michal_k Napisano 22 Sierpień 2017 Share Napisano 22 Sierpień 2017 A straż pożarna. Wystarczy OBT czy dopuszczenie jednostkowe? Straż pożarna ustawowo jest zwolniona z homologacji oraz dopuszczenia jednostkowego. W przypadku inwalidzkiego pojazdu kat. L nie widzę zwolnienia z dopuszczenia jednostkowego. Skoro pojazd nie przechodzi procesu homologacji, to kto ma określić, czy istotnie jest to pojazd danej kategorii... homologacyjnej? Załącznik nr 2 do ustawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Sierpień 2017 Share Napisano 22 Sierpień 2017 I kto ma stwierdzić, czy spełnia ten załącznik, czy nie? Hmmmm... Więc bazujesz na tym, że wszystko co nie jest zwolnione z dopuszczenia jednostkowego ma obowiązek je uzyskać, tak? (oczywiście w ramach ustawowych zwolnień z homo). Możesz przypomniec który to przepis? No i kim jest @ewulusia?? Mam nadzieję Michał, że skończyłeś już te zabawy w przebieranki i podwójne logowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Sierpień 2017 Share Napisano 22 Sierpień 2017 czy spełnia ten załącznik, czy nie? Załącznik mówi tylko jaki rodzaj pojazdu posiada jaką kategorię. Więc bazujesz na tym, że wszystko co nie jest zwolnione z dopuszczenia jednostkowego ma obowiązek je uzyskać, tak? Chyba na to wychodzi z art. 70zn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Sierpień 2017 Share Napisano 23 Sierpień 2017 Może to nie musi Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Sierpień 2017 Share Napisano 23 Sierpień 2017 Może to nie musi Michał. Na szkoleniu dowiedziałem się, że przepis powinno się tak interpretować, że jeśli pojazd ma być dopuszczony do ruchu drogowego (mowa o sportowym M1) to ma spełniać warunki dopuszczenia jednostkowego, czyli uzyskać dopuszczenie fakultatywne. Nie wiem czy były już jakieś orzeczenia w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Sierpień 2017 Share Napisano 23 Sierpień 2017 A co o inwalidzkich mówili na tym szkoleniu i to w ogóle to szkolenie robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Sierpień 2017 Share Napisano 23 Sierpień 2017 Nie było tematu inwalidzkich, prowadził Andrzej Poznański z Krakowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Sierpień 2017 Share Napisano 23 Sierpień 2017 No to z Poznania czy z Krakowa? Zdecyduj się Swoją drogą oryginalne połączenie Nie zmienia to faktu, że nie mam pojęcia kim jest ten Pan. A temat pozostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Sierpień 2017 Share Napisano 23 Sierpień 2017 Nie zmienia to faktu, że nie mam pojęcia kim jest ten Pan. Pracuje chyba w WK w Krakowie na stanowisku kierowniczym. Mądry człowiek, chociaż nie ze wszystkimi jego tezami się zgadzam (np. pozostawianie zmarłego współwłaściciela przy wymianie DR w sytuacji kiedy jeszcze nie było postępowania spadkowego). A temat pozostaje. Wymagałbym dopuszczenia jednostkowego, bo inwalidzki nie jest z niego zwolniony, a skoro producent nie uzyskał świadectwa homologacji to zobowiązany jest uzyskać dopuszczenie jednostkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetrus80 Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 Witam. Temat starszy, ale napiszę. Mam trójkołowy motorower inwalidzki "NIPPi" 49.3cm. Wjazd wózkiem inwalidzkim z tyłu po zintegrowanej rampie, i to z pozycji wózka się kieruje, to taka mniejsza wersja simson duo, mój jest węższy 25cm i krótszy 35cm, ma on 121cm szerokości i 175cm długości. Problem jest dość trudny, bo mam tylko Hiszpańską fakturę komisu pojazdów używanych lub jakiegoś złomowiska "logo starodawnego pojazdu", jego tłumaczenie tej faktury przez tłumacza sądowego i umowę kupna sprzedaży z Polskim właścicielem który miał firmę motocyklową (współwłaściciel), pojazd jest z 1990 roku, ma przejechane tylko 980 kilometrów, i co ciekawe miał już 9lat w czasie gdy w Hiszpanii weszło prawo o obowiązku rejestracji motorowerów. Czy nie można uznać ten motorower za nowy w jakimś stopniu? wtedy można by go zarejestrować jak rozumiem? wiem że podlega już jako zabytek mając 28lat, ale to dłuższa droga. Może pojazd wolnobieżny? mogę go zwolnić do 25km/h, nie jest to pojazd do rozrywki a do dojazdu na miasto (8tyś ludności) lub na rehabilitację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 Oby ten "nowy" nie odbił się większymi problemami niż "stary". A hocki-klocki na "nowy" mogą być takie jak brak homologacji/zwolnienia z homologacji, brak producenckiego oświadczenia o danych technicznych pojazdu niezbędnych do rejestracji. I licho wie co jeszcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetrus80 Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 (edytowane) Pewnie tak, bo emisja spalin i te sprawy, a to 2T, co do homolagacji to jak pisze w tym wątku nie muszą mieć pojazdy inwalidzkie. " b) pojazdów przeznaczonych wyłącznie do użytku przez osoby niepełnosprawne fizycznie; " Co ciekawe mój pojazd spełnia prawie definicję wózka inwalidzkiego. Tylko prędkość musiałbym zwolnić do 6 lub 16km/h "Teoretycznie" bo jest węższy o 28cm niż 1.5m, a taki max szeroki może być wózek inwalidzki. Dział V. Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego. § 54 1. Wózek inwalidzki bez silnika pomocniczego powinien odpowiadać przepisom § 53 ust. 1. 2. Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu wózka inwalidzkiego napędzanego silnikiem pomocniczym pod warunkiem: 1) nieprzekroczenia 50 cm3 pojemności skokowej w przypadku silnika spalinowego; 2) spełnienia wymagań określonych w § 53 ust. 2-5. 3. Szerokość wózka inwalidzkiego nie może przekraczać 1,5 m. § 53 1. Rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone: 1) z przodu - co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej; 2) z tyłu - co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej; 3) w światła, o których mowa w ust. 3 pkt 3, jeżeli konstrukcja roweru lub wózka rowerowego uniemożliwia kierującemu sygnalizowanie przez wyciągnięcie ręki zamiaru zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu; 4) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec; 5) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku. ps. Co ciekawe taka przystawka do wózka rozpędza wózek do 25km/h i nie trzeba nic rejestrować czy mieć oc, życie jest niesprawiedliwe,bo ja swój pojazd spalinowy kupiłem sam łaszcząc się na okazję, bo nówki tego typu to aż 26 tyś.https://www.youtube.com/watch?v=OLs3l0cmhcE Edytowane 8 Kwiecień 2019 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 @tetrus80, a za cytowanie ostatniego posta w całości, jeszcze dodatkowo możesz zostać "nagrodzony" przez moderatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 No ale konkretnie chodzi o zarejestrowanie tego pojazdu, czy dostosowanie go do ruchu drogowego bez rejestracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetrus80 Napisano 7 Kwiecień 2019 Share Napisano 7 Kwiecień 2019 (edytowane) O jazdę jakkolwiek, byle móc poruszać się po okolicy od czasu do czasu, do codziennej jazdy mam handbike, ale wolałbym zostawić handbike do treningu tylko i blisko domu, a motorower miałbym na wycieczki, tą funkcję spełnia jak na razie handbike, ale jazda 47km w jedną stronę na pola Grunwaldu jest trochę stresujące jak dla mnie jak i kierowców przy średniej jeździe 15km/h Gdyby miał kasę to kupiłbym nówkę za 26tyś podobnej konstrukcji, a tu była okazja się wydaje, ale jak widzę nie do końca...To nie jest tak że to jakaś fanaberia, potrzebuję takiego sprzęta, z racji że wjeżdżam po podjeździe sam do motoroweru, zapinam się i jadę gdzie chcę. Niech będzie to i 16km/h nie ważne. Jutro jeszcze raz zadzwonię do rzeczoznawcy, jak sytuacja się ma z rejestracją na zabytek, myślę że tylko to pozostaje, bo nie mam prawka B, tylko motorowerowa/AM i przy pierwszym zatrzymaniu pewnie 500zł poleci, mimo że to miasteczko 8tyś mieszkańców. Edytowane 7 Kwiecień 2019 przez tetrus80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 Kontaktowałeś się z wydziałem komunikacji? Ta faktura mówi o pojeździe i zawiera numer ramy/VIN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 Jak to coś podobnego, to raczej trudno będzie ominąć rejestrację w sensie dopuszczenia do ruchu drogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetrus80 Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 Tak to ten typ pojazdu, mój jest trochę węższy, mój to pierwowzór tych ze zdjęcia. Załatwiam dziś sprawę na zabytek, jak się uda to będzie i rejestracja. Rama stan ideał po 28latach szkoda pojazdu Ma VIN a raczej numer ramy, bo jest tylko 13-14znaków, i to data produkcji w większości + baza Hondy z której jest kierownica i podzespoły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 Wiesz - mieszkam na trójstyku granic w obcym kraju. Ale jak czytam Twoje posty to zastanawiam się w jakim języku Ty piszesz, bo za wiele to z Twoich wypowiedzi nie rozumiem jak mam być szczery Polska język trudna język... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetrus80 Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 Musisz mi wybaczyć, ale znam takich co nie wiedziałbyś nie z którego kraju są, a z której planety pochodzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 (edytowane) 9 godzin temu, tetrus80 napisał: Załatwiam dziś sprawę na zabytek, jak się uda to będzie i rejestracja. Rama stan ideał (..........) w większości + baza Hondy z której jest kierownica i podzespoły. To ma być zabytkowy " zlepek"? Edytowane 8 Kwiecień 2019 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetrus80 Napisano 8 Kwiecień 2019 Share Napisano 8 Kwiecień 2019 7 minut temu, wadi napisał: To ma być zabytkowy " zlepek"? Nie, to firma robi te pojazdy od lat 80tych, po prostu wykorzystują podzespoły danego modelu skutera, na zasadzie współpracy podejrzewam, bo nie byłoby sensu kupować nowe skutery, tylko po to by je pociąć na trajki, przykładowo dane firmy robiące aparaty fotograficzne, używa obiektywów sony itp, to na podobnej zasadzie działa. Tu masz producenta tych trajek http://www.nippi.co.uk/nippi/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 9 Kwiecień 2019 Share Napisano 9 Kwiecień 2019 7 godzin temu, wadi napisał: To ma być zabytkowy " zlepek"? Ale jedyny taki zlepek można rzec unikat?. Także na zabytek jak najbardziej, teraz tylko powodzenia w rejestracji kolego @tetrus80 życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Kwiecień 2019 Share Napisano 9 Kwiecień 2019 A co w tym dziwnego, że producent małoseryjnych pojazdów wykorzystuje podzespoły "dużych" producentów. Szczególnie jeśli chodzi o pojazdy tak mocno wyspecjalizowane jak ten. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetrus80 Napisano 9 Kwiecień 2019 Share Napisano 9 Kwiecień 2019 1 godzinę temu, aboz napisał: A co w tym dziwnego, że producent małoseryjnych pojazdów wykorzystuje podzespoły "dużych" producentów. Szczególnie jeśli chodzi o pojazdy tak mocno wyspecjalizowane jak ten. Tak duzi producenci nie bawią się często w pojazdy dla niepełnosprawnych, ale plus można przyznać Hondzie że w tamtym czasie produkowała trójkołową Hondę Gyro, nie jest to może pojazd typowo inwalidzki, ale można go przystosować łatwo do takiej osoby, ale takiego czegoś jak NIPPI to nie wymyślił nikt prędzej, podjazd w czasie jazdy jest tylnymi "drzwiami", jedna dźwignia i opuszczamy podjazd, żadnej elektryki która może się zepsuć. yogi1984 dzięki, również mam nadzieje że się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.