PAcyficVista Napisano 9 Maj 2017 Share Napisano 9 Maj 2017 Chciałbym zapytać jak to jest z tymi przyczepkami ponieważ byłem świadkiem jak klient kłócił się z gościem z wypożyczalni za to że dostał mandat za wypożyczoną przyczepę. Sprawa wyglądała nastepująco . Facet wynajął przyczepę i coś przewoził. Zatrzymała go policja i po kontroli otrzymał mandat za jazdę samochodem z przyczepką dwuosiową (tandem) a w dowodzie była liczba osi 1. NA szczescie dla niego obyło się bez lawety. Gość który wynajmował przyczepki przedstawił kilka dowodów rejestracyjnych na przyczepy i we wszystkich miał wbite liczba osi 1 a przyczepy były na tandemie i powiedział że to złe interpretowanie przepisów przez mundurowych i żeby grzecznie spadał i zapomniał o zwrocie za mandat. Z tego co podpatrzyłem to producentem była firma Boro . Kto ma racje ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Maj 2017 Share Napisano 9 Maj 2017 Kto ma racje ???? Skoro w przyczepce są dwie osie to liczba osi=2. powiedział że to złe interpretowanie przepisów przez mundurowych Bardzo dobre. "oś pojedyncza" ma zastosowanie do nacisków. A liczba osi to taka jaka jest faktycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalker Napisano 9 Maj 2017 Share Napisano 9 Maj 2017 Mam taką samą. SAM DMC 750 kg i dwie osie (rozstaw coś koło 0,8m) w DR liczba osi 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Maj 2017 Share Napisano 9 Maj 2017 A ja pod opieką mam taki przypadek: http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=18690 "No i co zrobisz... Co zrobisz, jak nic nie zrobisz..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAcyficVista Napisano 9 Maj 2017 Autor Share Napisano 9 Maj 2017 To skąd producent wpisal liczba osi 1 a są dwie? Raczej wątpię że właściciel firmy który chce zarabiać na zakupionym sprzęcie szedł w koszta i z własnego "widzi mi się" dołożył dodatkowe osie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 To skąd producent wpisal liczba osi 1 a są dwie? Z zapisów jakie wówczas funkcjonowały, które były tak skonstruowane, że jak widać na powyższych obrazkach wprowadzały w błąd. Dziś takich zapisów już na szczęście nie ma, tylko co począć z zaszłościami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 - a dać se na luz z zaszłościami. WK przyjął (słuszną) postawę, że bez zmian konstrukcyjnych nie dokona żadnych poprawek w dowodzie zawartych, a ustalenie danych niezbędnych do rejestracji mija się z celem bo dane były w świadectwie homologacji. Klient ani myśli cokolwiek prostować (fikcyjnie) w dodatku po własnych kosztach, bo przecież po legalu nabył przyczepkę z dokumentami w komplecie. Czyli po staremu zostaje. Życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Dokładnie. Kiedyś z WK chcieli mnie odesłać na ustalenie danych (DMC) dla ciągnika z 2000, który tego nie miał Odmówiłem, bo jak był rejestrowany takie, a nie inne dane wpisywano, ale nawalczyć się musiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Kiedyś z WK chcieli mnie odesłać na ustalenie danych A czy dziś jest tak naprawdę obowiązek uzupełniania danych (ustalania danych) dla pojazdów zarejestrowanych na "pusty DR" przez magistraty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Był jakby krótkotrwały zryw do wypełniania po papiesku rubryczek w dowodzie przez wydziały ale bardziej przy przerejestrowaniu pojazdu niż z powodu końca dowodu. Już to przerabialiśmy, że my dane uzupełnialiśmy, a one i tak nie trafiały do dowodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Kiedyś z WK chcieli mnie odesłać na ustalenie danych A czy dziś jest tak naprawdę obowiązek uzupełniania danych (ustalania danych) dla pojazdów zarejestrowanych na "pusty DR" przez magistraty? Wg mnie nie. To mój problem i policjanta który się przyczepi jak coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Zryw, zrywem, ale czy jest to na dzień dzisiejszy obowiązek WK czy też dowolna interpretacja pani Zosi, która dziś ma kaprys wypełnienia wszystkich niezbędnych rubryk. Natomiast jutro się jej poprawi lub pogorszy i przyjmie co nie bądź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Myślę, że w zależności od potrzeby obie tezy (a więc, że trzeba albo że niekoniecznie) da się w naszym systemie prawnym obronić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Adam, instrukcja mówi wyraźnie co jak i gdzie się wpisuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Wiem, że instrukcja podaje co, jak i gdzie się wpisuje, ale mnie idzie o to kiedy należy to robić. Jak wspomina Blakop zapewne w zależności od hormonów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 Czyli coś tak podobnie jak z wynikiem badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAcyficVista Napisano 10 Maj 2017 Autor Share Napisano 10 Maj 2017 Czyli to wszystko jest chore. Bo producent wystawił papiery wydział komunikacji dowód a "Ja" w takim przypadku miałbym płacic mandat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karlik10 Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 a "Ja" w takim przypadku miałbym płacic mandat Zawsze można odmówić przyjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAcyficVista Napisano 10 Maj 2017 Autor Share Napisano 10 Maj 2017 i sprawa do sadu co niesie dodatkowe koszta i strate czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Maj 2017 Share Napisano 10 Maj 2017 w takiej sytuacji (błędna rejestracja) raczej skończyło by się odrzuceniem wniosku o ukaranie. Zwłaszcza, że przyczepa nie była własnością kierującego i nie wiedział on, że posiada ona wadę prawną. A tak poza konkursem, za co mandat? Bo ja nie widzę podstaw z KW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAcyficVista Napisano 10 Maj 2017 Autor Share Napisano 10 Maj 2017 Za co dokładnie mandat to nie wiem. W rozmowie poruszony był temat dwóch osi w przyczepie a jednej w dowodzie. Błędna rejestracja i co dalej . Da się to jakoś odkręcić ??? W sumie to nie moja sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 Da się to jakoś odkręcić ??? Mandat przyjęty to sprawa niejako zakończona. Aby zmienić zapisy w DR to najlepiej gdyby producent przyczepy poprawił homologację. Teoretycznie jeszcze można wykonać zmiany konstrukcyjne ale to sporo załatwień i koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 Daniel - ale jakie zmiany konstrukcyjne? Opiszesz fikcyjne zmiany, których de facto nie było? jedyna droga to korekta danych ze strony producenta, ale może być z tym z różnych względów ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 Opiszesz fikcyjne zmiany, których de facto nie było? Dlatego napisałem "teoretycznie", bo z drugiej strony 100% gwarancji nie mam, że liczby osi nikt nie zmienił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 Skąd możemy wiedzieć, czy właściciel nie dokonał rzeczywiście jakiejś przeróbki... Oni nigdy nic nie wiedzą, zawsze twierdzą, że zawsze tak było, że oni nic nie przerabiali. Jest tez tak, że to teraz jest problem, bo "głupi policjant" się czepia. Że nigdy nie było problemu z przeglądami i zawsze nie było problemów a teraz to że diagnosta zły, bo nie chce przepuścić. W dowodzie jest błąd i niech właściciel idzie do Wydziału Komunikacji żeby sprostować a użytkownik miał pecha, bo nie sprawdził stanu technicznego i prawnego-dlatego dostał mandat. Na przyszłość użytkownik będzie już wiedział, co sprawdzać, a teraz gra wielce pokrzywdzonego (zachowuje się jak dzieciak i nie potrafi przyjąć porażki po męsku). Kropka-koniec tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.