Oczko Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Witam, mam problem, auto sprowadzone mercedes sprinter 2013r. pojemność 2,1 moc120KW potrzebuje ustalić O1 maksymalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem. I. Według tabliczki znamionowej F1. 3500 F3. 7000 po wyliczeniach z tabliczki masa całkowita przyczepy wynosi O1 3500kg II. Według dowodu szwedzkiego dmc zespołu pojazdów wynosi F3. 5500kg czyli masa całkowita przyczepy O1 2000kg JAKĄ WARTOŚĆ MAM UZNAĆ ZA PRAWIDŁOWĄ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Czy oby na pewno potrzebujesz DMC przyczepy? Do czego Ci potrzebny ten parametr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 po wyliczeniach z tabliczki dmc przyczepy wynosi 3500kg Podstawowe pytanie- Ty ustalasz O1 i O2??? Czy wyliczasz DMC??? Było już na forum o jabłkach, śliwkach, gruszkach... Według tabliczki znamionowej F3. 7000 II. Według dowodu szwedzkiego dmc zespołu pojazdów wynosi F3. 5500kg e) Brak tabliczki znamionowej albo jest nieczytelna lub dane na niej zawarte są niezgodne ze stanem faktycznym- UI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Tam, ciut niżej w temacie "obliczenia" może odpowiedź będzie: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=116151#116151 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 5 Czerwiec 2017 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2017 JUŻ POPRAWIAM CHODZI MI O WYLICZENIE O1 MASA CAŁKOWITA PRZYCZEPY Z HAMULCEM a dane z tabliczki porównując z dowodem są sprzeczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Byłeś uprzejmy spojrzeć chociaż pobieżnie w linkowany temat, czy po raz e-nty to samo trzeba będzie klepać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 5 Czerwiec 2017 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2017 MAM POSTĄPIĆ TAK JAK NAPISAŁEŚ TUATAJ ? e) Brak tabliczki znamionowej albo jest nieczytelna lub dane na niej zawarte są niezgodne ze stanem faktycznym- UI [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 05-06-2017, 17:49 ] http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Biorąc pod uwagę ostatnią wersję rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów, a w szczególności załącznik opisujący wymagania dla tabliczki znamionowej, w którym podmieniono wyraz "dopuszczalna" na "maksymalna" to według mnie idzie ten szwedzki wynalazek poskładać jakoś do zarejestrowania. No ale jak zwykle zdania mogą być różne. Z grubsza widzę to tak w Dowodzie:: [F.1] - maksymalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg [F.2] - dopuszczalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg [F.3] - dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów = 5500 kg I teraz tak, jeżeli szwedzkie [O.1] / [O.2] jest tożsame z polskim to śmiało przyjmuję te dane jako wiarygodne. Nie zapominając, że w PL [O.1] / [O.2] podane w dowodzie na dzień dobry z Kartą Pojazdu jest w niezgodzie. Co stoi w rubrykach [O.1] / [O.2] szwedzkiego dowodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 mercedes sprinter 2013r. pojemność 2,1 moc120KW I. Według tabliczki znamionowej F1. 3500 F3. 7000 Tak trochę z boku - ty sprawdź czy tabliczka jest fabryczna, a nie podróbka, bo na sprintera to trochę dużo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Oczko, tobie się nie chce, a ja ci to zrobię i pokażę jak sie oblicza maksymalna masę całkowita przyczepy z ham. bez hamulca czyli 0.1 i 0.2 dane do dip-u i odpowiedż, która jest tuż poniżej w wątku pokazanym ci przez kolegę Paprock'a To robi producent, a właściwie jego inżynierowie. A wyniki ich pracy to w katalogach znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 6 Czerwiec 2017 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Biorąc pod uwagę ostatnią wersję rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów, a w szczególności załącznik opisujący wymagania dla tabliczki znamionowej, w którym podmieniono wyraz "dopuszczalna" na "maksymalna" to według mnie idzie ten szwedzki wynalazek poskładać jakoś do zarejestrowania. No ale jak zwykle zdania mogą być różne.Z grubsza widzę to tak w Dowodzie:: [F.1] - maksymalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg [F.2] - dopuszczalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg [F.3] - dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów = 5500 kg I teraz tak, jeżeli szwedzkie [O.1] / [O.2] jest tożsame z polskim to śmiało przyjmuję te dane jako wiarygodne. Nie zapominając, że w PL [O.1] / [O.2] podane w dowodzie na dzień dobry z Kartą Pojazdu jest w niezgodzie. Co stoi w rubrykach [O.1] / [O.2] szwedzkiego dowodu? W O1 jest napisane 2000kg natomiast w O2 750kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 No i ja bym tak zostawił. Po mojemu jest dobrze. Może wsześniej bym coś stękał, że dane na tabliczce niezgodne, no ale to byłoby wczaśniej, za czasów obowiązywania poprzedniej wersji rozporządzenia. A dziś na tabliczce znamionowej jako maksymalną masę zespołu pojazdów wskazano 7000 kg, natomiast w dowodzie jako masę dopuszczalną zespołu pojazdów [F.3] wpisałbym 5500 kg. Oczywiście bez dodawania czegokolwiek do czegokolwiek. Maksymalne masy przyczep zostawiłbym po szwedzku. Nie wiem czy się rozumiemy. Chodzi mi o wskazanie różnic w parametrach jakimi są masy maksymalne i masy dopuszczalne. Cykniesz temacik, a będzie OK! Zaręczam. Nie ukrywam, że bardzo interesuje mnie zdanie innych diagnostów w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prospector Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 O1 i O2 zostaw jak w DR szwedzkim. A co do TZ, to czy aby na pewno Paprocku tak zostawić? Bo później na BT problem będzie, skoro w DR będzie 5500, a na TZ 7000. Bo autor w pierwszym poście jasno to wskazał, że jest niezgodność danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 No też się nad tym zastanawiam, ale rozporządzenie napisali jak napisali i w załączniku dotyczącym wymagań dla tabliczki znamionowej uznali, że najwyższa pora nazwać tam podane parametry maksymalnymi parametrami. Czyli na tabliczce 7000 kg należy odczytać jako maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów, a w dowodzie rejestracyjnym w rubryce [F.3] mamy parametr dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów w wysokości 5500 kg, no i tyle stoi w szwedzkim dowodzie. Chyba pora się przestawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Czyli na tabliczce 7000 kg należy odczytać jako maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów, a w dowodzie rejestracyjnym w rubryce [F.3] mamy parametr dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów w wysokości 5500 kg Co u nas powoduje ograniczenie DMC zespołu dla tego pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 - Nie mam pojęcia co u nas powoduje ograniczenie dopuszczalnej masy całkowitej zespołu tego pojazdu. Piszę, że się zastanawiam czy przyjęcie przeze mnie takiej szwedzkiej kombinacji w Polsce wyjdzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 zastanawiam czy przyjęcie przeze mnie takiej szwedzkiej kombinacji w Polsce wyjdzie dobrze Nie wyjdzie, bo F.3 należy określić według polskich przepisów, które pozwalają na DMC zespołu równe MMC (7000 kg). Należałoby się chyba zastanowić (zapytać producenta) czy na pewno powinno być 7000 kg (sfałszowanie tabliczki?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 "Pozwalają" nie oznacza jeszcze żelaznej reguły, że mniej nie może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 nie oznacza jeszcze żelaznej reguły, że mniej nie może być. To wskaż przepis ograniczający DMC zespołu w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Może ten będzie odpowiedni: § 3. 5. W przypadku gdy dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów uczestniczącego w ruchu drogowym, określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego, jest mniejsza niż dopuszczalna masa całkowita ustalona w sposób wskazany dla tego zespołu w ust. 4, za dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów należy przyjąć masę określoną w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. Niestety to nie rozwiewa wątpliwości dlaczego jest mniejsza, ale jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Może ten będzie odpowiedni: Nie będzie. Przyjmij do wiadomości, że w Polsce nie ma przepisu na ograniczenie DMC zespołu do wartości z zagranicznego DR w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 No OK, przyjąłem. Co dalej z parametrami tematycznego auta oprócz fałszywej tabliczki znamionowej i zapodziania tabliczki znamionowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Co dalej z parametrami tematycznego auta Próbowałbym pytać producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Ten co kupował ,to na co patrzył ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 7 Czerwiec 2017 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2017 koledzy, poniżej wysyłam link do zdjęcia tabliczki znamionowej. http://www.fotosik.pl/zdjecie/8e2e514432f36cb5 [ Dodano: 07-06-2017, 09:30 ] Oczko, tobie się nie chce, a ja ci to zrobię i pokażę odpowiedż, która jest tuż poniżej w wątku pokazanym ci przez kolegę Paprock'a To robi producent, a właściwie jego inżynierowie. A wyniki ich pracy to w katalogach znajdziesz. a skąd taki katalog mam wziąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.