Skocz do zawartości

zmniejszenie DMC przyczepki


mizioł

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Tylko kto to wymyślił i co jest, że tak powiem na prawie. Nie mniej jednak jednostka jest w kg. A na fizyce uczyli, że można dodawać i odejmować wartości w tych samych jednostkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na fizyce uczyli, że można dodawać i odejmować wartości w tych samych jednostkach.

A o wspólnym mianowniku słyszał, czy spał na zajęciach? Jak chcesz dodać DMC do MMC żeby wyszło DMC, lub jak tam inaczej: MMC+MMC=DMC czy też MMC+DMC=DMC... jakbyś nie kombinował to się jakoś nie dodaje do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzasz:

oddaje sens:

 

F1, F2 2300 kg, O1 2000 kg, O2 750 kg, F3 4000 kg. No to jaką przyczepę z hamulcem może ten pojazd ciągnąć? :shock: No bo gdy decyduje DMC pojazdu i DMC przyczepy to suma O1 +F1 przekracza F3.....

 

Więc Ci podpowiadam, że nie możesz zrobić dodawanki, bo O1 to MMC, F1 to również MMC, a chcesz otrzymać DMC (F3).

 

Odpowiedź na Twoje pytanie:

No to jaką przyczepę z hamulcem może ten pojazd ciągnąć?

Jest jedna, taką jaką określił PRODUCENT tego pojazdu. Nikt inny, ponieważ zapis pod pozycją O1 to MMC, a ten parametr określa tylko producent pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że z tymi masami jakie można ciągnąć chyba trochę przez drogę okrężną, ale można to tłumaczyć tak:

 

3.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

6) masie ciągniętej – rozumie się przez to masę odpowiadającą naciskom osi pojazdu ciągniętego;

7) maksymalnej masie ciągniętej – rozumie się przez to największą masę ciągniętą określoną przez producenta pojazdu;

 

Następnie mamy zapis o naciskach osi:

 

§5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:.........

I na końcu taki zapis:

2. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste.

 

A w dyrektywie mamy jeszcze taki termin:

Maksymalna dopuszczalna masa ciągniona do celów rejestracyjnych / eksploatacyjnych w Państwie Członkowskim”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzasz:
oddaje sens:

 

F1, F2 2300 kg, O1 2000 kg, O2 750 kg, F3 4000 kg. No to jaką przyczepę z hamulcem może ten pojazd ciągnąć? :shock: No bo gdy decyduje DMC pojazdu i DMC przyczepy to suma O1 +F1 przekracza F3.....

 

Więc Ci podpowiadam, że nie możesz zrobić dodawanki, bo O1 to MMC, F1 to również MMC, a chcesz otrzymać DMC (F3).

 

Odpowiedź na Twoje pytanie:

No to jaką przyczepę z hamulcem może ten pojazd ciągnąć?

Jest jedna, taką jaką określił PRODUCENT tego pojazdu. Nikt inny, ponieważ zapis pod pozycją O1 to MMC, a ten parametr określa tylko producent pojazdu.

 

Zdaniem Pitera1973 jest inaczej i o to mi właśnie chodziło. Też stoję na takim stanowisku jak ty, skoro producent podaje maksymalną masę ciągniętej przyczepy to wyznacznikiem takowej jest jej masa rzeczywista a nie dopuszczalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki samochodzik jak Daihatsu Rocky o mniej więcej zbliżonych parametrach:

[F.1] / [F.2] = 2200 kg / 2200 kg

[F.3] = 5700 kg

[G] = 1700 kg

[O.1] / [O.2] = 3500 kg / 750 kg

Czy na podstawie obowiązujących przepisów ten samochodzik może spokojnie brać udział w ruchu drogowym z maksymalnie załadowaną trzy i pół tonową przyczepką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z PoRD nie. Jeżeli będzie załadowany do swojej DMC, to masa rzeczywista przyczepy nie większa niż jego DMC a to jest mniej niż 3,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a w takim razie czy można taką byczą przyczepkę o masie własnej 400 kg zapiąć na pusto do Seicenta, które ma [O.1] w wysokości 400 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko do żółtego ;-)

Bardziej mi szło o to, że są parametry podane przez producenta, są warunki techniczne zapisane w rozporządzeniu i są przepisy ruchu drogowego.

Z innej mańki, to należy wiedzieć czy za taki zestaw z przyczepką viaTOLL'a trzeba zapłacić lub jakie w kieszeń zabrać prawo jazdy.

A mało to razy laweciarze popłacili mandaty bo za ciężkie było to z tyłu od tego co z przodu.

Przykładowy Fiat Ducato też ma [O.1] = 3,0 tony. Zapina lawetę, na której ze dwa roztrzaskane samochody i wio do Polski, a po drodze wita Oddział Kontroli i... :hihi: I nie ma, że w dowodzie tyle stoi! Rozbite Audi swoje waży, puknięte BMW swoje waży, a i laweta na dwóch ośkach ma słuszną masę. Nie ma co na wagę jechać. Uzasadnione przypuszczenie wystarczy. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiem poszukać, ale dawno temu poruszyłem tu temat masy przyczepki w terenówkach (który to temat jest totalnie porąbany) i wykazałem, że przepisy dotyczące masy przyczepki porozrzucane po różnych aktach prawnych zasadniczo wzajemnie się wykluczają, a nawet w obrębie jednego aktu potrafią być nielogiczne i sprzeczne ze sobą.

Do tego dochodzi kwestia tego, że w praktyce niemal nikt nie rozróżnia DMC od MMC przyczepy i często zrównuje oba te parametry - z prawodawcą włącznie.

 

I mamy co mamy... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że dyskusja stała się czysto akademicka...

 

inspekcja może mieć możliwość zważenia ale policja nie waży przyczepki tylko przyjmuje masę rzeczywistą jako DMC no chyba że ma podejrzenie przekroczenia.

 

Ale wracając do tematu: mam obecnie dwa samochody do ciągnięcia przyczepki Chrysler Voyager '95 (O1=1600, O2=450), oraz VW LT (DMC 3100) więc w jednym przypadku O2 może być przekroczone a w drugim podpadam pod viatolla więc potrzebuję zmienić DMC lub przyczepkę i to nie podlega dyskusji. Najważniejsza kwestia to czy WK może mi odmówić zmiany DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza kwestia to czy WK może mi odmówić zmiany DMC?

Tu nie chodzi o to, że WK może odmówić on po prostu nie może tego zrobić w świetle prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebuję zmienić DMC lub przyczepkę

i sam wpadłeś na prawidłowe rozwiązanie problemu

 

sprzedaj tą co masz

i kup inną z pożądaną DMC

 

:viva:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Może jest na południu kraju chętny na zmianę DMC p-py  z 900 na 750 - fabrycznej (nie SAM)- z zza  granicy  bez dodatkowych dokumentów od producenta, bez zmian potwierdzających ingerencję w MMC?  Pewien nasz "kolega" szuka pomocy, bo nie bardzo mu się uśmiecha robić to na własnej OSKP gdzieś na północy kraju, z uwagi na odległość od miejsca jej stania - ma przyzwolenie od wydziału homologacji TDT, własnego WK i innych takich, a u mnie nie chce, bo chce P z badania, a nie N. Chce się nawet zatrudnić na to jedno badanie, pisząc do właściciela stacji- tak w razie co - ale mój pracodawca nie był zainteresowany ofertą. Proponowałem merytoryczną dyskusję na naszym forum - jednak nie jest ten kolega zainteresowany "miejscem, w którym każdy może wyrażać choćby bzdurne zdanie" jak twierdzi...

PS. jak dobrze że jest jeszcze taki kawałek podłogi:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma przyzwolenie od TDT to nie musi robić badania. Wystarczy, że pójdzie do WK i wyrazi swoje zdanie. Choćby bzdurne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.