Skocz do zawartości

Mercedes W 201 ( 190 E) i mozliwość ciagnięcia przyczepy


Macintosh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeżeli temat był poruszany to proszę o wyrozumiałość.

Temat jest taki, Klient przyjechał Mercedesem w 201 czyli Baby Benzem 190 rocznik 1988 , z pytaniem:

czy może ciągnąć przyczepę takim samochodem. W dowodzie ma wpisane O1 = 1200 kg, O2 = 750 kg, ale w wyniku kontroli drogowej zatrzymano mu dowód rejestracyjny bo trafił na policjanta, który właśnie jest po kursie diagnosty .Hak w pojeździe zamontowano jeszcze w Niemczech. Policjant obejrzał tabliczkę znamionową i stwierdził, że na tabliczce pozycja odpowiadająca F.3 ( maksymalna masa całkowita zestawu) jest wykreskowana ( nie ma żadnej wartości) w związku z czym taki Mercedes nie może ciągnąć przyczepy. Klient sprowadził samochód dwa lata temu, mówił, że na badaniu diagnosta powiedział mu, ze wyznacza masę przyczep administracyjnie w oparciu o przepisy. Miałem kilka takich Mercedesów na badaniu i rzeczywiście tak bywało, że na tabliczce nie było masy zestawu z przyczepą ale żaden z tych , co u nas był nie miał haka. Mercedes 190 to raczej niemały samochód, czy ktoś z Kolegów ma wiedzę o co chodzi?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- spokój mój zburzyła ta "wykreskowana" pozycja!

Wiele Merców się spotyka, które mają tam puste miejsce. Jakoś wykreskowanej sobie nie przypominam. Te z niewypełnionym miejscem najczęściej mają HAK i ciągną przyczepy. Owszem, kilka modeli tej lub innej marki mogłoby się znaleźć, gdzie brak danych na tabliczce pełni mniej lub bardziej tajemnicze zadanie. Nie wiem... może bagażnik rowerowy? - No może, ale nie w 1988 roku.

Ja bym zadał pytanie przez stronę internetową producenta, ale uwaga - kilka dni na odpowiedź się czeka. W sumie niedługo.

Nosz Mercedes ma jakąś taką dziwną manierę, że nie tylko we wszystkich osobowych ale i w ciężarowych samochodach zespołu pojazdów na tabliczce nie podaje.

 

Bo czasami z instrukcji/danych producenta taki ZONK może wyniknąć jak w poniższym przykładzie modelu EVOLUTION:

5ae1a7e69985c_MercAprzyczepy.gif.be49fff9d88daf66d935cde42afb1aa9.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policjant obejrzał tabliczkę znamionową i stwierdził, że na tabliczce pozycja odpowiadająca F.3 ( maksymalna masa całkowita zestawu) jest wykreskowana ( nie ma żadnej wartości) w związku z czym taki Mercedes nie może ciągnąć przyczepy.
Gdzieś czytałem że jeżeli jest puste to producent nie prowadził badań homo. pod kontem F3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W201 ma TZ starego typu i F3 jest na niej wykreskowane. O możliwości ciągnięcia przyczep decyduje homologacja. MB ma bardzo rozbudowany dział homologacji i są w stanie odpowiedzieć na każde pytanie. Koszt o ile dobrze pamiętam to 200 zł. A policjant niech się jeszcze nieco doedukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W201 ma TZ starego typu i F3 jest na niej wykreskowane. O możliwości ciągnięcia przyczep decyduje homologacja.

 

Nie bardzo wiem czym się różni starego od nowego typu, ale wiem, że jak jest wykreskowane, to nie może ciągnąć przyczepy. Na drodze i skp sprawdza się tabliczkę a nie homo, więc jeśli klient i mercedes ma inne zdanie to niech dadzą nowa tabliczkę.

 

A policjant niech się jeszcze nieco doedukuje.

 

A dla policjanta wielka piątka, za to że mu się chciało.

 

 

Nie bardzo was rozumiem... Policja zła bo nic nie robi, a jak robi, to zła bo robi... :razz::razz::razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- no niech robi, niech robi.

Tylko porzadnie niech robi, bo jak na razie to Kolega aboz ma w "doedukowaniu" rację, a klient kłopot coś mi się zdaje. Mowa o prawie trzydziestoletniej tabliczce znamionowej, tabliczce wręcz historycznej i warto byłoby znać warunki dla niej, bo się całkiem podczas kontroli organ zakopie jak zobaczy tabliczkę zastępczą na samochodzie. A tyle co po kursie dopiero. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jak jest wykreskowane, to nie może ciągnąć przyczepy.

W jaki sposób wykreślone?

W przypadku Mercedesa w modelach osobowych jeśli nie podano masy zespołu to pole na TZ zazwyczaj pozostwiano puste ale ale w modelach ciężarowych wpisywano XXX pomimo, że z homologacji wynikało, że pojazdy mogą ciągnąć przyczepę.

Wykreślenie pozycji na TZ w jednej marce może oznaczać zupełnie co innego niż w innej marce!

A dla policjanta wielka piątka, za to że mu się chciało.

Niestety ale najprawdopodobniej w tym przypadku Policjant dał ciała bo na 95% ten pojazd może ciągnąć przyczepę.

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego ciężarówki Mercedesa dostawały homo w ITS-ie mając niezgodne TZ z naszymi przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj, starego typu TZ to właśnie te nieszczęsne kreski. W nowych jest puste pole przy F3. Miałem podobną sytuację z blaszakiem z zabudową Westfalia. Nawet hak oryginalny MB. Tak auto opuściło fabrykę, a na TZ kreski przy F3. Po kontakcie klienta z działem homo, pełne dane pojazdu z F3 włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykreskowane pole oznacza że pojazd nie może ciągnąć przyczepy czy też wykreskowane pole oznacza że nie określono masy zestawu pojazdów? Bo to nie jest chyba to samo?

Wiem, głupie pytanie ale nie jestem diagnostą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykreskowane pole oznacza że pojazd nie może ciągnąć przyczepy czy też wykreskowane pole oznacza że nie określono masy zestawu pojazdów?
Wszystko zależy od homologacji. I tak trzeba do tematu podchodzić. Jak zaczynałem karierę jako diagnosta, walnąłem babola w W124, kilka lat wcześniej sprowadzonym do kraju i klient dostał N właśnie za masę zestawu i przyczepy określone w DR (zamontowany hak). Później przywiózł oświadczenie MB, że pojazd o tym numerze VIN może ciągnąć przyczepy i podane były ich masy. Nie pamiętam tylko czy miał F3 wykreskowane czy puste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko GiT, tylko że raz te pozycje są puste, innym razem wykreskowane, innym wyiXowane, a innym [F.1] zdublowane.

I teraz tak, czy to oznacza brak możliwości ciągnięcia przyczepy, a może brak możliwości montażu haka, a może nie wiadomo co jeszcze 'może'...

Tu mamy tabliczkę sprzed trzydziestu lat prawie i trudno znaleźć warunki dla niej, ale chyba nie było obowiązku podawania mas na owy czas. Gorzej, co robić z tabliczkami dużo nowszymi a puste rubryki zawierającymi. Unijne przepisy wraz z krajowymi przepisami jasno wskazują jakie parametry producent ma podać i co dalej jak ich nie podaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymajcie się przypadku gdy:

jest wykreskowana

 

Wszystko zależy od homologacji.

 

Powtórzę jeszcze raz - diagnosta sprawdza DR i TZ. A nie homo. Jeśli TZ jest niezgodne z homo to trzeba ją wymienić na prawidłową.

 

Dla mnie to koniec tematu. I dywagacje "bo homo" mnie nie interesują...Ja wykonuje swoje obowiązki, niech producenci wykonują swoje.

 

 

Serio?? Ta looknij na tabliczkę hondy insight z 2010 roku na przykład... chyba na magazynie centralnym mieli jakieś przeterminowane, bo też są wykreskowane...

starego typu TZ to właśnie te nieszczęsne kreski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie trafił mi się Mercedes Atego 1218 na pierwsza rejestrację w kraju z Francji. Na tabliczce znamionowej nie ma wpisanej masy zespołu pojazdów. Pojazd jest po zmianach konstrukcyjnych (demontaż kontenera,montaż kipra samowyładowczego).Dodatkowo ma zamontowany zaczep do ciągania przyczep. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy z przedstawionego dokumentu wynika że może ciągnąć przyczepę i ewentualnie jaka jest masa tej przyczepy?

Tabliczka znamionowa:

222.thumb.jpg.807ca2f5aae13754926c38332549f1e4.jpg

111.thumb.jpg.74f2aba0bb72fe30c7d9808572de79e3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tych słupkach to są opisane jakieś trzy opcje.

Pododawane wychodzi do 11990 przyczepka bez hamulca. Następnie dodali do 11990 przyczepkę z hamulcem, a na samym dole naciski osi rozdzielone.

Co znaczy NEANT z francuskiego? - NIC najprawdopodobniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest to pewien problem z tymi mercedesami poruszany tu od dawna.

 

Bo w sumie co mają zrobić Diagności, Policjanci itd. gdy samochód posiada nierzadko fabryczne rozwiązania związane z ciągnięciem przyczepy, ma na to homologacje, zaświadczenia i co tylko, ale jednak TZ mówi, że przyczepy nie powinno być?

Czy jednak nie powinno być tak, jak mówi Psuj, że w takim układzie TZ powinna być wymieniona?

 

Bo proszę mi powiedzieć - co i przez kogo wystawione oraz w jakiej formie mam w tym układzie wozić jako wkładkę do DR, żeby nikt nie podważył mi tego ze sprzecznymi wskazaniami TZ podczas takiej czy innej kontroli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Pojazd przebudowano między innymi dokładając zaczep wraz z instalacją pneumatyczną oraz wymieniając belkę tylną. Klient przedstawił wyciąg z homo z danymi widocznymi na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z czerwonym paskiem to wyciąg z homo?

Tu jak na razie to tabliczka znamionowa z NEANT jest najbardziej wiarygodnym elementem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient przedstawił wyciąg z homo z danymi widocznymi na zdjęciu.

 

Wyciąg z homologacji jest dokumentem przypisanym do konkretnego egzemplarza pojazdu danego typu i opisuje jego cechy z którymi opuszcza dany etap produkcji/kompletacji.

 

Jeżeli pojazd w okresie eksploatacji zostaje poddany przebudowie, to taka zmiana nie jest i nie może być już "homologowana". Pokazany fragment dokumentu to zatem raczej odpis całościowej homologacji danego typu, mający udokumentować, że ten typ homologacyjny miał taki zakres parametrów.

Inna sprawa, że nawet posiadając takie dokumenty nigdy nie macie pewności, że przebudowa została wykonana prawidłowo bo pojazd np. może mieć wyposażenie, które wyklucza możliwość fabrycznego dołożenia pakietu "R"... 8)

 

[ Dodano: 10-07-2017, 13:06 ]

Wrzuć skan całego tego dokumentu jeśli możesz. Zobaczymy, czy to faktycznie wyciąg z homologacji w naszym rozumieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę jak tylko klient wróci. W opinii rzeczoznawcy też nie ma słowa na temat zaczepu, więc wg mnie nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Z "odpis całościowej homologacji danego typu" chyba masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Podepnę się pod temat

Na 1 przegląd przyjeżdża Mercedes B  180 D z 2017 roku. Na TZ dane 1900/-------/980/920 w niemieckim dowodzie rejestracyjnym O.1 i O.2 -. W katalogu z danymi wychodzi, że to auto może ciągnąć przyczepę 715/1200kg. Zostawić tak jak jest w niem dr czy coś kombinować - klient nie ma żadnej homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.