Macintosh Napisano 8 Lipiec 2017 Share Napisano 8 Lipiec 2017 Witam, jeżeli temat był poruszany to proszę o wyrozumiałość. Temat jest taki, Klient przyjechał Mercedesem w 201 czyli Baby Benzem 190 rocznik 1988 , z pytaniem: czy może ciągnąć przyczepę takim samochodem. W dowodzie ma wpisane O1 = 1200 kg, O2 = 750 kg, ale w wyniku kontroli drogowej zatrzymano mu dowód rejestracyjny bo trafił na policjanta, który właśnie jest po kursie diagnosty .Hak w pojeździe zamontowano jeszcze w Niemczech. Policjant obejrzał tabliczkę znamionową i stwierdził, że na tabliczce pozycja odpowiadająca F.3 ( maksymalna masa całkowita zestawu) jest wykreskowana ( nie ma żadnej wartości) w związku z czym taki Mercedes nie może ciągnąć przyczepy. Klient sprowadził samochód dwa lata temu, mówił, że na badaniu diagnosta powiedział mu, ze wyznacza masę przyczep administracyjnie w oparciu o przepisy. Miałem kilka takich Mercedesów na badaniu i rzeczywiście tak bywało, że na tabliczce nie było masy zestawu z przyczepą ale żaden z tych , co u nas był nie miał haka. Mercedes 190 to raczej niemały samochód, czy ktoś z Kolegów ma wiedzę o co chodzi? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Lipiec 2017 Share Napisano 8 Lipiec 2017 - spokój mój zburzyła ta "wykreskowana" pozycja! Wiele Merców się spotyka, które mają tam puste miejsce. Jakoś wykreskowanej sobie nie przypominam. Te z niewypełnionym miejscem najczęściej mają HAK i ciągną przyczepy. Owszem, kilka modeli tej lub innej marki mogłoby się znaleźć, gdzie brak danych na tabliczce pełni mniej lub bardziej tajemnicze zadanie. Nie wiem... może bagażnik rowerowy? - No może, ale nie w 1988 roku. Ja bym zadał pytanie przez stronę internetową producenta, ale uwaga - kilka dni na odpowiedź się czeka. W sumie niedługo. Nosz Mercedes ma jakąś taką dziwną manierę, że nie tylko we wszystkich osobowych ale i w ciężarowych samochodach zespołu pojazdów na tabliczce nie podaje. Bo czasami z instrukcji/danych producenta taki ZONK może wyniknąć jak w poniższym przykładzie modelu EVOLUTION: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 8 Lipiec 2017 Share Napisano 8 Lipiec 2017 Policjant obejrzał tabliczkę znamionową i stwierdził, że na tabliczce pozycja odpowiadająca F.3 ( maksymalna masa całkowita zestawu) jest wykreskowana ( nie ma żadnej wartości) w związku z czym taki Mercedes nie może ciągnąć przyczepy. Gdzieś czytałem że jeżeli jest puste to producent nie prowadził badań homo. pod kontem F3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Lipiec 2017 Share Napisano 8 Lipiec 2017 W201 ma TZ starego typu i F3 jest na niej wykreskowane. O możliwości ciągnięcia przyczep decyduje homologacja. MB ma bardzo rozbudowany dział homologacji i są w stanie odpowiedzieć na każde pytanie. Koszt o ile dobrze pamiętam to 200 zł. A policjant niech się jeszcze nieco doedukuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Lipiec 2017 Share Napisano 8 Lipiec 2017 W201 ma TZ starego typu i F3 jest na niej wykreskowane. O możliwości ciągnięcia przyczep decyduje homologacja. Nie bardzo wiem czym się różni starego od nowego typu, ale wiem, że jak jest wykreskowane, to nie może ciągnąć przyczepy. Na drodze i skp sprawdza się tabliczkę a nie homo, więc jeśli klient i mercedes ma inne zdanie to niech dadzą nowa tabliczkę. A policjant niech się jeszcze nieco doedukuje. A dla policjanta wielka piątka, za to że mu się chciało. Nie bardzo was rozumiem... Policja zła bo nic nie robi, a jak robi, to zła bo robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Lipiec 2017 Share Napisano 8 Lipiec 2017 - no niech robi, niech robi. Tylko porzadnie niech robi, bo jak na razie to Kolega aboz ma w "doedukowaniu" rację, a klient kłopot coś mi się zdaje. Mowa o prawie trzydziestoletniej tabliczce znamionowej, tabliczce wręcz historycznej i warto byłoby znać warunki dla niej, bo się całkiem podczas kontroli organ zakopie jak zobaczy tabliczkę zastępczą na samochodzie. A tyle co po kursie dopiero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Lipiec 2017 Share Napisano 9 Lipiec 2017 że jak jest wykreskowane, to nie może ciągnąć przyczepy. W jaki sposób wykreślone? W przypadku Mercedesa w modelach osobowych jeśli nie podano masy zespołu to pole na TZ zazwyczaj pozostwiano puste ale ale w modelach ciężarowych wpisywano XXX pomimo, że z homologacji wynikało, że pojazdy mogą ciągnąć przyczepę. Wykreślenie pozycji na TZ w jednej marce może oznaczać zupełnie co innego niż w innej marce! A dla policjanta wielka piątka, za to że mu się chciało. Niestety ale najprawdopodobniej w tym przypadku Policjant dał ciała bo na 95% ten pojazd może ciągnąć przyczepę. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego ciężarówki Mercedesa dostawały homo w ITS-ie mając niezgodne TZ z naszymi przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Lipiec 2017 Share Napisano 9 Lipiec 2017 Psuj, starego typu TZ to właśnie te nieszczęsne kreski. W nowych jest puste pole przy F3. Miałem podobną sytuację z blaszakiem z zabudową Westfalia. Nawet hak oryginalny MB. Tak auto opuściło fabrykę, a na TZ kreski przy F3. Po kontakcie klienta z działem homo, pełne dane pojazdu z F3 włącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 9 Lipiec 2017 Share Napisano 9 Lipiec 2017 wykreskowane pole oznacza że pojazd nie może ciągnąć przyczepy czy też wykreskowane pole oznacza że nie określono masy zestawu pojazdów? Bo to nie jest chyba to samo? Wiem, głupie pytanie ale nie jestem diagnostą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 wykreskowane pole oznacza że pojazd nie może ciągnąć przyczepy czy też wykreskowane pole oznacza że nie określono masy zestawu pojazdów?Wszystko zależy od homologacji. I tak trzeba do tematu podchodzić. Jak zaczynałem karierę jako diagnosta, walnąłem babola w W124, kilka lat wcześniej sprowadzonym do kraju i klient dostał N właśnie za masę zestawu i przyczepy określone w DR (zamontowany hak). Później przywiózł oświadczenie MB, że pojazd o tym numerze VIN może ciągnąć przyczepy i podane były ich masy. Nie pamiętam tylko czy miał F3 wykreskowane czy puste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Wszystko GiT, tylko że raz te pozycje są puste, innym razem wykreskowane, innym wyiXowane, a innym [F.1] zdublowane. I teraz tak, czy to oznacza brak możliwości ciągnięcia przyczepy, a może brak możliwości montażu haka, a może nie wiadomo co jeszcze 'może'... Tu mamy tabliczkę sprzed trzydziestu lat prawie i trudno znaleźć warunki dla niej, ale chyba nie było obowiązku podawania mas na owy czas. Gorzej, co robić z tabliczkami dużo nowszymi a puste rubryki zawierającymi. Unijne przepisy wraz z krajowymi przepisami jasno wskazują jakie parametry producent ma podać i co dalej jak ich nie podaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Trzymajcie się przypadku gdy: jest wykreskowana Wszystko zależy od homologacji. Powtórzę jeszcze raz - diagnosta sprawdza DR i TZ. A nie homo. Jeśli TZ jest niezgodne z homo to trzeba ją wymienić na prawidłową. Dla mnie to koniec tematu. I dywagacje "bo homo" mnie nie interesują...Ja wykonuje swoje obowiązki, niech producenci wykonują swoje. Serio?? Ta looknij na tabliczkę hondy insight z 2010 roku na przykład... chyba na magazynie centralnym mieli jakieś przeterminowane, bo też są wykreskowane... starego typu TZ to właśnie te nieszczęsne kreski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Psuj, nie porównuj TZ z końca lat osiemdziesiątych ze współczesnymi. I w tym przypadku nie ma niezgodności z homo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Właśnie trafił mi się Mercedes Atego 1218 na pierwsza rejestrację w kraju z Francji. Na tabliczce znamionowej nie ma wpisanej masy zespołu pojazdów. Pojazd jest po zmianach konstrukcyjnych (demontaż kontenera,montaż kipra samowyładowczego).Dodatkowo ma zamontowany zaczep do ciągania przyczep. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy z przedstawionego dokumentu wynika że może ciągnąć przyczepę i ewentualnie jaka jest masa tej przyczepy? Tabliczka znamionowa: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 wg google translate francuskie NEANT = nic, nicość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 No w tych słupkach to są opisane jakieś trzy opcje. Pododawane wychodzi do 11990 przyczepka bez hamulca. Następnie dodali do 11990 przyczepkę z hamulcem, a na samym dole naciski osi rozdzielone. Co znaczy NEANT z francuskiego? - NIC najprawdopodobniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 No jest to pewien problem z tymi mercedesami poruszany tu od dawna. Bo w sumie co mają zrobić Diagności, Policjanci itd. gdy samochód posiada nierzadko fabryczne rozwiązania związane z ciągnięciem przyczepy, ma na to homologacje, zaświadczenia i co tylko, ale jednak TZ mówi, że przyczepy nie powinno być? Czy jednak nie powinno być tak, jak mówi Psuj, że w takim układzie TZ powinna być wymieniona? Bo proszę mi powiedzieć - co i przez kogo wystawione oraz w jakiej formie mam w tym układzie wozić jako wkładkę do DR, żeby nikt nie podważył mi tego ze sprzecznymi wskazaniami TZ podczas takiej czy innej kontroli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Zgadza się. Pojazd przebudowano między innymi dokładając zaczep wraz z instalacją pneumatyczną oraz wymieniając belkę tylną. Klient przedstawił wyciąg z homo z danymi widocznymi na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 To z czerwonym paskiem to wyciąg z homo? Tu jak na razie to tabliczka znamionowa z NEANT jest najbardziej wiarygodnym elementem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Tak wyciąg z homo po Francusku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Klient przedstawił wyciąg z homo z danymi widocznymi na zdjęciu. Wyciąg z homologacji jest dokumentem przypisanym do konkretnego egzemplarza pojazdu danego typu i opisuje jego cechy z którymi opuszcza dany etap produkcji/kompletacji. Jeżeli pojazd w okresie eksploatacji zostaje poddany przebudowie, to taka zmiana nie jest i nie może być już "homologowana". Pokazany fragment dokumentu to zatem raczej odpis całościowej homologacji danego typu, mający udokumentować, że ten typ homologacyjny miał taki zakres parametrów. Inna sprawa, że nawet posiadając takie dokumenty nigdy nie macie pewności, że przebudowa została wykonana prawidłowo bo pojazd np. może mieć wyposażenie, które wyklucza możliwość fabrycznego dołożenia pakietu "R"... [ Dodano: 10-07-2017, 13:06 ] Wrzuć skan całego tego dokumentu jeśli możesz. Zobaczymy, czy to faktycznie wyciąg z homologacji w naszym rozumieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Wrzucę jak tylko klient wróci. W opinii rzeczoznawcy też nie ma słowa na temat zaczepu, więc wg mnie nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Z "odpis całościowej homologacji danego typu" chyba masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filippo240 Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 Podepnę się pod temat Na 1 przegląd przyjeżdża Mercedes B 180 D z 2017 roku. Na TZ dane 1900/-------/980/920 w niemieckim dowodzie rejestracyjnym O.1 i O.2 -. W katalogu z danymi wychodzi, że to auto może ciągnąć przyczepę 715/1200kg. Zostawić tak jak jest w niem dr czy coś kombinować - klient nie ma żadnej homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 Bywało, że Mercedes mas zespołu nie podawał. Niemcy raczej masy przyczep wpisali z homologacji i uznał bym te dane za poprawne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 Ja bym zostawił. W mercedesie brak zespołu pojazdów na TZ to standard. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.