Skocz do zawartości

HAK- ustalenie dmc przyczepy z hamulcem


Oczko

Rekomendowane odpowiedzi

Model ten sam różni się nadwoziem (combi, sedan). Różnią się też trochę masy własne i dopuszczalne.

Combi:

MW: 1520

DMC: 2090

DMCZP: 3760

 

Sedan:

MW: 1460

DMC: 2010

no i sedan ma przyczepy bez hamulca 750, a z hamulcem przy wzniesieniu 8% - 1900 kg oraz przy wzniesieniu 12% - 1700 kg.

 

Tyle że 1700 to za dużo dla mojego combi bo przekroczy dopuszczalna masę zespołu pojazdów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    25

  • cezary

    13

  • danielg539

    13

  • Mecher

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

To zły tok rozumowania! Raczej odm masy zespołu 3760 należy odjąć masę przyczepy 1700 a wówczas otrzymamy największą masę rzeczywistą (2060) jaką może mieć pojazd podczas ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, im pojazd mniej obciążony tym więcej będzie mógł pociągnąć :D. No ale teraz która masa powinna być wpisana do dowodu:

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcami przy ruszaniu na wzniesieniu o nachyleniu 8% 1900 kg

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcami przy ruszaniu na wzniesieniu o nachyleniu 12% 1700 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale teraz która masa powinna być wpisana do dowodu:

Nasze przepisy nie pozwalają na uzależnienie mas przyczep od nachylenia drogi. Ja (i znane mi WK) wpisują większa wartość masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logen, z tego co się orientuję to, to że przekroczysz 3500kg nie ma wpływu na zestaw. Chyba, że patrzysz tylko i wyłącznie pod własnym, jako kierującego tym zestawem, kątem. Domyślam się , że chodzi o prawko B bez E lub jakieś dodatkowe"coś96" chyba.

To ograniczenie do 3500kg dotyczy posiadanych uprawnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jemu nie chodziło o

Logen, ...To ograniczenie do 3500kg dotyczy posiadanych uprawnień.

 

A o ustalanie MMC przyczepy "metodą odejmowania" i nie chodziło o przekroczenie masy 3500,

a o przekroczenie DMC zespołu pojazdów z TZ, po zastosowaniu w/w wyliczanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logen, bierz masy z homo, bo one uwzględniają dopuszczalny nacisk na urządzenie sprzęgające i są różnice.

Ja (i znane mi WK) wpisują większa wartość masy.
Kiedys sprawdziłem kilka pojazdów w katalogu ITS i okazuje się, że na nasz rynek O1 ma niższą wartość. Dlaczego tak jest, nie wiem. Ja wpisuję wartości z rubryki O1 ZDR. Podobnie się ma sytuacja z naciskami, jeśli producent określi je wyższe w przypadku ciągnięcia przyczepy. W polskim DR (w tych które miałem przed oczami) były niższe wartości i takie same były w katalogu ITS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logen, bierz masy z homo, bo one uwzględniają dopuszczalny nacisk na urządzenie sprzęgające i są różnice.

Do homologacji ciężko się dostać a nie chcę wyliczać bo wiem że zazwyczaj głupoty z tego wychodzą, dlatego pytam o jakiś katalog gdzie można by takie informacje znaleźć.

Wiem że tutaj można znaleźć dla peugeotów:

http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/index.html

a tutaj dla innych marek, no ale niestety nie we wszystkich modelach są podane te informacje:

https://www.auto-data.net/pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiesz wszystko - taki katalog NIE ISTNIEJE. Owszem - niektóre marki czasami coś tam mają w necie, czasami nie. Ale katalogu jako takiego NIE MA.

Powiedzmy, że jako tako ociera się o sprawę katalog ITS - ale darmowy nie jest jak wiadomo, a i on nie zawiera wszystkiego, a dobieranie na zasadzie porównań, że PRAWIE pasuje jest równie trafne jak wyliczanie z TZ.

Więc albo homologacja, albo rzeczoznawca. Chyba, że wpiszesz to co uważasz i w razie W bierzesz to na klatę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecher, zasugerowałem się tym

Tyle że 1700 to za dużo dla mojego combi bo przekroczy dopuszczalna masę zespołu pojazdów...

 

Wiec myślę, że o tym pisał.

 

[ Dodano: 17-01-2018, 14:52 ]

Logen, najprościej.. zaloguj się na jakieś forum tematyczne danej marki. Tam poproś o dane lub sam poszukaj w dziale technicznym. Tak na marginesie, w większości przypadków dane, które uzyskasz są niepodważalne, gdyż siedzą tam same "ortodoksy" danej marki i powiedzą Tobie, co do godziny, jakie zmiany w danym modelu zachodziły. Oczywiście są i teoretycy...a gdziez ich nie ma :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecher, zasugerowałem się tym

Tyle że 1700 to za dużo dla mojego combi bo przekroczy dopuszczalna masę zespołu pojazdów...

 

Wiec myślę, że o tym pisał.

 

To żle myslisz bo jak sam napisał

Jeżeli do dopuszczalnej masy pojazdu 2090 kg dodam 1700 kg to przekroczy dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów 3760 kg.

8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonić do salonu producenta pojazdu ?? Idzie to załatwić telefonicznie w 5-10 minut ??
Tylko działy homologacji danego producenta są w stanie udzieli pełnej informacji. I nie, nie jesteś w stanie ich uzyskać w 5-10 minut. Zazwyczaj są to informacje udzielane wyłącznie organom państwowym i samorządowym oraz właścicielom pojazdów, ale w tym ostatnim przypadku najczęściej są płatne. Katalog ITS jest o tyle dobrym źródłem informacji, że można dość mocno zawęzić kryteria wyszukiwania (mając typ/wariant/wersję) i otrzymuje się podstawowe dane pojazdu (nie do wszystkich pojazdów są dostępne pełne dane homologacyjne).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko działy homologacji danego producenta są w stanie udzieli pełnej informacji.

Dokładnie i to często tylko tych pojazdów, które zostały sprzedane w danym kraju!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mas holowanych przyczep warto szukać w instrukcji obsługi danego samochodu. Często wymaga to sporo cierpliwości, ale w necie da się sporo znaleźć przynajmniej, w przypadku osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobre, acz pracochłonne rozwiązanie. W instrukcji masy są podawane dla konkretnej wersji a bywa nawet, że dla konkretnego wariantu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji masy są podawane dla konkretnej wersji a bywa nawet, że dla konkretnego wariantu pojazdu.
Ale na przykładzie samochodów z PSA łatwo jest się zorientować, której wersji dotyczą konkretne dane. Wbrew pozorom, nie jest to takie skomplikowane np. mając rodzaj nadwozia (co widać), silnik (pojemność i moc) i rodzaj skrzyni biegów (manual czy automat, ilość biegów).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz, ja nie twierdzę, że z tym jest jakiś kłopot a raczej wskazuje, że dane te są bardzo dokładne i pewniejsze niż wzięte z jakiegoś katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.