogowego"), a następnie regularnie, najpóźniej w terminie dwóch lat,"

A tu pełny tekst (dla potomnych się może przyda :) , może będzie też pomocne do zmian w naszych przepisach...)

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Z załącznika wynika, że Czesi są bardzo liberalni jeśli chodzi o terminy OBT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Ale O1 podlegają pod OBT

bez hamulca 6-4-4

z hamulcami 4-2-2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Wychodzi na to że u nich wszystko może być TAXI .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale O1 podlegają pod OBT

Tez to zauważyłem. Ale sumarycznie to średnio pewnie wyjdzie o 50% mniej OBT jak u nas. Ciekawe jak z autami zasilanymi gazem? Czy są jakieś kraje w Europie, co zmieniły interwały OBT w przypadku aut zasilanych gazem? Decyzji na zbiornik gazu tez pewnie nikt nie wymaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Decyzji na zbiornik gazu tez pewnie nikt nie wymaga.
Po co skoro zbiornik ma termin ważności i w wielu krajach UE wystarczy coś na rodzaj naszej homologacji montażu. Diagnosta już się nie bawi w sprawdzanie czegoś, co ktoś już sprawdził. Po upływie ważności zbiornika montuje się nowy i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Po co skoro zbiornik ma termin ważności

Ja to dobrze wiem ale ustawodawca ma nieco inne zdanie :?

To mniej więcej tak jak by kupić chleb w sklepie spożywczym i pomimo, że na opakowaniu jest data przydatności do spożycia to sprzedawca musiał by jeszcze dać na to pisemną gwarancję - takie rzeczy tylko w naszym kraju :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.