Skocz do zawartości

Skuteczność amortyzatorów


mr.kajak

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mieliscie taki przypadek: autko to samo, cisnienie w ogumieniu takie samo a badanie amortyzatorow na urzadzeniu fudim polno 80 -83%. A badanie na urzadzeniu Tuz1/l unimetal 40-43%. ???? Czemu tak sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pracowałem na Unimetalu - przy lekkich samochodach np Matiz - całkowita porażka prz badaniu tylnej osi - wynik ledwo co 20% a amortyzatory dobre /nowe/ - dla tego zawsze na tylnej kanapie powinna siedzieć jedna osoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie, czy i kiedy kalibrowane były te urządzenia. Może 10% SKP ma podpisane umowy serwisowe i tylko one maja kalibrowane zarówno rolki hamulcowe jak i testery amortyzatorów. Kalibracja urządzeń to kolejna kwestia jaka powinna być rozwiązana odpowiednimi przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539, ja sam kalibrowałem TUZ-1 i potwierdzam to pisał IVVO. Przy lekkich pojazdach wyniki wychodziły co najmniej dziwne. Po kalibracji przez serwis żadnych większych zmian w wynikach nie stwierdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te urządzenia nie badają amortyzatorów, tylko przyczepności kół.Popatrzcie sobie na wyniki w pojazdach wyposażonych w zmienne rodzaje nastawień zawieszenia( poduszki czy hydrauliczne) Te wyniki są tylko podpowiedzią w sprawdzeniu, a nie wyrocznią o skuteczności amortyzatorów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skobel, ale nikt nie twierdzi, że jest inaczej jak piszesz. Problem w tym, że niektóre urządzenia dla tego samego pojazdu i tych samych warunków pomiaru podają zupełnie różne wyniki, przy tej samej metodzie obliczeniowej. I to jest problem, bo na jednej SKP będzie negatyw a na innej ten sam pojazd przechodzi BT bez żadnych wątpliwości. Dodam od siebie, że pracuję na dwóch różnych urządzeniach (Cartec i Maha) i sprawdzając swój samochód mam zbliżone wyniki. Co ciekawe Maha wykazuje wymaganą przyczepność nawet przy mocnych wyciekach z amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam urządzenie fudim i nowe tuz/1 i badając swoje auto na fudim na dodatek tego różnice między prawą a lewą stroną na fudim 3-4% a na tuz/1 13-17%. To jest jakaś porażka z tymi wynikami. Jednym zdaniem PIC NA WODĘ.

 

Już lepiej patrzeć w czasie pomiaru na koło i jak odrywa się od urządzenia to niesprawne, przylega to sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już lepiej patrzeć w
w poz.776

5.3.2. Amortyzatory Oględziny pojazdu na kanale przeglądowym lub na dźwigniku.

a) Niepewne mocowanie amortyzatorów do podwozia lub osi. UD; UI

b) Amortyzator jest uszkodzony i wykazuje duże wycieki lub uszkodzenie. UI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No do:

"1. DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU, KTÓRY UCZESTNICZYŁ W WYPADKU DROGOWYM, W KTÓRYM ZOSTAŁY USZKODZONE ZASADNICZE ELEMENTY NOŚNE KONSTRUKCJI NADWOZIA, PODWOZIA LUB RAMY, LUB NOSZĄCEGO ŚLADY USZKODZEŃ ALBO KTÓREGO STAN TECHNICZNY WSKAZUJE NA NARUSZENIE ELEMENTÓW NOŚNYCH KONSTRUKCJI POJAZDU, MOGĄCYCH STWARZAĆ ZAGROŻENIE DLA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co jest to urządzenie??

 

póki co:

poz.776 zał. nr 2

DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU, KTÓRY UCZESTNICZYŁ W WYPADKU DROGOWYM, W KTÓRYM ZOSTAŁY USZKODZONE ZASADNICZE ELEMENTY NOŚNE KONSTRUKCJI NADWOZIA, PODWOZIA LUB RAMY, LUB NOSZĄCEGO ŚLADY USZKODZEŃ ALBO KTÓREGO STAN TECHNICZNY WSKAZUJE NA NARUSZENIE ELEMENTÓW NOŚNYCH KONSTRUKCJI POJAZDU, MOGĄCYCH STWARZAĆ ZAGROŻENIE DLA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO

 

1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zapis też znam. Co nie zmienia faktu, że wyniki z pomiaru to tylko jakaś podpowiedz i nie są wiarygodne.
Jeśli w ten sposób będziemy podchodzić do zagadnienia to możemy stwierdzić , iż właściwie to wszystko co jest na SKP - rolki, analizator itd - to właściwie może byś a nie musi bo to tylko " podpowiedz" dla diagnosty. Jeśli Unimetal wyprodukował bubla to gonić aby coś z tym zrobili a nie przyjmować tego jako normę - na poprzedniej SKP cztery razy wymieniali czujniki aż się udało - tym bardziej że za serwis biorą grubą kasę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tego urządzenia korzystam przy każdym badaniu.Wiele razy wyniki pokryły się z wyciekami lub luzami w mocowaniu amortyzatorów, ale podchodzę bardzo ostrożnie z opiniami o stanie amortyzatorów, jeśli nie ma wycieków i mocowania są sprawne.Kiedyś ośmieszyłem się przed serwisem BMW i to nauczyło mnie pokory ;-) BMW miało nivo na tylnej osi, skuteczność wyszła mizerna, zasugerowałem wymianę, a serwis uświadomił mnie, że jestem w błędzie i wyszedłem przed klientem na idiotę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś nie halo było z tym NIVO! ;-)
Po prostu ma bardziej "rzeczywistą" charakterystykę pracy, niż symulacja wytworzona przez urządzenie do pomiaru przyczepności. Poza tym w pewnych okolicznościach "zmiękcza" pracę zawieszenia właśnie po to żeby koło się jednak nie odrywało od nawierzchni. I to właśnie powoduje błędne odczyty na SKP. Miałem kilka podobnych przypadków w ciężkich osobówkach, z jaguarem XJR z nowym zwieszeniem za kilka tysięcy na czele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może pracuje na nowej (lata 2015-2017) linii Mahy? Ta, którą widziałem nie podawała wartości w procentach ani milimetrach a wskazania były w bliżej nie określonych jednostkach a ocena samej sprawności polegała na ocenie koloru wskaźnika. Ciekaw jestem jak w praktyce sprawdza się taki tester.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.