Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie kiedyś musiał być ten pierwszy raz :), więc do setna, przyczepka przywieziona z Holandii , prezent do zakupu części samochodowych :), generalnie ma wszystko co potrzeba do poruszania się po drogach, ale nie ma nabitych numerów nie posiada DR i nie ma tablic rejestracyjnych.

Co z tym fantem zrobić ?

Właściciel chciałby jej używać, generalnie jako lekka do 750kg nie musi mieć nr Vin ale czy można z nią jeździć bez tablic i bez dokumentów.

Napisano
do pewnego czasu można

 

Mógłbym prosić o sprecyzowanie :)

Napisano

Trzeba posiadać umowę kupna sprzedaży i zawitać z tym do magistratu. Tam określą co dalej.

Napisano

Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego:

1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;

2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

3) dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie;

3a) 56 zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym w zakresie wyposażenia pojazdu w blokadę alkoholową w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 pkt 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2015 r. poz. 155 i 541);

4) 57 zezwolenie, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późn. zm.);

4a) 58 dokument potwierdzający kalibrację blokady alkoholowej, wystawiony przez producenta urządzenia lub jego upoważnionego przedstawiciela

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

 

3a. Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:

1) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy;

Napisano
Trzeba posiadać umowę kupna sprzedaży i zawitać z tym do magistratu. Tam określą co dalej.
Moim zdaniem skierowanie na nabicie nr i dopuszczenie jednostkowe.
Napisano
rzeba posiadać umowę kupna sprzedaży i zawitać z tym do magistratu. Tam określą co dalej.

 

No może być ciekawie :lol:

Ciekawe czy dadzą decyzję na numer i tabliczkę dla takiego pojazdu :)

Napisano

Jeżeli pojazd fabryczny, to po opinii rzeczoznawcy pewnie decyzja zostanie wydana.

Napisano

Czyli będzie fabryczny, tylko opinia będzie droższa.

Napisano
Jeżeli pojazd fabryczny, to po opinii rzeczoznawcy pewnie decyzja zostanie wydana.

Wiesz chyba do czego zmierzam, WK może w takim przypadku przyklepać "lewiznę" :razz:

Napisano

Coś mi się zdaje, że ta przyczepka trąca holenderskim SAM-em. Może ktoś to produkuje z przeznaczeniem do wykorzystania na ogródkach działkowych, polach i łąkach bez możliwości korzystania z dróg publicznych. Z resztą, tam jest eutanazja dopuszczona i marihuana w przygłupawych dawkach. Także może i być niderlandzka przyczepka nienumerowana.

Co do rejestracji u nas, to chyba jakiś dokument producenta jest wymagany. Nie wiem… świadectwo homologacji albo decyzja zwalniająca z homologowania. Zdaje się, że po przepisach to producent pojazdy znakuje. I to w taki sposób aby można go było zidentyfikować przez kilka następnych dziesięcioleci.

Dopuszczenie jednostkowe owszem, ale jaki koszt, jaka procedura i czy się to wszystko ekonomicznie opłaca nawet jak przyczepka gratis podarowana.

A dalej to chyba jest rozpiska na to jak i kiedy należy się starać o zastępcze cechy.

Napisano

miałem takie holenderskie SAMY wyprodukowane w kraju :(

Napisano

No dobrze "miałeś" i co dalej z tymi "samami" się stało/działo?

Napisano

klient zrobił przyczepę , miał umowę kupna z Holandii gdzie przyczepy są nie rejestrowane ,na umowie pisało SAM wk. wydał PC , diagnosta ustalił dane a panie w wk zarejestrowały a po czasie klient przyszedł już z przyczepą marki jakiejś tam i też chciał PC na badanie które dostał ,ale diagnosta już nie zrobił badania , co do pierwszej przyczepy pojęto decyzję o cofnięciu rejestracji , jak się to skończyło nie wiem :)

Napisano

Znam podobny przypadek jak się zorientowali w WK że dali ciała to była przepychanka i próba wytknięcia diagnoście błędów. Były też próby rejestracji Sama pod jakąś marką z numerem ramy wymyślonym.

  • 5 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.