Skocz do zawartości

Transport intermodalny


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

Kto określa czy pojazd jest używany w tym rodzaju transportu -wiąże się to z 42t zestawu - ostatnio miałem telefon do zainteresowanego tym klienta i jakoś sprawa utknęła - będzie przewoził konstrukcje na określonej trasie - i pytał czy wystarczy aby MMC była w pojeździe ciągnącym określona na daną masę - jak na razie to WK wpisuje tylko F.3 administracyjne a konstrukcyjne tylko na życzenie właściciela jeśli określi ją diagnosta w uwagach - nie mam czasu na czytanie ustawy o transporcie drogowym - może to nie nasza sprawa - jak z tacho - może ktoś to już ćwiczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co pytasz?

Moim zdaniem, jeśli pojazd ma różne F3 i MMC zestawu to obie wartości powinieneś odpowiednio opisać. Obie wartości mają swoje odpowiednie pkt w DIP od niedawna. Jeśli natomiast robisz ustalenie danych to i tak piszesz "z ręki" w adnotacjach.

Właściciela należy uczulić aby w WK zwrócił uwagę na wpisanie obu wartości do DR. Panie z WK faktycznie mają o tym zerowe pojęcie i nie zdają sobie sprawy ze znaczenia tych parametrów.

 

Poza tym chyba chodzi Ci o 44 tony, a nie 42.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym

jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z:

a) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu

intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej

długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 42 tony,

b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach

transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi,

o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 44 tony,

c) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji

transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 42 tony,

d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do

operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 44 tony;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Koledzy, pojawiają się ciągniki siodłowe z F3=42t, rozumiem że jest to w określonych warunkach dopuszczalna masa, zresztą jak również 44t. Kiedyś zestaw mógł mieć również 44tony, lecz nie było zwyczaju (!) wpisywania tej wartości w F3, rozumiem że wracamy do normalności ? ;) Przecież nie wiem co będzie ciągnął ten konkretny ciągnik siodłowy, więc to już rola zarządcy transportu...ale obawiam się, że co poniektórzy będą nauczeni poprzednim rozwiązaniem mieć obiekcję...Zatem jeśli MMZP zezwala na taką masę ustalamy F3=42/44t dla ciągnika siodłowego w zależności od ilości osi ?

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku:

...

2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z:

a) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 42 tony,

b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi,

o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 44 tony,

c) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 42 tony,

d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 44 tony;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie idzie rozkminić tego problemu, zdawałoby się tak łatwo, bo wskazali pojazdy członowe jako zespoły biorące udział w konkretnym transporcie. I u nas jak to u nas, póki nie pojawi się stosowna adnotacja lub ukośnik dzielący te masy, to nie wiadomo o co chodzi.

Powinno być coś takiego jak: 40 t / 42 t ---INTERMODALNY--- lub odpowiednia 40 t / 44 t ---INTERMODALNY---

Pod warunkiem, że ciągnik wyrobi. ;-)

Bo weź teraz puść takiego gołówąsa co z ładunkiem zwykłej naczepy przedobrzy, bo 44 t miał w dowodzie zapodane. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dobrze, tylko proszę pamiętać, że oprócz "F3" określa się jeszcze "ZESPÓŁ" - w mojej ocenie 90% ogółu środowiska (SKP/WK) nie rozróżnia znaczenia tych wpisów w DR.

Po drugie 42 tony jako F3 jest standardową wartością w starszych ciągnikach (2003 r.).

 

A temat co wpisywać jest niemal identyczny z tym co wpisywać w rubryce O1/O2. Czy parametr standardowy, czy też powiększony mający możliwość zastosowania tylko w określonych warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, że pojazdy są homologowane wg tych danych, posiadają tabliczki na rynek PL...Na dodatek to marka w której pracuję, no i weź tu teraz się "postaw"...Mawiają, że było to z ITS konsultowane....

ps. mowa o nowych pojazdach, produkcja 2017...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zestaw mógł mieć również 44tony, lecz nie było zwyczaju (!)

Raczej kiedyś mógł mieć 42 t i w przypadku cs powinno sie wpisywać tylko że tamte DR nie miały takiej rubryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był transport kombinowany z kontenerami ISO -44ton...przy osiach 3+3, ale tego nikt w F3 nie wpisywał, tylko zestaw w adnotacjach...

 

42t były przed 13/03/2003, na pamięć znam tą datę, z egzaminu jeszcze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adnotacja o zespole pojazdów w DR ma już ok. 20 lat.

A że taka jest wiedza, że ani Wk ani SKP nie kwapiły się do jej wpisywania to już inna sprawa.

 

42 tony to był kiedyś standard. Od 2003 40 ton.

Ale 44 tony w transporcie kombinowanym przy 40-sto stopowych kontenerach ISO to też jest opcja obecna w przepisach od hoho...

 

Ale się nie przyjęło tego wpisywać. A teraz, że zainteresowanie większe to wszyscy zaczęli czytać i się interesować, nie zdając sobie sprawy, że zmieniono pewne szczegóły, warianty, ale idea istnieje od dawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ta adnotacja ---ZESPÓŁ--- nie rozwiązuje tematycznego problemu. Adnotacja mówi o przyczepie lub naczepie, a tu wskazano tylko naczepy wykorzystywane w transporcie intermodalnym.

Nie wiem, może czekają, aż 'moduł przyczepy' oficjalnie się pojawi, to wdedy taka adnotacja miałaby większy sens, pod warunkiem, że do jednej przyczepy/modułu nie będzie się odnosiła literalnie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mnie oceniać z czym to będzie jeździć...W takim razie CS z 42t w F3 nie jest niczym niezwykłym, ale pod warunkiem, że transportowiec zna ograniczenia tego przepisu...Wolę dmuchać na zimne, choć uważam że nie łamię przepisów przy F3=42t, wręcz przeciwnie ustalam faktyczną wartość....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock - transport INTERMODALNY nie ma za wiele wspólnego z przyczepami MODUŁOWYMI. :evil:

 

To są tylko podobne słowa. Powiedział bym nawet, że technicznie obie operacje się raczej wykluczają 8)

Oczywiście, że nie można założyć, że pojadę w transporcie intermodalnym (podrodzaj transportu kombinowanego). Ale ograniczenie mi parametru DMC w DR w ogóle mnie z tego wykluczy.

Powinno się wpisywać maksymalną liczbę miejsc w pojeździe, a nie wnikać w to czy wolno czy nie wolno mi wozić pasażerów czy być może na czas konkretnego przejazdu nawet rozłożę te fotele itd... Taką widzę analogię.

Kierowca ma pilnować kiedy jaki wartości dopuszczalnych jako rzeczywiste stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale jaką faktyczną wartość, pod co faktyczną wartość?

A jak wyzna, że ciągnik będzie tylko ze zwykła naczepą spinany to też 42 lub 44 tony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zwykłą naczepą 40ton, ale tego musi kierowca/zarządca transportu/ładowacz pilnować...i tu się boję, że to później spadnie na moje barki, jak jeden z drugim przeładują zwykłą naczepę...Najrozsądniej w naszych polskich warunkach byłoby jednak ten warunek wpisać w adnotację urzędowe chociażby, bo wiadomo Polak mądry po szkodzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock - transport INTERMODALNY nie ma za wiele wspólnego z przyczepami MODUŁOWYMI. :evil:

O jejku... jejku... Olaboga!

Ja, w sojej niewiedzy wiem, że transport intermodalny sprowadza się do przemieszczania kontenerów z wykorzystaniem naczep jak na razie. Mowa o wyrywku drogowym z całej istoty intermodalnej. Wiem też, że przerabiane tu tematy przyczep modułowych, które też są wykorzystywane do przewozu kontenerów morskich, a więc kłaniać się może transport intermodalny, nie były tematami ani łatwymi, ani wyjaśnonymi. Ot sobie zawisły.

Acha, i znam jeszcze wózek jednoosiowy/dwuosiowy do podpierania naczepy, który nie wiadomo czym jest tak naprawdę jeżeli chodzi o jego wykorzytanie w ruchu drogowym i rejestrację.

 

- Skąd śmiech w takim razie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczny transport intermodalny to TYLKO naczepy.

I na tym się skupmy.

 

Moim zdaniem wpisanie parametru maksymalnego nie jest błędem.

Ostatecznie w zaświadczeniu z badania to można wpisać i opisać WSZYSTKO dowolnie.

To jest bardziej problem dla WK jak to potem ujmie w papierach. A oficjalnie umieścić tego w tych wszystkich wariantach nie można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o błędy i kto ma rację, tylko bardziej idzie jak to wszystko między rozporządzeniami pogodzić. Warunki techniczne sobie i wytyczne co do rejestracji sobie. Kłopot jest nie tylko z parametrami przy transporcie intermodalnym, ale i przy zwykłych czterokołowcach pospolity klops wychodzi.

Pozasysali wytyczne z dyrektyw tak, że zagraniczny dowód z jednego państwa cały sens pojazdu zawarty ma w uwagach, a inne państwa... pusto, że szkoda gadać.

No taka prawda. A ty siedź i lawiruj, żeby nie tyle na full dobrze, ale choć na naciągane prawie dobrze jakoś to w papierach/badaniu wyszło. Co nie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.