Skocz do zawartości

HAK- ustalenie dmc przyczepy z hamulcem


Oczko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem, auto sprowadzone mercedes sprinter 2013r. pojemność 2,1 moc120KW

potrzebuje ustalić O1 maksymalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem.

 

I. Według tabliczki znamionowej

F1. 3500

F3. 7000

po wyliczeniach z tabliczki masa całkowita przyczepy wynosi O1 3500kg

 

II. Według dowodu szwedzkiego dmc zespołu pojazdów wynosi F3. 5500kg czyli masa całkowita przyczepy O1 2000kg

 

JAKĄ WARTOŚĆ MAM UZNAĆ ZA PRAWIDŁOWĄ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    25

  • cezary

    13

  • danielg539

    13

  • Mecher

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

po wyliczeniach z tabliczki dmc przyczepy wynosi 3500kg

Podstawowe pytanie- Ty ustalasz O1 i O2??? Czy wyliczasz DMC???

Było już na forum o jabłkach, śliwkach, gruszkach...

Według tabliczki znamionowej
F3. 7000
II. Według dowodu szwedzkiego dmc zespołu pojazdów wynosi F3. 5500kg

e) Brak tabliczki znamionowej albo jest nieczytelna lub dane na niej

zawarte są niezgodne ze stanem faktycznym- UI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę ostatnią wersję rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów, a w szczególności załącznik opisujący wymagania dla tabliczki znamionowej, w którym podmieniono wyraz "dopuszczalna" na "maksymalna" to według mnie idzie ten szwedzki wynalazek poskładać jakoś do zarejestrowania. No ale jak zwykle zdania mogą być różne.

Z grubsza widzę to tak w Dowodzie::

[F.1] - maksymalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg

[F.2] - dopuszczalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg

[F.3] - dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów = 5500 kg

 

I teraz tak, jeżeli szwedzkie [O.1] / [O.2] jest tożsame z polskim to śmiało przyjmuję te dane jako wiarygodne. Nie zapominając, że w PL [O.1] / [O.2] podane w dowodzie na dzień dobry z Kartą Pojazdu jest w niezgodzie.

Co stoi w rubrykach [O.1] / [O.2] szwedzkiego dowodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mercedes sprinter 2013r. pojemność 2,1 moc120KW

 

 

I. Według tabliczki znamionowej

F1. 3500

F3. 7000

Tak trochę z boku - ty sprawdź czy tabliczka jest fabryczna, a nie podróbka, bo na sprintera to trochę dużo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko, tobie się nie chce, a ja ci to zrobię i pokażę :-P

jak sie oblicza maksymalna masę całkowita przyczepy z ham. bez hamulca czyli 0.1 i 0.2 dane do dip-u

i odpowiedż, która jest tuż poniżej w wątku pokazanym ci przez kolegę Paprock'a

To robi producent, a właściwie jego inżynierowie. A wyniki ich pracy to w katalogach znajdziesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę ostatnią wersję rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów, a w szczególności załącznik opisujący wymagania dla tabliczki znamionowej, w którym podmieniono wyraz "dopuszczalna" na "maksymalna" to według mnie idzie ten szwedzki wynalazek poskładać jakoś do zarejestrowania. No ale jak zwykle zdania mogą być różne.

Z grubsza widzę to tak w Dowodzie::

[F.1] - maksymalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg

[F.2] - dopuszczalna masa całkowita pojazdu = 3500 kg

[F.3] - dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów = 5500 kg

 

I teraz tak, jeżeli szwedzkie [O.1] / [O.2] jest tożsame z polskim to śmiało przyjmuję te dane jako wiarygodne. Nie zapominając, że w PL [O.1] / [O.2] podane w dowodzie na dzień dobry z Kartą Pojazdu jest w niezgodzie.

Co stoi w rubrykach [O.1] / [O.2] szwedzkiego dowodu?

 

 

W O1 jest napisane 2000kg natomiast w O2 750kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja bym tak zostawił. Po mojemu jest dobrze. Może wsześniej bym coś stękał, że dane na tabliczce niezgodne, no ale to byłoby wczaśniej, za czasów obowiązywania poprzedniej wersji rozporządzenia. A dziś na tabliczce znamionowej jako maksymalną masę zespołu pojazdów wskazano 7000 kg, natomiast w dowodzie jako masę dopuszczalną zespołu pojazdów [F.3] wpisałbym 5500 kg. Oczywiście bez dodawania czegokolwiek do czegokolwiek. Maksymalne masy przyczep zostawiłbym po szwedzku.

Nie wiem czy się rozumiemy. Chodzi mi o wskazanie różnic w parametrach jakimi są masy maksymalne i masy dopuszczalne.

Cykniesz temacik, a będzie OK! Zaręczam. ;):ok

Nie ukrywam, że bardzo interesuje mnie zdanie innych diagnostów w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O1 i O2 zostaw jak w DR szwedzkim.

 

A co do TZ, to czy aby na pewno Paprocku tak zostawić? Bo później na BT problem będzie, skoro w DR będzie 5500, a na TZ 7000.

Bo autor w pierwszym poście jasno to wskazał, że jest niezgodność danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też się nad tym zastanawiam, ale rozporządzenie napisali jak napisali i w załączniku dotyczącym wymagań dla tabliczki znamionowej uznali, że najwyższa pora nazwać tam podane parametry maksymalnymi parametrami.

Czyli na tabliczce 7000 kg należy odczytać jako maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów, a w dowodzie rejestracyjnym w rubryce [F.3] mamy parametr dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów w wysokości 5500 kg, no i tyle stoi w szwedzkim dowodzie.

Chyba pora się przestawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na tabliczce 7000 kg należy odczytać jako maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów, a w dowodzie rejestracyjnym w rubryce [F.3] mamy parametr dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów w wysokości 5500 kg

Co u nas powoduje ograniczenie DMC zespołu dla tego pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Nie mam pojęcia co u nas powoduje ograniczenie dopuszczalnej masy całkowitej zespołu tego pojazdu.

Piszę, że się zastanawiam czy przyjęcie przeze mnie takiej szwedzkiej kombinacji w Polsce wyjdzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam czy przyjęcie przeze mnie takiej szwedzkiej kombinacji w Polsce wyjdzie dobrze

 

Nie wyjdzie, bo F.3 należy określić według polskich przepisów, które pozwalają na DMC zespołu równe MMC (7000 kg). Należałoby się chyba zastanowić (zapytać producenta) czy na pewno powinno być 7000 kg (sfałszowanie tabliczki?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten będzie odpowiedni:

§ 3.

5. W przypadku gdy dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów uczestniczącego w ruchu drogowym, określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego,

jest mniejsza niż dopuszczalna masa całkowita ustalona w sposób wskazany dla tego zespołu w ust. 4,

za dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów należy przyjąć masę określoną w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego.

Niestety to nie rozwiewa wątpliwości dlaczego jest mniejsza, ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten będzie odpowiedni:

 

Nie będzie. Przyjmij do wiadomości, że w Polsce nie ma przepisu na ograniczenie DMC zespołu do wartości z zagranicznego DR w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, przyjąłem.

Co dalej z parametrami tematycznego auta oprócz fałszywej tabliczki znamionowej i zapodziania tabliczki znamionowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, poniżej wysyłam link do zdjęcia tabliczki znamionowej.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/8e2e514432f36cb5

 

[ Dodano: 07-06-2017, 09:30 ]

Oczko, tobie się nie chce, a ja ci to zrobię i pokażę :-P

odpowiedż, która jest tuż poniżej w wątku pokazanym ci przez kolegę Paprock'a

To robi producent, a właściwie jego inżynierowie. A wyniki ich pracy to w katalogach znajdziesz.

 

a skąd taki katalog mam wziąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.