Skocz do zawartości

dodatkowe badanie na ustalenie danych, a urządzenie dozorowe


sebaqgti

Rekomendowane odpowiedzi

witam szanownych kolegów

mam pytanie jak w temacie, a mianowicie czy przy dodatkowym badaniu na ustalenie danych niezbędnych do jego rejestracji muszę od klienta wymagać ważnego dozoru na windę

auto to mercedes sprinter chłodnia z windą do 750kg, niemieckie badania techniczne ważne do 03.2019 dlatego klient chce tylko ustalenie danych

pytałem wśród kolegów na stacjach ale zdania są raczej podzielone jedni że trzeba jedni że przy dodatkowym nie.....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy dodatkowym badaniu na ustalenie danych niezbędnych do jego rejestracji muszę od klienta wymagać ważnego dozoru na windę

 

Przy każdym badaniu.

 

niemieckie badania techniczne ważne do 03.2019 dlatego klient chce tylko ustalenie danych

 

Musi mieć okresowe, gdyż w Polsce nie uznaje się zagranicznych badań dla pojazdu z urządzeniem podlegającym dozorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już tyle razy, że ręce o(d)padają :faint:

 

PoRD art 81 p 12

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

i wyjaśniając powyższy przepis dużymi literami

KAŻDE badanie techniczne pojazdu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą pogoniłem podnośnik koszowy - sytuacja identyczna - ważny przegląd - brak UDT - ustalenie danych - za rok jeśli jakoś zostanie dopuszczony do ruchu można mieć problem z UDT - ustalamy podrodzaj pojazdu i musimy zareagować na urządzenie pod dozorowe - a nie tak dawno wszczęli postępowanie wyjaśniające wobec diagnosty właśnie w takiej sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, wsadzam kij w mrowisko. Co w przypadku sprawdzenia haka, jeśli uznamy, że to nie jest jednak badanie dodatkowe, a sprawdzenie dodatkowych warunków technicznych z art. 71 ust. 4 PORD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli uznamy, że to nie jest jednak badanie dodatkowe

 

Ustawa mówi jasno - badanie techniczne, czyli jest to równoznaczne z wymaganiem dokumentu z dozoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, nie tak jasno. Otóż wyobraź sobie, że katalog badań technicznych jest katalogiem zamkniętym i nie ma w nim ani słowa na temat badania haka. Załóżmy więc, że nadzór nie uznaje go jak BT tylko "inne czynności", jako diagnosta podległy temu WK robię w zgodzie z ich wykładnią. Czy w takim wypadku żądać dokumentu dozorowego?

 

Jako ciekawostkę dodam, że wszystkie pojazdy bez TR, którym wykonuje się OBT przed pierwszą rejestracją w RP, a wyposażone w hak powinny stawić się na BT z tablicami próbnymi i PC, jeśli badanie haka jest DBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż wyobraź sobie, że katalog badań technicznych jest katalogiem zamkniętym i nie ma w nim ani słowa na temat badania haka.

 

Jest katalogiem zamkniętym, ale rozszerzonym w innym miejscu ustawy.

 

Czy w takim wypadku żądać dokumentu dozorowego?

 

Ja bym żądał - bo tak jest "bezpieczniej".

 

jeśli badanie haka jest DBT

 

Może być też "częścią" OBT, ale ważne, żeby była to czynność w ramach badania, bo tak nakazuje ustawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Katalog badań katalogiem badań, a rozporządzenie mówi, że badanie techniczne polega na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: [...]

2) ocenie prawidłowości działania pojazdu.

 

To czy nie bliżej oglądowi HAKA do sprawdzenia/ocenie czyli jednak badania, niż do innych czynności?

 

Przynajmniej tyle dobrze, że ktoś coś interpretuje, pomaga, jest jakaś wykładnia. Bo u kolegi w sprawie TAXI to masz co popisali, nie ma badania w katalogu i po sprawie. Pozostało zalawirować by uzasadnić odpowiedź. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi mieć okresowe, gdyż w Polsce nie uznaje się zagranicznych badań dla pojazdu z urządzeniem podlegającym dozorowi.

 

Tak - tylko z dokumentów w WK nie wynika zazwyczaj, czy auto takie urządzenie ma. I tym sposobem udaje się je przemycić bez badań najczęściej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko z dokumentów w WK nie wynika zazwyczaj, czy auto takie urządzenie ma.

 

Ale urządzenie dozorowe pojawi się w zaświadczeniu z badania dodatkowego (ustalenie danych). Chyba że diagnosta "nie zwróci uwagi" :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jaki nr decyzji, jak jej nie ma? :evil:

Zresztą nie każdy diagnosta to wpisuje...

 

A najlepiej się w WK dogadać, żeby w ogóle tego ustalania danych nie robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.