Skocz do zawartości

zmiana motocykl na motocykl trojkolowy


Smolar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

postanowiłem zapytać fachowców w jaki sposób dokonać poprawnej zmiany w dokumentach aby uniknąć ewentualnych kłopotów.

Temat dotyczy już zarejestrowanego motocykla (aktualny wpis w rubryce rodzaj pojazdu - MOTOCYKL) w którym ma być wykonany tuning polegający na zmianie liczby kół z dwóch na trzy (jedno + dwa w jednej osi)

Czy taki motocykl musi przejść badanie techniczne w OSKP czy wystarczy PSKP? Jaki wpis uzyska w dowodzie rejestracyjnym - np. MOTOCYKL TRÓJKOŁOWY, MOTOCYKL INNY itp?

Przeróbka będzie wykonana w warsztacie, ktory wystawi fakturę na wykonane prace. Czy oprócz faktury konieczne będzie przedstawienie stosownej opinii rzeczoznawcy odnośnie wykonanych zmian?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rejestracyjnym pozostanie MOTOCYKL. Natomiast zmieni się zapewne masa własna, może liczba miejsc. Takie badanie po zmianach konstrukcyjnych przeprowadza się w stacji okręgowej. Diagnosta może wymagać opinii rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież z tego Trajka made in SAM wychodzi.
Co Ty opowiadasz? Jaki SAM? Jest to popularna zmiana np. dostosowująca motocykl jednośladowy do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oczywiście nie w Polsce. Dla mnie nie ma problemu ze sprawdzeniem takiego pojazdu, ale trochę się na motocyklach znam, więc byle co u mnie nie przejdzie badania.

 

A tak zupełnie przy okazji, nawet Paproczku nie wiesz ile faktycznych samek dwukołowych jeździ po świecie, porejestrowanych na oryginalne marki :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie pod SAM nie podchodzi chociażby ze względu na to, że jest już VIN . Liczba miejsc tez się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smolar, jeśli masa własna się zmieni na tyle, że ładowność nie puści na 2 miejsca, to może być problem. A SAM-ów z oryginalnymi numerami VIN jeździ od groma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie pod SAM nie podchodzi chociażby ze względu na to, że jest już właśnie VIN . Liczba miejsc tez się nie zmienia. Jeśli chodzi o ładowność, to czy można zmienić masę własną - dochodzi przecież jedno koło? Jak ogarnąć temat bo przecież takie przeróbki dokonuje się na całym Świecie - jakaś podpowiedź? Czy trajki mają tylko wpis MOTOCYKL a może też MOTOCYKL INNY?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może byś przeczytał pierwszą odpowiedź ze zrozumieniem? Bo pełną informację już dostałeś. Kilkukrotne powtórzenie pytania nic nie zmieni. Unikaj po prostu stacji i diagnostów, którzy oprócz fabrycznego golfa raczej nic innego nie badają, bo oni faktycznie tematu nie ogarną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty opowiadasz? Jaki SAM?
- No OK. Sorry. Wyskoczyłem jak Filip z konopii wyświetlając sobie trajkę pospawaną przez podwórkowych chłopaków przy garażach. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy można zmienić masę własną - dochodzi przecież jedno koło?

 

No chyba nie tylko... :evil:

 

jeśli masa własna się zmieni na tyle, że ładowność nie puści na 2 miejsca, to może być problem.

 

To będzie na razie największy problem ... Bo ekstremalnie może nie puścić nawet na jedno miejsce, a MMC/DMC się nie ruszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz napisał/a:

jeśli masa własna się zmieni na tyle, że ładowność nie puści na 2 miejsca, to może być problem.

 

 

To będzie na razie największy problem ... Bo ekstremalnie może nie puścić nawet na jedno miejsce, a MMC/DMC się nie ruszy...

Dlatego ja uważam, że robienie trajki ze "zwykłego" motocykle to nie są zmiany konstrukcyjne a budowa nowego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Wszystko zależy od rozwiązania. Jeśli rama pozostaje bez zmian, a wymianie ulegnie jedynie tylne zawieszenie to o jakim nowym pojeździe mówisz. To tak jak dołożenie osi w pojeździe ciężarowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od rozwiązania

To prawda.

Jeśli rama pozostaje bez zmian, a wymianie ulegnie jedynie tylne zawieszenie to o jakim nowym pojeździe mówisz

Ale zamiast tylnego zawieszenia montujesz elementy o wielkości zbliżonej do wielkości ramy.

To tak jak dołożenie osi w pojeździe ciężarowym.

Ja uważam,że to zły przykład to bardziej jak wykonanie autobusu przegubowego na bazie pojazdu 2 osiowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać. Nie znamy rozwiązania. Fakty są takie, że zmiana jest możliwa, jednak właściciel musi uważać, aby masa własna nie wzrosła do wartości zbliżonej do DMC, bo nie będzie mógł tych zmian zalegalizować.

 

Nie demonizujmy, że na pewno będzie tak, czy inaczej, bo rozwiązania konstrukcyjne i dane wyjściowe owego motocykla mogą być różne.

 

Jak autor pytania będzie chciał to sam uściśli co ma zamiar przeprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcieć to móc ale w tym wypadku sprawa raczej bardzo trudna do wykonania. Biurokracja Cię zabije, szybciej zbudujesz niż zalegalizujesz. Odpuść sobie, szkoda zdrowia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.