Skocz do zawartości

Badanie pojzadów MON na 'cywilnych' SKP


Sebastian ZG

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Darek :-)

    25

  • kowal

    19

  • Sebastian ZG

    8

  • Andrzej65

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mam pytanie. Skoro wykonujecie badania techniczne pojazdów wojskowych na stacji cywilnej to powiedzcie w jaki sposób wykonujecie badania samochodu opancerzonego BRDM. Na pancerzu są dwa numery pancezra, który jest prawidłowy? W dowodzie jest wpisany raz ten innym razem drugi, zależy kto jaki podał do Warszawy. A w którym BRDM zobaczyliście tabliczkę znamionową bo ja jeszcze w żadnym. W starszych modelach z silnikiem benzynowym sprawdzał ktoś z Was spaliny? Wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia podwójnych numerów na ramie i nadwoziu i często omyłkowym i zamiennym ich zamieszczaniu w dokumentach dotyczy nie tylko pojazdów wojskowych, ale spoej części bojowych wozów strażackich.

To tak w ramach takiej małej dygresji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
a nie widziałem stacji cywilnej która ma wolne rolki

trzeba przejechać pół Polski

mam od 1999 roku

zero badań poj MON - do najbliższej JW ok 30 km

JW ma swoją SKP a do najbliższej cywilnej OSKP mają ok 1 km

rolki.jpg.ebf9eff05750775c10c362f0bbff26f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

czy w MON nadal są Pszczółki czyli stary 660 25 lat temu miałem taką na stanie taką rok prod. 1969 ale w zimę na poligonie zawsze odpaliła i odpalaliśmy nią wszystkie 266 ale sprzęt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie ,koledzy wojsko posiada wiele dziwnych pojazdów które zgodnie z rozporządzeniem o warunkach technicznych nie muszą spełniać wielu warunków ale jak wykonywać badanie techniczne to należy zgodnie z Ustawą prawo o ruchu drogowym oraz 227 bo z tego nikt ich nie zwalnia i tak powstał problem -ciagnik siodłowy z naczepą do wożenia ciężkiego sprzetu - szerokość 3,45 m , długość też przekroczona na 6 osiach i teraz trzeba wykonać badanie techniczne -ja nie bo szerokość przekracza szerokość bram a i rolki jak w wiekszości stacji nie są w stanie sprawdzić hamulców przy takim rozstawie kół , jak sie nie mylę to ten problem był już kiedyś poruszany ale nie moge tego znaleść ,bo ktos kiedyś pokazywał stację z rolkami na których można sprawdzić taką naczepe .Jadą więc na stacje Cywilną okregową która też odmawia wykonania badania technicznego -sądze ze postąpili właściwie bo człowiek który dopuszcza do ruchu po organoleptycznej ocenie taki pojazd który ma mase po załadowaniu czołgu około 50 ton jest samobójcą ,Ale co dalej szukają -dzisiaj dowiaduje sie że któraś stacja w olsztynie podejmie sie tego badania -przeglądam zdjęcie tej stacji i widze że tez raczej nie można wykonać badania - ale zobaczymy czas pokaże -czy przeważy kasa czy zdrowy rozsądek diagnostów - czy wy spotykacie sie z takimi pojazdami i co wtedy czynicie -kasa .......... czy uczciwe badanie :cool:

 

[ Dodano: 25-04-2009, 20:13 ]

A w piątek jakiś inteligentny zadzwonił do mojego przełożonego i podpowiedział -ze moze sprawdzić ten zestaw opóżnieniomierzem - dlaczego kupa Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! i mówi co zrobić nie mając o tym pojęcia -gdzie kończy sie logika -zaczyna sie wojsko zawsze to bede powtarzał :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam panowie

 

Mam zapytanie... Robie badania techniczne aut wojskowych róznego rodzaju - cieżarowe , przyczepy i terenowe. Ostatnio wojsko do mnie dzwoni z zapytaniem czy mogą u mnie zrobić badanie BRDM-a..... Czy mogę to zrobić ?? No i jak tym się zając?? Nigdy nie robiłem przeglądu wozu opanerzonego :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to pojazd specjalny sił zbrojnych -dlatego trzeba do tego podejść po zapoznaniu się z rozp. MON Dz.Ust.116 poz.974 z 9 .06.2005 . Ale ogólnie mówiąc -sprawdzenie hamulców ,podwozia tak samo jak wszystkich pojazdów .Światła trochę są inaczej rozmieszczone i zależnie od roku produkcji mogą mieć inne barwy , lusterko boczne i w zasadzie wszystko.

Oczywiście identyfikacja numerów w dowodzie rejestracyjnym - wzór nowy albo stary bo też różnie z tym bywa - i śmiało robić.W zasadzie są to wozy wiekowe tak że różnie bywa

z ich sprawnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POZDRAWIAM spokojnie koledzy przeprowadzicie badanie tylko w PATRII (ROSOMAKU )MUSI BYC KIEROWCA Z JAJAMI ZEBY POTRAFIŁ ROZŁĄNCZYĆ NAPĘDY OSI A CZĘSTO SIĘ ZDARZA ZE NIE WIEDZĄ ALE WCHODZI NA ROLKI ,HAMULEC POMOCNICZY DZIŁA NA KAZDĄ OŚ POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na rolki wchodzi ten wozik?,mam na myśli szerokość,no i ograniczony nacisk na krawędzie kanału? ::hey

BRDM

Długość 5,75 m

Szerokość 2,35 m

Wysokość 2,31 m

Prześwit 0,43 m

Masa 6,6 t bojowa: 7 t

 

więc nie taki straszny :cool:

 

[ Dodano: 12-01-2011, 08:39 ]

skot

ługość 744 cm

Szerokość 255 cm

Wysokość 283 cm

Prześwit 40 cm

Masa 12,9 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A jaką opłatę kasujecie za np. BRDM-a ??? On podpada pod cieżarowy za 153 zł + 1 Cepik (jesli przejdzie :-D ).

 

[ Dodano: 26-01-2011, 07:14 ]

W jego DR rodzaj pojazdu - pojazd specjalny.... Patrząc od podwozia wygląda jak np. Star 662 :-D . Napęd 4X4 chyba że liczyć jeszcze te pomocnicze wysuwane to 8X8 hehhe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Chore to jest mało powiedziane- a wiecie dlaczego tak jest -bo likwiduję sie teraz wiele jednostek i instytucji i leśne dziatki którzy maja wiele lat pracy jeszcze im mało i zamiast zajmować się tym aby wszystko grało oni porostu szukają sobie nowych miejsc pracy i to jest dla nich najważniejsze -nie ważne co sie dzieje na dołach-przepisy zawsze były chore i zagmatwane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, można jakoś szerzej rozwinąć temat ?

 

[ Dodano: 13-06-2011, 14:45 ]

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej

 

[ Dodano: 15-06-2011, 09:31 ]

Witam Panów i jak tam z tymi badaniami? robimy czy nie robimy? bo jak dzwonię to niektórzy mają to w d...pie i robią :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Moze mi ktos wytłumaczy, bo sie w tym juz calkowicie pogubiłem

Dz.Ustaw z 2011 nr153 poz 910

http://lex.pl/serwis/du/2011/0910.htm

fragmenty;

 

§ 6. Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia badania technicznego pojazdów w stacjach kontroli pojazdów prowadzących działalność, o której mowa w art. 83 ust. 2 ustawy, nieposiadających upoważnienia wydanego na podstawie § 3 ust. 1, jeżeli:

1) w obiektach jednostki organizacyjnej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Agencji Wywiadu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Biura Ochrony Rządu lub Służby Celnej nie ma stacji kontroli pojazdów lub stacja kontroli pojazdów nie posiada uprawnienia do wykonywania badań technicznych danego rodzaju pojazdów albo

2) wykonanie badania jest uzasadnione względami służbowymi, organizacyjnymi lub ekonomicznymi.

 

§ 7. 1. Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia badań technicznych pojazdów innej służby niż właściwa dla komórki organizacyjnej przeprowadzającej badanie.

2. Badania przeprowadza się na podstawie pisemnej zgody kierownika komórki lub jednostki organizacyjnej, której stacja kontroli pojazdów podlega, albo pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy kierownikami tych jednostek organizacyjnych.

3. Rodzaj oraz dopuszczalną liczbę pojazdów objętych możliwością przeprowadzenia badania zgodnie z ust. 1 w określonym przedziale czasu uzależnia się od warunków technicznych niezbędnych do przeprowadzenia badania, istniejących w jednostce organizacyjnej przeprowadzającej badanie.

4. Szczegółowe warunki współpracy przy wykonywaniu badań zgodnie z ust. 1 zostaną określone w porozumieniu, o którym mowa w ust. 2, zawartym na czas określony.

Jak to w końcu rozumieć ?

 

[ Dodano: 29-08-2011, 21:02 ]

Czy należy przez to rozumiec, że stacje cywilne mogą przeprowadzac badania np pojazdów MON lub Policji tylko po pisemnym porozumieniu pomiedzy np.Dowództwem Jednostki a nadzorem SKP ze Starostwa, które okresli która stacja,w jakim okresie czasu i jaką ilość przeglądów może wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.