Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie odnośnie przeglądu zagranicznego, jak jest z określaniem ładowności tylko w przypadkach sam. ciężarowych, w osobówkach raczej nie tak uważam, oraz rozstaw osi skrajnych i rozstaw kół, wpisuje się tylko rozstaw kół bo nie jestem pewien ale czemu nie także osi skrajnych, skoro mam zawarte to w programie.

 

Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź

  • Odpowiedzi 169
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Solaris

    30

  • cezary

    28

  • Paprock

    22

  • al41

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Ja tam wszystkie parametry podaję, które akurat pojazdu dotyczą, w tym ładowności, rozsatwy kół i osi. Bez różnicy jaki samochód/pojazd na stanowisku stoi.

Życie. Jak nie ma dostępnych danych, no to się nalatam z miarką po kanale.

Napisano
z określaniem ładowności tylko w przypadkach sam. ciężarowych, w osobówkach raczej nie tak uważam
źle uważasz. Wg. PoRD:

56) dopuszczalna ładowność – największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

 

powinieneś określić i uzupełnić DIP w dane

które akurat pojazdu dotyczą
Napisano

Nigdy w DIP nie podaję ładowności dla osobówek. Ładowność jest przypisana do ciężarówki, wyjątkowo do specjalnego (pomoc drogowa).

 

sam.osobowy wg pord służy do przewozu osób i ich bagażu.

 

sam. ciężarowy służy do przewozu osób i ładunku!

Napisano

Pord podaje definicje, nie słownik....nie mam zamiaru Cię przekonywać...

Napisano
Pord podaje definicje
pojazdów. Również nie mam zamiaru Cię przekonywać. Poza tym temat już był poruszany:

 

Każdy pojazd ma ładowność, ponieważ ładowność zgodnie z definicją PoRD jest to różnica pomiędzy masą własną a DMC pojazdu więc za wyjątkiem pojazdów, które nie posiadają kierującego to teoretycznie każdy ją ma bo musi przewieźć kierującego, który waży i w związku z tym każdy pojazd od hulajnogi po osobowe, ciągniki siodłowe i inne mają ładowność i powinno się ją określać w dokumentach jeżeli takowa pozycja jest.

 

Większość starych (stażem) diagnostów uważa, że ładowność ustala się tylko w samochodach ciężarowych ,,,

 

moim zdaniem to oczywiście błąd ,,,

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7929

Napisano

Ładowność jest w:

1. samochodach ciężarowych,

2. przyczepach ciężarowych,

3. przyczepach ciężarowych rolniczych

4. niektórych czterokołowcach - tych do przewozu rzeczy.

 

W samochodzie specjalnym pomocy drogowej też nie ma ładowności

 

Samochody osobowe i specjalne posiadają nośność a nie ładowność. Ale nośność nie jest zawarta w DIP.

Napisano

Nikt nikogo do niczego nie musi przekonywać. Każdy swój pomyślunek ma, tak samo jak każdy pojazd ma różnicę między masą własną a dopuszczalną masą całkowitą!

 

Reszta to są teorie wyssane...

Napisano
Samochody osobowe i specjalne posiadają nośność a nie ładowność.
Reszta to są teorie wyssane...

 

no nie wiem:

Tak to nie jest bo masa kierującego nie wlicza sie w Polsce do masy własnej a musi ją uwzględniać ładowność więc idąc tym tokiem myślenia traktowalibyśmy kierującego jako ładumek.

Skoro dopuszczalna ładowność jest największą masą ludzi i ładunku jaką można obciążyć pojazd (bez okreslania rodzaju pojazdu) to moim zdaniem każdy pojazd ma określoną ładowność. Nie powinno się utożsamiać ładowności (obciążenia) z ładunkiem (przedmiotami). Jeśli mamy pojazd ciężarowy którego ładowność wynosi np. 600kg i jest on 3- miejscowy to wioząc nim 3 osoby nie możemy nań włożyć 600kg czegokolwiek.

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7929&postdays=0&postorder=asc&start=30

 

Do mnie powyższe przemawia ;)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi, na pewno się przydają, właśnie różnie diagności wszyscy interpretują, ja też uważam, żeby nie określać ładowności bo na poprzedniej stacji jak pracowałem starostwo miało lekkie problemy do mojego znajomego diagnosty.

 

Pozdrawiam

Napisano

OK. to rozumiem, że nie zainteresuje kolegów fakt zapisów w DR w poniższej konfiguracji np.

 

MW - 1530kg;

DMC - 1830kg

S.1 - 5.

?

 

Mowa oczywiście o pojeździe osobowym.

Napisano

Kolega na siłę chce udowadniać swoją rację, a ona jest jak dupa, każdy ma swoją...

Napisano

Wpisać ładowność możesz, ale czy znajdzie się w DR? Dlaczego w nowych nie wpisują ładowności przynajmniej na naszym terenie tylko ---. Może się nie przyjęło. :-D

Napisano

Nie wpisują, ponieważ pobiera się dla takich pojazdów GOTOWE pozycje z katalogu ITS, bez możliwości edycji zawartości. A ITS nie uznaje ładowności w osobówkach.

Napisano

No i dobrze, że ITS nie uznaje ładowności w osobówkach. Przynajmniej nie tworzą fikcji i prostują nieprawidłowości.

Napisano

Solaris, ITS natworzył zapewne więcej fikcji niż nam się wydaje. Już dawno w moich oczach ITS stracił swą renomę.

Co do ładowności to ja określałem dla każdego pojazdu.

Napisano
Co do ładowności to ja określałem dla każdego pojazdu.

 

a ja dla osobowych nie, więc i tak dobrze i po Twojemu też, gdyby było źle w którymś przypadku to wk by to weryfikowały i odsyłały na uzupełnienie lub poprawkę, nie robią tego, to spoko.

Napisano

Myślę, że nawet gdybyś nie wypełnił połowy danych w DIP-ie to większość WK by to łyknęła.

To że WK nie kwestionuje pewnych braków nie jest wyznacznią, że dokument jest poprawnie wystawiony.

Napisano
To że WK nie kwestionuje pewnych braków nie jest wyznacznią, że dokument jest poprawnie wystawiony.

 

a także to, że wpiszesz ładowność, napisałem, może być tak i tak, skoro nie ma jednoznaczności w paragrafach :D, wk może by i łyknęły ale tdt już chyba nie :cool:

Napisano
że wpiszesz ładowność,
W kazdym DIP-ie wpisywałem ładownośc.Natomiast w zaświadczeniu juz nie i wsio ok.... :-) Zadne WK nic w tym temacie nie kwestionowało...
Napisano
... wk może by i łyknęły ale tdt już chyba nie :cool:

 

A co ma TDT do DIP-u ?

Napisano

co ma tdt do dip-u ? a co w ogóle ma tdt do skp?, czyżbyś jeszcze nie miał do czynienia z rocznymi czynnościami kontrolnymi przeprowadzanymi przez tdt? oj szczęśliwcze oby jak najdłużej.

Napisano

Teraz już będzie miał do czynienia z TDT bo według nowych przepisów które wejdą w maju 2018r, to TDT przejmie nadzór nad SKP zamiast Starostw. I TDT będzie miało też swoje stacje nazwane Laboratoria badawcze TDT, przynajmniej po jednej stacji na Województwo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.