Skocz do zawartości

Odstępstwo z 40 t d.m.c. na 44 t d.m.c.


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem są takie opcje-

- wpis w uwagach 44 przy F,3 40

- ustalenie danych za 60 - określić F.3 konstrukcyjne i administracyjne i odstępstwa na F.3

Ale po co - ma to w homologacji :!:

 

Co więcej powinien mieć to w DR :x

:shock:

- wysłać skan DR i Wyciąg do ministerstwa na odstępstwa - bo właściwie po co robić dodatkowe jak w homo jest podane 44

I to jest sedno sprawy i tak musi to wysłać (łącznie ze zdjęciem TZ) do ministerstwa :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na tabliczce jest 44 T to w DR w poz F3 powinno być 44T ( bo tak zezwalają przepisy administracyjne). Dla pojazdu z Polskiej sieci dilerskiej przyczyny wpisania w F3 40 T mogą być 2:

1. Błąd w oświadczeniu o danych - poprawka producenta i wymiana DR w WK z poprawnymi danymi.

2. Błąd na TZ - wymiana TZ u producenta i zostaje 40 T.

 

Nie występujemy o żadne odstępstwo !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest sedno sprawy

A moim zdaniem - powinno być tak jak w germanii - w przypadku ciągnika - F.3 puste - a w uwagach - administracyjne, konstrukcyjne inter modalne i cała reszta - a tak to kilka stron i przepychanie - czy na prawdę w przypadku konia to F.3 jest takie ważne - od tego jak korzysta przewoźnik z pojazdu jest ITD - po to właśnie przewoźnicy robią licencje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od jednego - jakim cudem można wydać odstępstwo na zarejestrowany pojazd??

 

Można dostać (szkoda że nie skserowałem, a teraz to już nie do odnalezienia). Gość dostał odstępstwo (umotywował chyba koniecznością przewożenia specyficznych ładunków), które pozwoliło na podniesienie DMC (i zdaje się nacisków, o ile pamiętam, a może właśnie to było samo DMC, bo naciski się mieściły?).

 

Ostatnimi czasy (a może zawsze, nie pamiętam) w pouczeniu minister zaznacza, że uzyskanie odstępstwa nie zwalnia od obowiązku stosowania przepisów dla pojazdów nienormatywnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem , ustalenie danych - wpisać MMC a WK wpisuje to w dowodzie w uwagach , gość przewozi np . gabaryty jednostkowo i potrzebuje to udokumentować służbom i przy przy np przetargach , czy zdobywaniu zleceń itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tabliczka nie powinna mieć dwóch kolumn i w końcu wiedzieli byśmy czy ten parametr na TZ to MMC czy DMC? :)

 

Michał - a możesz przypomnieć ten swój przypadek? Bo nie bardzo wiem na jakiej podstawie mu podwyższyłeś DMC. Zmiany konstrukcyjne czy co to było??

 

I pamiętajmy o jednym - transporty intermodalne do 44t nie są ponadnormatywne. No chyba, że dana droga nie daje rady, ale to już inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najfajniejsze w tym temacie jest to , że u polskiego ministra próbuje uzyskać się odstępstwo żeby dostosować do warunków francuskich , przynajmniej taki był punkt wyjścia klienta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

transporty intermodalne do 44t nie są ponadnormatywne

 

To jest ciągnik dwuosiowy, więc w intermodalnym może mieć tylko 42 t.

 

 

Bo nie bardzo wiem na jakiej podstawie mu podwyższyłeś DMC

 

Był samochód (strzelam) trzyosiowy o DMC 26 ton i MMC powiedzmy 30 t. W DR F.1 - 30000, F.2 - 26000. Gość przyniósł odstępstwo, że DMC może wynosić (strzelam wartość) 28000 kg, więc na tej podstawie zmieniło się w DR F.2 (na 28000) - nie zaszły tu żadne zmiany konstrukcyjne, zostało podniesione DMC o ileśtam (ale bez przekroczenia MMC). Nie mogę sobie przypomnieć marki ani właściciela, więc nie jestem w stanie tego odszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciągnik dwuosiowy, więc w intermodalnym może mieć tylko 42 t.

 

Sorki - zapomniałem o tym że to dwuosiówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Panowie, skoro już jesteśmy przy intermodalnym i jego 42 lub 44 tonach w zależności od ilości osi, to mi jeszcze strzeliła do głowy taka zagwozdka i prosiłbym o rozwiązanie, bo ani ja, ani WK :x nie udzieliło odpowiedzi jednoznacznej w temacie ile wyniesie parametr przy adnotacji "---ZESPÓŁ---" dla tego konkretnego pojazdu?

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile wyniesie parametr przy adnotacji "---ZESPÓŁ---" dla tego konkretnego pojazdu

 

Skoro masa konstrukcyjna zespołu (można sprawdzić w świadectwie zgodności czy się zgadza z tabliczką) wynosi 44000 kg to taka wartość powinna pojawić się przy tej adnotacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakie to proste!

A co dzisiaj było telefonicznego rozkminiania, ustalania, kombinowanie, filozofowania to masakra jakaś, że to bardziej o intermodalny chodzi i jego d.m.c. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nasz DR od ciągnika nie może wyglądać tak jak u Niemca - ich też dotyczą te same dyrektywy i nikt tam nie rozmienia tego na drobne - tylko u nas to trzeba się prosić o wpis w adnotacjach a tam to norma i nikt nie kombinuje co wpisać w F.3

Obraz_LI.jpg.9d19a486402d5d5510bee32b201371ce.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tabliczka nie powinna mieć dwóch kolumn i w końcu wiedzieli byśmy czy ten parametr na TZ to MMC czy DMC?
- powinna!

Ale co to da, jak to tylko będzie odwrotna sytuacja przy sprowadzańcach. Parametry konstrukcyjne (techniczne) będą wporzo, administracyjne będą wporzo na Beneluxy załóżmy, a w Polsce i tak mus być wszystko po naszemu. :evil:

 

Wracając do samej tabliczki to dane rozpisane w jednej kolumnie mówią o technicznie dopuszczalnych masach. Dopiero druga kolumna (lewa) powinna odnosić się do zamierzonych maksymalnych dopuszczalnych mas całkowitych do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych.

No tak to przynajmniej w jakiejś w dyrektywie podali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest tylko jedna kolumna, to skąd wiesz, czy to prawa, czy lewa?

 

A pozycja "ZESPÓŁ" u nas raczej kłopotów nie ma. To właśnie w rubryce F3 nie do końca wiadomo co wpisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie w rubryce F3 nie do końca wiadomo co wpisać.

A dla mnie nie - 40 ton

a w dr zespół 44 t

 

i powinien się znaleźć szczególny zapis - dla transportu intermodialnego - 42 t

a dlatego w środku bo to jest specyficzny przewóz (jedyny) i powinna być jasna informacja, że tylko dla tego przewozu 42 tony, bo kierowca widząc f3 - 42 może sądzić, że dotyczy to "firanki" - a tak nie jest.

 

I jakie to by było proste i jasne - tylko nie może być proste - bo jesteśmy w Polsce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest tylko jedna kolumna, to skąd wiesz, czy to prawa, czy lewa?

- w przypadku rozpiski w jednej kolumnie strony lewej, prawej, środkowej, na skos się nie rozkminia. Mam wiele razy pod wiatr, ale akurat tu sprawa jest jasna.

Jedna kolumna = dane konstrukcyjne (techniczne).

Dwie kolumny = dane administracyjne w lewej.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Co do zasadniczego wątku, to zaczyna mi się sprawa mniej jakby podobać, bo podobno w rachubę wchodzi wykonanie okresowego badania. No w sumie nic klientowi nie zabrania przedstawiać co tydzień pojazd do takiego badania, ale... No właśnie, bo okresowe badanie ma się nijak do problemu, prawda?

I tu moja prośba o wsparcie, kiedy i czy w ogóle było wymagane załączenie zaświadczenia ze stacji kontroli jako załącznik w sprawie starania się o odstępstwo?

Na chwilę obecną bazują na podobnej sprawie tak wykonanej ze dwa lata temu przez jakąś stację i kurka wodna żadne tłumaczenie nie dociera, nici z objaśnień procedur. Wszystko jak grochem o ścianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego w F3 właśnie nie od razu 42 jako wartość maksymalną? Co z tego, że tylko w pewnych warunkach?

 

Akurat sam kiedyś optowałeś, żeby wpisywać dane maksymalne, np. dotyczące wymiarów.

 

 

Więc jak dla mnie nie jest jasne co wpisać do F.3. Bo pobożne życzenia co tam by można wpisać, gdzie i jak i że u Niemców jest ładniej niż u nas to jedno, a fakt jest taki, że ten parametr 42 w tym wypadku wg Was nigdy nigdzie w tym DR się nie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu moja prośba o wsparcie, kiedy i czy w ogóle było wymagane załączenie zaświadczenia ze stacji kontroli jako załącznik w sprawie starania się o odstępstwo?

 

To nie jest kwestia uregulowana w przepisach. Jednak logicznym jest, że minister chce zaświadczenia od fachowca (diagnosty), który opisze mu jakich warunków pojazd nie spełnia oraz jakie dane (w tym przypadku konstrukcyjne) są na tabliczce.

 

Jak dla mnie jedynym badaniem coś wnoszącym do sprawy jest ustalenie danych, w którym trzeba wypisać wszystkie dane znajdujące się na tabliczce. Co najwyżej, porównując te dane z DR, można dodać, że w DR zawarte są wartości dopuszczalne (DMC, DMC zespołu, nacisk), jednak w pewnych warunkach (intermodalny) F.3 może wynosić 42 t.

 

Z dalej to już sprawa właściciela jak sobie wniosek umotywuje i czy minister to łyknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy i czy w ogóle było wymagane załączenie zaświadczenia ze stacji kontroli jako załącznik w sprawie starania się o odstępstwo?

- OK, doczytałem:

6. oryginał lub poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem kserokopia zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z przeprowadzonego badania technicznego w stacji kontroli pojazdów w kraju,

wskazującego wartości konstrukcyjne, danego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów administracyjnych;

http://mib.gov.pl/media/4240/Zal_do_wniosku_o_odstepstwo_od_WT.pdf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co stoi w świadectwie zgodności tego pojazdu?

 

Bo ja jednego nie rozumiem. Producent w tej sprawie określił w świadectwie zgodności, że DMC tego pojazdu to 40 ton.

A tu nagle Diagnosta stwierdzi w zaświadczeniu, że to jednak 42? Na podstawie czego?

Czy zatem homologacji udzielono błędnie? Bo dla mnie wynika, że tak.

 

A wymóg badania do wniosku wyłonił się chyba tylko w pobożnych życzeniach ministerstwa, bo w przepisach tego nie kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.