Skocz do zawartości

zmiana z Autobusu na Kempingowy


Matheus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

tematy tego typu już się pojawiały( wiele przeczytałem ale większość jest dość starych) ale nie wiem czy coś się zmieniło.

Jestem zainteresowany zmianą autobusu na kempingowy specjalny, maksymalnie 9 osób.

Autobus jest bez pasów bezpieczeństwa więc rozumiem, że muszę dołożyć pasy do pozostawionych foteli czy zmienić fotele na homologowane z pasami? do badania technicznego z zmianami konstrukcyjnymi potrzebuję zaświadczenie z firmy która wykonywała przeróbkę tak? Proszę o pomoc w temacie bo odnośnie zmian konstrukcyjnych to jestem zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do badania technicznego z zmianami konstrukcyjnymi potrzebuję zaświadczenie z firmy która wykonywała przeróbkę tak?

W przepisach stoi tylko tyle, że zmianę rodzaju pojazdu może dokonać podmiot prowadzący działalność w danym zakresie, cokolwiek ten zakres działalności znaczy:

4. Zabrania się:

 

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

 

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

 

Wzór oświadczenia ani zakres umieszczanych w nim danych do dzisiaj nie został opracowany. Dlatego u nas wymaga się jakiejkolwiek zawartej w oświadczeniu informacji, że to właśnie rzeczony przedsiębiorca po wprowadzonych w aucie modyfikacjach dokonał zmiany rodzaju pojazdu z jakiegoś na jakiś. Może być też info o danych technicznych jak wymiary i masy, w sensie czy wprowadzona nowa konstrukcja/zabudowa naruszyła ich uprzedni stan.

 

Poza tym bardzo mnie ciekawi opcja hotelowa, czy ma być prawdziwa, czy może pseudo-kempingowa zabudowa? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus o wymiarach 7.5m długości i 2.3m szerokości więc z wymiarami nie powinno byc problemu.

Zabudowa typowo kamperowa. Wykorzystać chcę renault carrier pc27s ze względu na płaską podłogę, ułatwi to napewno zabudowę mebli. Czyli jeśli firma wystawi mi zaświadczenie o przeróbce pojazdu to nie będzie problemu z przeglądem tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze musi ogarnąć ktoś "mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu" bo to też odwieczny problem i temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Ten renault carrier pc27s ma (zdaje się) 30 miejsc siedzących. Myślę że 9 miejsc po zmianach da się ustawić w którejś z pozycji poprzednich (fabrycznych),

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje kwestia pasów i zagłówków.

Owszem. Towar musi być homologowany. Coś w rodzaju siedzeń od ciężarówek może? One mają pas zabudowany na siedzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Towar musi być homologowany.

Pod warunkiem że musi je mieć . Ciekawe czy nie chodzi o sprowadzanego z francuskiego wojska . Bo jest taki do handlu niedaleko Bielska Białej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem że musi je mieć . Ciekawe czy nie chodzi o sprowadzanego z francuskiego wojska . Bo jest taki do handlu niedaleko Bielska Białej .

 

Dokładnie ten. Rok 1995 z tego co pamietam. Fotele zostały by w oryginalnych miejscach. Pytanie co z pasami? Muszą byc w tym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Ten renault carrier pc27s ma (zdaje się) 30 miejsc siedzących. Myślę że 9 miejsc po zmianach da się ustawić w którejś z pozycji poprzednich (fabrycznych),

Pozdrawiam

Ja bym zwrócił uwagę na coś innego - poprzednia wersja była autobusem (M2/M3) a teraz ma być pojazdem M1. Co na 100% oznacza, że punkty mocowania nie są przystosowane do tej kategorii pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale już ustalone zostało zdaje się, że miejsca mocowania wyznacza ten co wiertarkę dzierży w rękach – tu przedsiębiorca dokonujący zmiany rodzaju pojazdu, więc…

A wprowadzone zmiany maja odpowiadać warunkom technicznym od dnia zmiany rodzaju pojazdu, więc…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, nie ma pasów ani punktów ich mocowania.

Pojazd jest z 1995r więc chyba na fotelach innych niż przedni nie musi być z tego co zrozumiałem. Chyba, że źle zrozumiałem.

jeśli są wymagane to wystarczy, że firma zamontuje mi fotele z pasami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będzie ingerencja w miejsca siedzące które pozostawisz to muszą być pasy, natomiast jeżeli tylko usuniesz zbędne fotele to uważam że nie. Temat jest o tyle skomplikowany bo nasze rozporządzenie mówi o punktach kotwiczenia i o pasach §11 ust 7,8 + to co nam tu jeden z kolegów wspomniał że wprowadzone zmiany mają odpowiadać warunkom tech. na dzień ich wprowadzenia, a za rok na okresowym diagnosta i tak nie będzie wiedział kiedy były wprowadzone te zmiany. Ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale już ustalone zostało zdaje się, że miejsca mocowania wyznacza ten co wiertarkę dzierży w rękach – tu przedsiębiorca dokonujący zmiany rodzaju pojazdu, więc…

Chyba nie zrozumiałeś tamtego tematu.

 

Będą niezgodne z warunkami technicznymi czy z wymogami kategorii M1?

Bo sprawdzanie tego drugiego w ramach badania ZK jest dyskusyjne...

Przede wszystkim chodzi mi o zgodność z R14. Niby warunki techniczne nie są tak restrykcyjne ale czy "klepnąłbyś" fotele gdzie ktoś montuje po swojemu pasy bezpieczeństwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.