blakop Napisano 13 Maj 2017 Share Napisano 13 Maj 2017 Wszystko zależy od Diagnosty. Musisz jechać na wybraną i tam rozmawiać z konkretnym diagnostą, bo to ON będzie decydował. Jest to kwestia uznaniowa, więc nikt Ci tu na forum nie napisze odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAcyficVista Napisano 13 Maj 2017 Autor Share Napisano 13 Maj 2017 Czy każda stacja kontroli pojazdów i Diagnosta może dokonać zatwierdzenia zmian konstrukcyjnych takich jak druga os? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Maj 2017 Share Napisano 13 Maj 2017 Tylko okręgowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 Weź sobie tą przyczepkę wyremontuj według własnej wizji i skoro masz tablice i DR to jezdzij tym ile wlezie. Sam wyremontowałem przyczepke wyciagnieta z krzakow,a w zasadzie powstała prawie nowa po odbudowie i nikt się do tego nie czepia. Ma ładowności 400 kg w DR a kilka razy po 2 tony wiozłem bo na tyle pozwala konstrukcja mojego projektu. Byłem spawaczem w fabryce naczep specjalistycznych Faymonville wiec zrobiłem ją solidnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 Ma ładowności 400 kg w DR a kilka razy po 2 tony wiozłem Do momentu jak się trafi na drodze "jarzliwy" sierżant i wklepie mandat,a w przypływie dobroci odholuje na parking strzeżony. Biznes jak nic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 Do momentu ... Wystarczy gwałtowne hamowanie poprzedzającego pojazdu, nawet z prędkości ~30 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 Ma ładowności 400 kg w DR a kilka razy po 2 tony wiozłem Do momentu jak się trafi na drodze "jarzliwy" sierżant i wklepie mandat,a w przypływie dobroci odholuje na parking strzeżony. Biznes jak nic... O ile będzie znał podstawy prawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 To już chyba elementarna wiedza KRD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 gdzieś po facebooku krąży filmik jak to kierujący chciał od policjanta podstawę prawną i faktyczną badania nazwijmy to alkomatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 No cóż, skoro ktoś przychodzi do pracy i nie zna swoich obowiązków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 gdzieś po facebooku krąży filmik jak to kierujący chciał od policjanta podstawę prawną i faktyczną badania nazwijmy to alkomatem - no i skończyło się tak, że podstawy znikąd nie wydobyli. Nie tylko do dmuchania, ale i do całej kontroli. Tam są fragmenty tego filmu komentarzem poprzerywane: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 - no i skończyło się tak, że podstawy znikąd nie wydobyli. Nie tylko do dmuchania, ale i do całej kontroli. Brak kompetencji jest w różnych zawodach. Jeden nie wie co robi, a drugi pyszczy nie mając zielonego pojęcia o czym mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Maj 2017 Share Napisano 15 Maj 2017 Prawda jest taka, że NIE MA opcji badania PREWENCYJNEGO alkomatem. Ale jest też prawda taka, że weź odmów takiego badania... Znany kanał popularno-naukowy reklamował się kiedyś hasłem - "życie jest bardziej niezwykłe niż fikcja" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAcyficVista Napisano 28 Maj 2017 Autor Share Napisano 28 Maj 2017 Panowie a gdzie szukać numeru ramy na przyczepce sam. Nie mogę go nigdzie znaleźć. Byłem na okręgowej stacji diagnostycznej i Diagnosta stwierdził że powinien być na dyszlu przy zaczepie, a w tych latach nie nabijano tabliczek na samy. Tabliczki były na oryginalnych przyczepach. A na dyszlu poza rdza nie ma nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Maj 2017 Share Napisano 29 Maj 2017 a w tych latach nie nabijano tabliczek na samy A które to tamte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Maj 2017 Share Napisano 29 Maj 2017 No mi też przytrafiła się przyczepka lekka marki SAM z rokiem produkcji 1984, a datą pierwszej rejestracji w 1995 roku. Przyjechała nacisk osi ustalić. Numer ramy był wybity na dyszlu. A z tego co mi wiadomo, to zastępczą tabliczkę też się nada lada dzień. Niech tylko z decyzją się pojawi i obym więcej nie miał z nią przyjemności na stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 29 Maj 2017 Share Napisano 29 Maj 2017 stwierdził że powinien być na dyszlu. Może tam być ale nie musi, najczęściej się wybijało na dyszlu czytany z prawej strony ale to nie jest jakaś reguła i może być w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Maj 2017 Share Napisano 29 Maj 2017 Panowie a gdzie szukać numeru ramy na przyczepce sam Teoretycznie może być wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Maj 2017 Share Napisano 29 Maj 2017 na dyszlu poza rdza nie ma nic. Może ta rdza już "skonsumowała" ten numer? W SAM-ach numery były wybijane na dyszlu lub na ramie z przodu z prawej strony, ja osobiście z inna lokalizacją się nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Maj 2017 Share Napisano 29 Maj 2017 - A praktycznie? - Wyparował zaiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Maj 2017 Share Napisano 29 Maj 2017 Pytań czy autor zaiste szuka nr ramy, czy TZ, bo ja jakoś jestem skołowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 21 Październik 2017 Share Napisano 21 Październik 2017 Diagnosta stwierdził że powinien być na dyszlu przy zaczepie, a w tych latach nie nabijano tabliczek na samy. Tabliczki były na oryginalnych przyczepach. A na dyszlu poza rdza nie ma nic. a w tych latach nie nabijano tabliczek na samy A które to tamte? Mamy przyczepkę SAM z bodajże 1994 roku i ona nie ma tabliczki. Na badaniu nabito tylko numer. Rzeczywiście jest na dyszlu - ale nie jak wskazują posty powyżej, po prawej, a po lewej stronie trójkąta dyszla (patrząc oczywiście w kierunku jazdy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Październik 2017 Share Napisano 21 Październik 2017 Czy znajdzie się ktoś chętny i wskaże, że przepis o wyposażeniu pojazdu w tabliczkę nie dotyczy dwudziesto -, dwudziestopięcio -, trzydziesto -, trzydziestopięcioletnich lub jeszcze starszych, czy też nawet młodszych przyczep, a może nie dotyczy tylko marki SAM przyczep??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Październik 2017 Share Napisano 21 Październik 2017 Dz.U.99.44.432 § 11.1.Pojazd samochodowy powinien być wyposażony: 1)w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w rozpoznawczy numer nadwozia/podwozia, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową - określone w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r., a także dla motocykla, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami, 2.Przepisy ust. 1 pkt 1, 9 10, 12 i 16 stosuje się również do przyczepy. Dz.U.96.155.772 § 10.1.Pojazd samochodowy powinien być wyposażony: 1)w tabliczkę trwale umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym, podającą co najmniej: a)markę fabryczną, typ i model pojazdu, b)rok produkcji pojazdu, c)numer identyfikacyjny pojazdu (VIN); numer ten powinien być również wybity na podwoziu (nadwoziu) pojazdu, 2.Przepisy ust. 1 pkt 1, 9, 10 i 12 stosuje się również do przyczep. D19830317 pdf treść §10 jak w roku 1996 trzydziestopięcioletnich z powyższego wynika, że 34-letnie pojazdy TZ już muszą mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Październik 2017 Share Napisano 21 Październik 2017 Tak, wiem. Już w Rozporzadzeniu Ministra Komunikacji z dnia 8 grudnia 1983 roku w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów były takie zapisy. Podobny temat odnośnie niekompatybilnej tabliczki z warunkami technicznymi za ścianą wałkowałem: https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=13963#13963 Poza tym, ten zapis o numerze i o tablicze jest od zawsze, a na bank od ponad 50 lat! Jako żywo takie przepisy może pamiętać diagnostyk, którego zdaję się ostatnio przytrzasnęli, a ma coś koło 78 lat! http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=283524#283524 Te przepisy były i są i należy wobec przyczep stosować je na równi jak przy samochodach! (Nie znalazłem nigdzie odstępstwa dla przyczep i dla marki SAM przyczep.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.