Skocz do zawartości

HAK- ustalenie dmc przyczepy z hamulcem


Oczko

Rekomendowane odpowiedzi

mam wziąć ?

Z tym raczej ciężko, ale kupić jak najbardziej możesz.

 

Na forum jest trochę wpisów na temat katalogów, poniżej linki informacyjne ( nie reklama )

Katalog Coide http://www.sklep.autodata.pl/p317,coide-katalog-typow-i-marek-pojazdow.html

Katalog ITS http://www.patronat.pl/new/inforskp/itsdtp_prog/itsdtp_prog.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    25

  • cezary

    13

  • danielg539

    13

  • Mecher

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

W/g vin - z Francji Hiszpanii i Austrii - 3000-3500 - z pozostałych Niemcy itd 2000 Mam ich w katalogu 40 - ogólnie od 2000 do 3500 - może przepisy krajowe wpłynęły na zespół - zapytanie do producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ze Szwecji ?

 

 

 

[ Dodano: 07-06-2017, 12:45 ]

WIKIPEDIA podaje coś takiego

 

W 2009 roku wprowadzono nowe jednostki.Każdy Sprinter 316 CDI i 319 CDI może teraz ciągnąć 3,5-tonową przyczepę hamowaną, pod warunkiem zastosowania wzmocnionego haka holowniczego, DMC zestawu wzrosła bowiem do 7000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a skąd taki katalog mam wziąć ?

 

Jeśli nie masz katalogu, możesz zadzwonić do autoryzowanego serwisu, można też skorzystać z różnych stron jak ta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znalazłem nic poza typem, a po nim mam kilkadziesiąt pojazdów z MMC przyczep od 0 do 3500 kg, w tym kilkanaście z wartością 2000 kg, kilka po 2500 i 2800 kg. Obstawiam błąd przy wydawaniu TZ. Jedyne co przychodzi mi do głowy to to co proponowali koledzy powyżej, czyli kontakt z producentem. Mają duży dział homologacji i są w stanie wiele znaleźć tyle tylko, że to kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a

WIKIPEDIA podaje coś takiego

 

W 2009 roku wprowadzono nowe jednostki.Każdy Sprinter 316 CDI i 319 CDI może teraz ciągnąć 3,5-tonową przyczepę hamowaną, pod warunkiem zastosowania wzmocnionego haka holowniczego, DMC zestawu wzrosła bowiem do 7000 kg.

 

 

Jedno jest pewne, że pojazd o DMC 3500 kg nie może ciągnąć przyczepy o DMC 3500 kg gdy przyczepa posiada hamulec najazdowy i ten fakt może powodować, że przepisy krajowe mogą ograniczać masę przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to przypadkiem Sprinter z bliźniakami z tyłu?

Mógł to być sprinter np 518. Najpierw mogło być F1=F2=5000 kg, F3 = 7000 kg.

Ktoś coś zmienił aby był na B i zrobił F1=F2=3500 kg, F3 zostawił na tabliczce 7000 kg.

Teraz wychodzi nagle, że Sprinter ma O1 = 3500 kg.

Takie kwiatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Jestem w posiadaniu małego programiku dzięki, któremu można obliczyć maksymalną masę całkowitą przyczepy w zależności od wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego.
- że co wyliczyć??? 8/:medit:

-------------------------------------------------------------------------------------

 

61) maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, któremu można obliczyć maksymalną masę całkowitą przyczepy w zależności od wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego.

 

Nie idźcie Koledzy tą drogą :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szanowni Panowie, ile razy w swoim życiu diagnosty spotkaliście się z sytuacją, że różnica F.3 - F.2 nie daje wyniku jaki powinno mieć O.1, mając te wszystkie dane? nie twierdzę, że tak być musi albo że trzeba tak wyliczać, zaznaczam że wypowiadam się odnośnie w temacie do 3,5 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szanowni Panowie, ile razy w swoim życiu diagnosty spotkaliście się z sytuacją, że różnica F.3 - F.2 nie daje wyniku jaki powinno mieć O.1, mając te wszystkie dane? ...

 

Sporo (bo nie tak to się ustala :-P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak to się ustala

 

nie napisałem, że tak się ustala tylko, że tak wynika z zapisów w dr i wiem to z doświadczenia 25 lat pracy na skp do 3,5 t, może przy większych pojazdach bywa częsta rozbieżność ale to wypadało podkreślić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cezary, powyżej 3,5 robi się wyliczanki. To przy osobowych jest różnie, zwłaszcza w odniesieniu do Renault przed 2012 rokiem i np. Sharan/Galaxy/Alhambra. To tak na szybko, z pamięci, bo przykładów jest więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było o pojazdy do 3,5 t. I na to pytanie odpowiedziałem Sporo

 

Oczywiście bywa tak często, że O1 zgadza się z różnicą F3-F2.

A z zapisów tak może wynikać, bo znam diagnostów, którzy tak ustalają O1. A tłumaczenie, iż nie mają racji jest jak grochem o ścianę i stawianiem focha...

 

Miałem pisać o "francuzach" ale przedmówca już to zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.