Skocz do zawartości

Analiza spalin pojazdów wyposażonych w instalację gazową.


rewers

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zapytać kolegów, jakie są wasze doświadczenia z badania analizy spalin pojazdów wyposażonych w instalacje zasilania gazem. Chodzi mi głównie o pojazdy, które już trochę czasu jeżdżą z instalacją. Z moich obserwacji wynika, że mało który pojazd spełnia obowiązujące wymagania. Uważam, że spowodowane to jest wyższą temperaturą spalin i wypalaniem katalizatora.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często analiza spalin pokazuje, że na benzynie jest w normie a na gazie Tlenki węgla i Węglowodory wykraczają poza dopuszczalne wartości

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się , dlatego twierdze że pojazd z gazem jest bardziej ekonomiczny niż benzynowy niekoniecznie ekologiczny . Fakt jest tez taki że lekko zabrudzony filtr powietrza albo nagar na świecy benzynie nie zaszkodzi a na gazie od razu widać różnicę . I jeszcze jedno na benzynę są jakieś normy a na gaz sami wiecie że tankując w innej stacji auto zachowuje się inaczej .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem zapytać kolegów, jakie są wasze doświadczenia z badania analizy spalin pojazdów wyposażonych w instalacje zasilania gazem.

Z doświadczenia diagnostycznego i właściciela pojazdu z LPG, pojazd z LPG jest ekologiczniejszy. Warunkiem jest spełnienie przede wszystkim, sposób montażu i regulacji. Pojazdy z prawidłową instalacją i elementarną regulacją nie zapalają żadnych kontrolek i spełniają grubo, ponad normę emisję spalin.

Każdy pojazd z instalacją gazową w którym "palą się kontrolki", ze względu na instalację gazową to ściema niedouczonych gazowników i właścicieli pojazdów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze względu na instalację gazową to ściema niedouczonych gazowników i właścicieli pojazdów
Z doświadczenia diagnostycznego i właściciela pojazdu z LPG
8 lat jeżdzę na gazie - regularne przeglądy i obsługa i wszystko gra :D
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Często analiza spalin pokazuje, że na benzynie jest w normie a na gazie Tlenki węgla i Węglowodory wykraczają poza dopuszczalne wartości

Tak bywa w przypadku starszych instalacji, natomiast instalacje sekwencyjne utrzymane w należytym stanie pozbawione są tego problemu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka aut z LPG i często po serwisie w tzw. serwisie LPG auto było nie do użytku i dopiero wizyta w "garażu u Mietka" pomagała... Oczywiście nie chcę przez to powiedzieć, że to zasada, ale niestety tak bywa, że tzw. serwis nie jest gwarancją jakości...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy ten "Mietek z garażu" robił to w sposób w jaki powinno być to wykonane. Często się zdarza, że najpierw trzeba usunąć w aucie jakąś usterkę a dopiero wtedy można wyregulować gaz - dlatego podejmie się tego Mietek a nie porządny specjalista.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlatego podejmie się tego Mietek a nie porządny specjalista.

 

zrobił mu mietek dobrze i jest zadowolony, i oto chodzi, ma być efekt a nie cudowanie, czego tam nie trzeba by zrobić, poprawić, wymienić i skasować za horrendalne pieniądze.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem jak te gazowniki te gazy montują, ale w co drugim świeci chack engine od gazu i klienci mówię że gazownik powiedział że tak ma być. Mało tego niedawno miałem gościa z gazem zamontowanym parę miesięcy wcześniej, a dozór z przed 2 lat, ale nie to jest dziwne tylko to że dozór grodków, a butla stako stara jak świat. Jak powiedziałem klientowi to mało zawału nie dostał. Kiedyś miałem innego co trzy lata jeździł do konkurencji, a u nas się okazało też że nie ta butla. Pojechał do gazownika, a ten twierdził że dozory pomylili jak wysłał je po świadectwo homologacji. Normalnie tragedia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Niestety ale przeciętny zakład montujący instalacje gazowe dysponuje kilkoma uniwersalnymi mapami a to zbyt mało aby dobrze "zgrać" gaz z samochodem i dlatego często świeci kontrolka awarii silnika. Gdy gaz jest montowany w ASO to mapa jest modyfikowana specjalnie pod dany model samochodu i pod konkretny silnik i dlatego problemów ze świecącymi kontrolkami jest znacznie mniej.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim ASO?

Zamówiłem w salonie nową Fabię i żeby od razu gaz założyli. Salon Skody i tak nie ogarnął tematu i przed sprzedażą zawieźli auto do gazownika "z miasta". A ten gazownik to jakiś tam "mistrz" nie był. Tez od początku miałem większe czy mniejsze, ale jednak kłopoty.

Z używanymi z autami z gazem przeważnie jest tak. Jak coś zaczyna w nich "nie grać" to jedzie się do mechanika - najpierw do gazownika, który mówi:

"Panie - żeby z gazem coś robić trzeba najpierw dobrze silnik na benzynie wyregulować, bo ona benzynie coś nie gra - jedź Pan do mechanika najpierw".

A mechanik na to:

"Panie - z silnikiem wszystko gra - to coś z instalacją - jedź Pan do gazownika".

 

I tak w kółko...

Obecnie unikam aut z gazem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam, Koledzy, Jeep-a ZJ 1993 rok z gazem. Żeby gaz "hulał" w aucie kupiłem sobie interfejs do komputera i ściągnąłem oprogramowanie do diagnostyki sterownika ze strony producenta. Gazownicy okoliczni zajęci są montażem gazu u nowych klientów i na problemy nie mają czasu. Pozdrawiam

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z używanymi z autami z gazem przeważnie jest tak. Jak coś zaczyna w nich "nie grać" to jedzie się do mechanika - najpierw do gazownika, który mówi:

W pierwszej kolejności najpierw ogrania się mechanikę bo gaz jest np. bardziej wrażliwy na zużyty układ zapłonowy niż benzyna. Na benzynie może wtedy śmigać a na gazie będzie "lipa".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak mechanik nie ogarnie mechaniki bo mu się nie chce, to powie że to wina gazu i tyle.

A nie będzie się grzebał w cytowanym ZJ'ocie rocznik 93, skoro w tym czasie zrobi kilka prostych napraw w typowych, nowszych autach z dużo większym zyskiem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale w jakim ASO?

Zamówiłem w salonie nową Fabię i żeby od razu gaz założyli. Salon Skody i tak nie ogarnął tematu i przed sprzedażą zawieźli auto do gazownika "z miasta". A ten gazownik to jakiś tam "mistrz" nie był. Tez od początku miałem większe czy mniejsze, ale jednak kłopoty.

Z używanymi z autami z gazem przeważnie jest tak. Jak coś zaczyna w nich "nie grać" to jedzie się do mechanika - najpierw do gazownika, który mówi:

"Panie - żeby z gazem coś robić trzeba najpierw dobrze silnik na benzynie wyregulować, bo ona benzynie coś nie gra - jedź Pan do mechanika najpierw".

A mechanik na to:

"Panie - z silnikiem wszystko gra - to coś z instalacją - jedź Pan do gazownika".

 

I tak w kółko...

Obecnie unikam aut z gazem.

 

Bo jest ASO i ASO :? Jeżeli w ASO na co dzień montują instalacje gazowe to zęby na tym zjedli" i poradzą sobie z montażem a jak będą jakieś nadzwyczajne trudności to poproszą o pomoc producenta instalacji w wszystko będzie OK. Natomiast jak w jakiś ASO sprzedaż samochodu z gazem trafia się raz na miesiąc to zwykle oddają auto do Pana Czesia a ten jak mu się uda to dobrze zamontuje a jak nie to będą problemy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 years later...
sad_madman

Odkopię temat. Zakładam, że na przeglądach badacie auta zgodnie ze sztuką czyli analiza spalin też jest. Jak wam wypadają te auta na przeglądzie ? Jest dobrze czy źle ? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaszczur

a dlaczego by jej miało nie być ? skoro jest wymagana  

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Raczej oczekiwałbym prostych odpowiedzi na zadane pytanie niż wchodzenie w dyskusję dlaczego wielu diagnostów nie wykonuje tych badań. Jak wypadają auta wyposażone w LPG u Ciebie na przeglądach ? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

U mnie ok. Najgorzej wypadają wbrew pozorom nowe auta 2-3 letnie min. fabie  trzycylindrowe z LPG. Ale to może dlatego że mam dużo u siebie Uberow  którzy wyjątkowo mocno te auta eksploatują.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
12 godzin temu, sad_madman napisał:

Jak wypadają auta wyposażone w LPG u Ciebie na przeglądach ? 

Jak instalacja jest prawidłowo obsłużona, to wyniki są lepsze od benzyny. Niestety, zdarza się, że klient nie wykonuje przeglądów instalacji lub robi je u kowala i wówczas bywa różnie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
19 minut temu, adam1501 napisał:

(...) że klient nie wykonuje przeglądów instalacji lub robi je u kowala i wówczas bywa różnie. 

" A to rozchodzi się " o forumowego Kolegę ? :P

P.s ( w tej sytuacji bezpieczniej jest wspomnieć o " piekarzu " ) :smile:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

"Nasz Kowal" bez sprzętów zrobiłby robotę lepiej niż niejeden z tzw. fachowców.

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.