Skocz do zawartości

Odstępstwo z 40 t d.m.c. na 44 t d.m.c.


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jest lekka różnica w 44 tonach dopuszczalnej masy całkowitej, a 44 tonach maksymalnej (konstrukcyjnej) masy całkowitej. Otóż w tym konkretnym przypadku klient życzy sobie mieć 44 tony dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Dopuszczalnej. Mało tego, życzy sobie wykonać to na podstawie okresowego badania technicznego. Ktoś potrafi to zrobić? Ja niestety nie-e i pewnie dlatego naklepane już pięć stron w łatwym temacie zdawać by się mogło z pozoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, nie rób innym dobrze, nie będzie Ci źle. Na OBT wszystko jest zgodne z homologacją, TZ i DR. Brak jakichkolwiek podstaw do wyniku negatywnego, który byłby powodem do wniosku o odstępstwo. Zakres OBT jest w tym wypadku jasny i nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał - Dyskusja na 5 stron, a wszystko na TZ. Ja się pytam po co? Z TZ wynika, że MMC zespołu to 44t i o jakim odstępstwie w ogóle mowa. Ten ciągnik może w tym przypadku w transporcie intermodalnym mieć 42 t, w "normalnym" czyt. inny niż intermodalny 40t. WK powinno wpisać w DR DMC 40t, MMC 44t

 

Też tak uważam. I kończę bo nie ma seansu ciągnąć temat :razz:

Niektórzy sami sobie problem stwarzają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy sami sobie problem stwarzają :)
Jest coś takiego jeszcze jak linia diagnosta-właściciel SKP, która czasem generuje problemy :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jeszcze jak linia diagnosta-właściciel SKP, która czasem generuje problemy :cool:

Linia powinna być tylko jedna - DIAGNOSTA - powinniśmy dbać o ten zawód a sami wiecie jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tego, życzy sobie wykonać to na podstawie okresowego badania technicznego

Tylko badanie dodatkowe (ustalenie danych): " wskazującego wartości

konstrukcyjne, danego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów

administracyjnych;"

Reszta należy do klienta...Ma wzór wniosku i jakie załączniku musi dostarczyć (jednym z nich będzie zaświadczenie z badania dodatkowego) a resztę roboty niech zleci rzeczoznawcy jak sam nie potrafi...

Takie moje skromne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Łódź, tylko po co skoro wszystko jest w danych, które WK otrzymał do rejestracji. Tu nie ma zajęcia dla SKP. Poza tym ten pojazd nie mam przekroczonych żadnych parametrów administracyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko badanie dodatkowe (ustalenie danych): " wskazującego wartości
-- może i ma prawo -- to mu je zrób
anego pojazdu potwierdzające przekroczenie parametrów

administracyjnych;"

----- nic nie przekraczasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam przekroczonych żadnych parametrów administracyjnych

Ale klient chce właśnie je przekroczyć.( DMC zespołu chce 44T) Stronę wcześniej podałem link do "odstępstwa". Tam jest wszystko opisane- czyli o co klient wnioskuje...Sprawę załatwiają indywidualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chce mieć przekroczone. Chce d.m.c. zespołu mieć równą m.m.c. zespołu. I chce tą d.m.c. zespołu mieć wpisaną w rubrykę [F.3] dowodu, a jak się nie da to w adnotację ---ODSTĘPSTWO---.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie wnioskował przy homologacji o DMC zespołu

Chyba jednak wnioskował

 

KOMPLETNY WYKAZ INFORMACJI DO CELÓW HOMOLOGACJI TYPU WE POJAZDÓW, CZĘŚCI LUB ODDZIELNYCH ZESPOŁÓW TECHNICZNYCH

2.11.5. Technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów ( 3 ): … . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.16.5. Maksymalna dopuszczalna masa zespołu pojazdów do celów rejestracyjnych i eksploatacyjnych …. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale KLIENT chce przekroczyć.

Zaskoczyli? :-D

Chcieć to może :-P

Napisz mu DMC i MMC i niech sobie pisze do ministerstwa prawdopodobnie nie dostanie i tak.

Ja kończę bo nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale KLIENT chce przekroczyć.

Zaskoczyli? :-D

To teraz pytanie, gdzie tu widzisz rolę SKP, skoro klient i WK mają wszystkie dokumenty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tu widzisz rolę SKP, skoro klient i WK mają wszystkie dokumenty

Widocznie brakuje jeszcze zaświadczenia... (przeczytaj sobie jakie musi złożyć załączniki do wniosku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie brakuje jeszcze zaświadczenia...

U nas DMC jest albo 40, 42, 44 T Nie przekracza i prawdopodobnie i tak mu odpiszą i nie dostanie na DMC.

 

Widocznie brakuje jeszcze zaświadczenia... (przeczytaj sobie jakie musi złożyć załączniki do wniosku)

 

Ty chyba na siłę chcesz to zrobić to zrób i zobaczysz :cool: a nie szukasz potwierdzenia :P

Bo według mnie nie przekracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomności - twoje zdanie

U nas DMC jest albo 40, 42, 44 T Nie przekracza i prawdopodobnie i tak mu odpiszą i nie dostanie na DMC.

można przeczytać na dwa sposoby, ponieważ wszystko zależy od piszącego:

 

-czy powinna w nim wystąpić kropka o czym może świadczyć duża litera

U nas DMC jest albo 40, 42, 44 T .

Nie przekracza i prawdopodobnie i tak mu odpiszą i nie dostanie na DMC.

dla informacji 44 tony dla ciągnika siodłowego 2 osiowego (temat dyskusji) przekracza warunki techniczne dodam administracyjne.

 

- albo

U nas DMC jest albo 40, 42, .

44 T nie przekracza i prawdopodobnie i tak mu odpiszą i nie dostanie na DMC.

 

 

 

O "szo" chodzi?

Co autor miał na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i ....

 

Kolega napisał - Dyskusja na 5 stron, a wszystko na TZ. Ja się pytam po co? ...

No chyba potrzebna skoro

 

...

tak jak wyżej do 44T Intermodalne nie musi zezwoleń

DMC 44T i wszystko w temacie.

 

A póżniej

.. Z TZ wynika, że MMC zespołu to 44t i o jakim odstępstwie w ogóle mowa. Ten ciągnik może w tym przypadku w transporcie intermodalnym mieć 42 t, w "normalnym" czyt. inny niż intermodalny 40t. WK powinno wpisać w DR DMC 40t, MMC 44t...

 

Więc stwierdzenie

.. Niektórzy sami sobie problem stwarzają :)

 

Jest jak najbardziej na miejscu. Albo ja już jestem dziś przemęczony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tu widzisz rolę SKP, skoro klient i WK mają wszystkie dokumenty.

 

Diagnosta potwierdzi (badaniem dodatkowym), że wartości konstrukcyjne na tabliczce są zgodne z tym, co określił producent w świadectwie zgodności. Powstanie zatem kolejny dowód w postępowaniu administracyjnym u ministra (zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu), który jednoznacznie "połączy" pojazd z dokumentami, stwierdzając zgodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co potwierdzi Michał? Po co?

Diagnosta potwierdzi też, że marka tego pojazdu to SCANIA (np.). Pytanie po co? DR + świadectwo zgodności + ewentualnie to oświadczenie co było do rejestracji to jest wszystko. Diagnosta nic innego przecież nie dopisze. 60 zł wyrzucone w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co potwierdzi Michał?

 

Zgodność dokumentów z tabliczką.

 

Po co?

 

Bo sobie minister "zażyczył". Jeśli właścicielowi naprawdę zależy to woli wydać 60 zł i spełnić "wymagania" do odstępstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.