aboz Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 Jak przechodzi EOBD to nawet analizatora nie dotykam. Generalnie zasada jest prosta. Pojazd prawidłowo serwisowany nie ma problemu z BT. Zdarzają się przypadki awarii, ale są zdecydowanie rzadkie. Są też silniki wybitnie nie lubiące LPG, ale to już margines. Główną przyczyną niespełniania wymagań jest jednak niewłaściwy serwis lub jego brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 ile jest warsztatów co nie maja analizatora, jak pytam klientów o serwis u gaziaża to wielkie ździwienie,ON TYLKO LAPTOPEM sprawdzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej89 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 4 minuty temu, wiesław napisał: ON TYLKO LAPTOPEM sprawdzał jeżeli oni też montują LPG, a nie tylko serwisują laptopem to ciekawe skąd biorą konkretne wartości spalin które widnieją w homologacji. Pewnie losowo wpisują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 Z tabelki z rozporządzenia. No z norm, jat to skąd. Spojrzy w sufit i wpisuje tak, żeby było dobrze. Podobno na wielu stacjach jest tak samo. Znaczy, że na badaniu było dobrze, a potem... Też się staram, aby wyszło "dobrze", ale jak razi [Check Engine] to nawet nie podchodzę. A poza konkursem to jaka jest norma węglowodorów na dzisiaj. Pytam, bo dawno nie mierzyłem. Co pomiar, to same zera albo blisko zera analizator wyświetla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 10 minut temu, Paprock napisał: A poza konkursem to jaka jest norma węglowodorów na dzisiaj. Przed setkę trzeba " nabić " : 11 minut temu, Paprock napisał: (...) aby wyszło "dobrze" 13 minut temu, Paprock napisał: Co pomiar, to same zera albo blisko zera analizator wyświetla. Ale sonda analizatora " wisi na analizatorze ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej89 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 To widzę same legitne pojazdy masz, u mnie jak jakiś ma poniżej 20 to można szampana otwierać że nówka funkiel nieśmigany, Zazwyczaj w granicy 70. Rekordy jakie miałem to 3200 węglowodorów, 12% tlenku węgla i lambdy 1.35 i 0,82 (coś takiego). Wycięte katy to już nosem czuć jak smrodem daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 3 minuty temu, Andrzej89 napisał: Wycięte katy to już nosem czuć jak smrodem daje No i analizatory i inne dymomierze niepotrzebne, nos wystarczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 38 minut temu, Paprock napisał: Też się staram, aby wyszło "dobrze", ale jak razi [Check Engine] to nawet nie podchodzę. O! Tu coś zaiste rzeźbione było, żeby nie raziło! Mam w komplecie AirBag do tego. Zapodać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 45 minut temu, Paprock napisał: jak razi [Check Engine] to nawet nie podchodzę i 5 minut temu, Paprock napisał: O! Tu coś zaiste rzeźbione było, żeby nie raziło! To też nie podchodzisz bo to jakby ZK, a Ty na podstawowej dziergasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 No szyję na podstawowej z utartą opinią i coby zaspokoić: 24 minuty temu, Andrzej89 napisał: To widzę same legitne pojazdy masz, u mnie jak jakiś ma poniżej 20 to można szampana otwierać że nówka funkiel nieśmigany - tak, większość to auta trzyletnie, a druga większość, to powroty tych, które już były. Żadnych trudnych min, bomb, niewybuchów. Trupy nas znają i z daleka omijają. Jest jeszcze tylu "fajnych chłopaków"... Chociaż i ja ostatnio pochyliłem się nad wiekową pandą i dałem jej jeszcze pożyć trochę przynajmniej do wymiany progów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 1 godzinę temu, Paprock napisał: Chociaż i ja ostatnio pochyliłem się nad wiekową pandą i dałem jej jeszcze pożyć trochę przynajmniej do wymiany progów. To... miałeś gest..., myślisz, że po "N-ce " wróci ? 1 godzinę temu, Paprock napisał: Żadnych trudnych min, bomb, niewybuchów. Trupy nas znają i z daleka omijają. Tylko pozazdrościć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 Nie oberwała negatywa. Oczy w kanale zamknąłem. A zazdrościć nie ma czego. Zapiernicz taki, jak w tym 'polskim markiecie' na kasie przed świętami. Zapomnij o siku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 9 godzin temu, aboz napisał: Jak przechodzi EOBD to nawet analizatora nie dotykam. a z gazem też ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 @piter1973, a jest jakaś różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 W dniu 17.02.2021 o 19:26, piter1973 napisał: a z gazem też ? Wskaż przepis, który by mi nakazywał wykonanie analizy spalin w pojeździe z gazem, gdy wynik pomiaru EOBD jest pozytywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 W dniu 17.02.2021 o 19:26, piter1973 napisał: a z gazem też ? 5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 No to zaś coś źle robię, że świecące [Check Enginy] gonię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 2 godziny temu, Paprock napisał: świecące [Check Enginy] gonię. Była taka opinia ITS-u lub PISKP, że w przypadku świecącej się kontrolki MIL wynik, bez względu na test czujników lub analizę spalin uznać za negatywny. Na pytanie jak to się ma do rozporządzenia nikt nie potrafił odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 3 godziny temu, Paprock napisał: No to zaś coś źle robię, że świecące [Check Enginy] gonię. Nie źle, tylko szeryf wylazł na wierzch i czyni jak mu sumienie nakazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYXLV Napisano 23 Luty 2021 Share Napisano 23 Luty 2021 Tak w nawiązaniu do norm emisji przez zagazowane silniki https://youtu.be/KvxplNDs6lo?t=294 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.