Skocz do zawartości

negatyw


pawel87

Rekomendowane odpowiedzi

56 minut temu, wadi napisał:

ale co z wielozaworem , np zaworem ograniczającym napełnienie?

W przepisach jasno jest napisane co musi wytrzymać konstrukcja zbiornika podczas wypadku.
Jak wiadomo uszkodzenia pokolizyjne nie są takie same...  jeden Policjant za urwany zderzak i kierunkowskaz wpisze "uszkodzenia pokolizyjne" ( bo łatwiej, bo szybciej), a drugi wymieni co było uszkodzone, i wtedy klient problemu nie ma.
A co w przypadku wymiany butli, nikt wielozaworu przecież nie wymienia, no chyba, że coś Ci się z plombą pomieszało odnośnie autobusów co to zasilane są LNG, wtedy kapturek czy tam zabezpieczenie  sprawdzamy za każdym razem

34 minuty temu, duchu napisał:

powrotu do starości , wypłynęło

Nawet gdyby doszło do sytuacji takiej, że klient na powypadkowe założy butle inną, nową, potem ją zmieni to niestety, ale nie ma tego jak sprawdzić.
Ja osobiście za każdym razem wpisuję Nr. Protokołu, nr zbiornika, oraz datę ważności butli... nawet jak dojdzie do jakiegoś kombinatorstwa, to ja nie mam na to wpływu :) 

@duchu a co jak klient na badanie pożyczy kół od "somsiada"  a później zmieni, na swoje "łyse" i złapie go policja dzień po OBT i co wtedy?, albo przy +15'C przyjedzie na zimówkach, a letnie w domu ma "na ostatni sezon"- ( i to tak już od 3-ech lat) ?  Przykładów takich jest więcej, i nie tylko związanych z oponami.
Zakazu montażu używanej butli też przecież nie ma, więc od somsiada pożyczyć można, a za rok cmyk na inną stację i nikt się nie pokapuje co jest grane :)
Reasumując- Róbmy badanie tak, żebyśmy sami mogli spać spokojnie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wadi napisał:

Jak to jest w praktyce ?  

W praktyce jest tak, że ja wymagam, zmiennik robi bez. Nikt tego niestety nie sprawdza. Za to ja jestem upierdliwy.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dokumenty do zbiorników Stako, zawierające protokół w wersji angielskiej autorstwa TDT, ale bez decyzji. Takie też się nie nadają. Ale w takim przypadku trzeba jedynie wystąpić o duplikat, bo te zbiorniki miały badania TDT i może on wystawić na podstawie protokołów nowe decyzje.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.04.2019 o 14:58, Dominz napisał:


Zakazu montażu używanej butli też przecież nie ma,

jesteś pewien? 

WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI WYMONTOWANYCH Z POJAZDÓW, KTÓRYCH PONOWNE UŻYCIE ZAGRAŻA BEZPIECZEŃSTWU RUCHU DROGOWEGO LUB NEGATYWNIE WPŁYWA NA ŚRODOWISKO

14 Instalacje zasilania gazem silników
Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

a nie ich elementach - literalnie.

Kwestia jak kto interpretuje ten zapis. Dla mnie ten zapis 

 

5 godzin temu, duchu napisał:

Instalacje zasilania gazem silników

 znaczy że i ich elementów też nie. To jakby powiedzieć że zacisku hamulcowego używanego montować nie można ale tłoczek z niego już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, yogi1984 napisał:

Dla mnie ten zapis 

 

Jest de facto martwym przepisem. Jeśli tylko instalacja jest wpisana w DR to nie jesteś w stanie stwierdzić, że podmieniono jej elementy na wymontowane z innych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka koledzy. miałem wczoraj panią z autem mazda 6 2003 rok, dałem wynik N za luzy na sworzniach wahaczy, swoją drogą rdza ze masakra... spod byl tak zamalowany preperatem antykorozyjnym ze przewody sztywne hamulcowe były czarne, nic nie widac bylo w jakim byly stanie, na szczescie elastyczne byly okej. Powiedzcie mi jak wy podchodzicie do takiego auta? I tak na przyszlosc jakby nie daj boze sie stalo ze kolizja itp i puscilby przewod hamulcowy sztywny to mam jakies szanse usprawiedliwiac sie ze auto bylo pokryte prepersatem antykorozyjnym i nic nie widac bylo?????

 

i kolejne pytanie renault megane scenic 2004 rok swiatla xenonowe to musza byc spryskiwacze i uklad samopoziomowania w kazdym przypadku tak? Bo klient mnie czaruje ze takie wychodzily w oryginale i to jest fabryczne... a mi sie nie chce wierzyc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie widać, to nie widać. Teraz i tak co drugie auto przewody ma poprowadzone w "peszelach" albo całkiem podłogi od spodu osłonami poprzykrywane, pozabezpieczane.

Co do xenonów, to samopoziomowanie i owszem ale już samooczyszczanie niekoniecznie. Patrz: Regulamin Nr 48 EKG ONZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś obcykałem takiego, co to miał zaznaczone 840 lumenów i wszystko. A jak wiadomo, taka ilość bez samooczyszczania się obywa. Tylko że to była konstrukcja na bank po dwa zero czternastym roku, a nie Scenic z dwa zero czwartego roku, ale chyba jakiś Francuz... nie pamiętam. :???:

 

 

Xenon 840 lm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie spotkałem ksenonów bez spryskiwacza z przed 2010 r. Wówczas chyba nawet nie produkowano palników z mocą mniejszą jak 35 W, a wymóg światłości bez smoczyszczenia spełniają tylko te z mocą 25 W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mike_van_mik napisał:

 

i kolejne pytanie renault megane scenic 2004 rok swiatla xenonowe to musza byc spryskiwacze i uklad samopoziomowania w kazdym przypadku tak? Bo klient mnie czaruje ze takie wychodzily w oryginale i to jest fabryczne... a mi sie nie chce wierzyc....

Tak !? A sprawdzałeś czy pojazd nie posiadał pokrętła korektora świateł  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-------------------------------------------------------------

( że przed garażem co najwyżej klient może " opalać " z drzwi farbę tymi światłami ):silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie miał to odpowiedź padła parę postów wyżej, a tak ma i sytuacja jest jasna do czego służy i do jakich świateł ma zastosowanie to  " pokrętełko ";-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam, dodam coś w temacie, posiadam Mondeo 04`r. z fabrycznymi ksenonami (wersja krajowa) bez spryskiwaczy.

Pytałem w serwisie o spryskiwacze i powiedzieli mi że były wersje właśnie bez spryskiwaczy - i jak to się ma  do naszego prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może reflektory są do 2000 lumenów to spryskiwacza nie musi być. Ale czy w takim starym mondku już takie by były. Nie wiem. Niech się wypowiedzą znawcy tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mówią klienci często okazuje sie bajaniem.W Mondeo xenon bez spryskiwaczy , raczej wynik naprawy polegającej na  wymianie zderzaka . W pewnym stopniu można zweryfikować takiego Forda poprzez  sprawdzenie ilości pompek ( miejsc na pompki- drugie wgłębienie na pompkę spryskiwaczy reflektorów ) w obudowie zbiorniczka spryskiwaczy -, a to zadanie oczywiście nieobowiązkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.