Skocz do zawartości

Mini + LPG z Włoch


aboz

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, LimonQ napisał:

opis na zaświadczeniu?

Tak. De facto nie ma niezgodności, tylko w wyniku błędnej interpretacji dyrektywy włoskie Ministerstwo Transportu uznało taki sposób działania za właściwy. Problem musiał być nawet w Italii, skoro sam ówczesny minister wyprodukował pismo, w którym powołując się na przepisy unijne uzasadnia takie nadawanie nowego numeru. Skąd inąd powołał się dokładnie na zapis, który tego zabrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, aboz napisał:

De facto nie ma niezgodności

Jednak w dowodzie rejestracyjnym pojazdu jest coś innego, a skoro jesteśmy w PL to obowiązują nas Polskie przepisy i tutaj jest UI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, LimonQ napisał:

obowiązują nas Polskie przepisy i tutaj jest UI.

Podaj, którą usterkę byś zastosował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki aboz za odpowiedź .

aboz ma rację cytuje dyrektywę 2007/46/WE ( pozwoliłem sobie wytłuścić najważniejsze):

"....................................ZAŁĄCZNIK  XVII 

                                      PROCEDURY POSTĘPOWANIA PODCZAS WIELOSTOPNIOWEJ HOMOLOGACJI TYPU WE POJAZDÓW

............

4.
IDENTYFIKACJA POJAZDU
4.1.
Numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego (VIN) przewidziany w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 19/2011   zachowuje się podczas wszystkich kolejnych etapów procesu homologacji typu, aby zapewnić możliwość prześledzenia procesu.
4.2.
Na drugim i na kolejnych etapach, poza tabliczką znamionową przewidzianą w rozporządzeniu (UE) nr 19/2011, każdy producent przymocowuje do pojazdu dodatkową tabliczkę, której wzór przedstawiono w dodatku do niniejszego załącznika. Tabliczka ta przymocowana jest w sposób trwały, w miejscu widocznym i łatwo dostępnym, na części niepodlegającej wymianie podczas użytkowania. Tabliczka pokazuje w sposób czytelny i trwały następujące informacje w podanej kolejności:
-nazwę producenta,
-pierwszą, trzecią i czwartą sekcję numeru homologacji typu WE,
-etap homologacji,
-numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego,
-technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu, jeżeli jej wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji,
-technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu pojazdów (jeżeli jej wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji oraz jeżeli pojazd jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy). Podaje się "0", jeżeli pojazd nie jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy,........................
...............

O ile powyżej nie przewidziano inaczej, tabliczka odpowiada wymaganiom określonym w załączniku I i II do rozporządzenia (UE) nr 19/2011. "

Wygląda na to że we Włoszech spartolono sprawę  i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też coś z tabliczkami namieszali. Zapodawałem to w temacie "Nissan Juke - dwie tabliczki znamionowe".

Miałem dzwonić, dowiadywać się, wyjaśnia, ale tak jakoś zeszło.

Wklejam fotki jeszcze raz.

Dwie tabliczki znamionowe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do  Paprock

E20*NKS*0028   - to tabliczka znamionowa drugiego etapu homologacji . To nie jest nic dziwnego .  NKS  w numerze homologacji jak dobrze pamiętam oznacza auta produkowane w małych seriach nie przekraczających chyba 500 sztuk. Homologacja pewnie dotyczy przeróbki z osobowego na ciężarowy *( tak się domyślam bo widzę ciężarowy w dokumentach )

Ale u ciebie jak widzisz na obu tabliczkach jest ten sam numer nadwozia . Problem u mnie z tym , że na pierwotnej tabliczce jest numer taki jak na nadwoziu - dobry zaczynający się na WMWXXXXXXXXXXXXXX   , a na drugiej tabliczce i w DR  jest ZLPXXXXXXXXXXXXXX    ????

Nikomu nie przyszło do głowy ( jak we Włoszech ) żeby go zmieniać . :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bartekacprzak napisał:

e u ciebie jak widzisz na obu tabliczkach jest ten sam numer nadwozia

Jak to ten sam? Przecież się różnią.

3 godziny temu, bartekacprzak napisał:

-numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego,

A kiedyś było:

"kolejny numer pojazdu"

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20052382010

str. 115 i 116

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SORKI SKUPIŁEM SIĘ JAK KOŃ Z KLAPKAMI NA OCZACH NA PIERWSZYCH TRZECH ZNAKACH VINU   😜

40 minut temu, michal_k napisał:

Jak to ten sam? Przecież się różnią.

A kiedyś było:

"kolejny numer pojazdu"

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20052382010

str. 115 i 116

W moim przypadku ( mówię o MINI )  na tabliczce znamionowej jest odwołanie do dyrektywy unijnej E24* 2007/46 *0001   wiec to jest chyba podstawa prawna dla drugiego stopnia homologacji , po za tym  z przodu jest E24 ( Irlandia ?) ,  sprawa z Włoch ???        . Polskie rozrządzenie co tu ma do rzeczy .   ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aboz napisał:

Podaj, którą usterkę byś zastosował.

0.2. Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy, identyfikacja pojazdu

b) Numer niekompletny, nieczytelny, wyraźnie sfałszowany lub nie zgadza się z dokumentami pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.