Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny Warszawa


PiotrekRST

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc koledzy, czy jestescie w stanie podzielic sie wiedza jakie "haczyki" moga na nas czekac na praktycznym w Warszawie ? Na co zwrocic uwage ? O Lanosie cos czytalem ale moze warto wszystko zebrac do kupy w jeden temat, pomocny dla potomnych?

Ps. Podchodze do praktycznego egzaminu 25 pazdziernika, jest moze ktos tutaj kto tez w tym terminie bedzie zdawal ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najtrudniej mieli Ci co walczyli z gazem. Mimo, że byli obryci z wymagań technicznych + regulaminy to egzaminator oblewał ich bo nie zauważyli jakiejś usterki. Oprócz zagadnień do samochodu z gazem padały też pytania o LNG i CNG.

 

Na moim egzaminie był autobus M3 klasy B. Padały pytania o wymiary przejść, siedzeń, wyjść awaryjnych, kiedy zwalniacz, kiedy ABS. Warunki tech. dla 100km/h. Podstawowe nr regulaminów warto wiedzieć np. odnośnie opon podstawa czy pasy. Co do opon najlepiej wiedzieć wszystko :D

Niektórzy mieli wykonać pokolizyjne dla autobusu to pytali ich o zawieszenie i jego elementy oraz układ kierowniczy. Przyda Ci się dowiedzieć co to jest drążek reakcyjny, jaką spełnia funkcję, czym jest luz sumaryczny?

 

Ja zdawałem ADR, miałem sprawdzić dokumenty na przyczepę i wykonać badanie dodatkowe.

Z zakresu ADR były pytania o instalacje elektryczną, ABS kategorie, jak sprawdzić...

 

Zawsze w W-wa wypełniasz zaświadczenie po badaniu, czy to gaz ADR bus to zaświadczenia są do wypełnienia, ja mogłem skorzystać z dziennka 776 w celu wypisaniu usterek.

 

Jeśli sprecyzujesz pytania bądź masz jakieś wątpliwości to pisz może mi się coś przypomni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie oblali bo pytali o :

nr regulaminu LPG , CNG

jaki to rodzaj autobusu - u nas byl m3

oznaczenia opon w autobusie

trzeba bylo zrobic vat na lanosie

ADR oznaczenia na tabliczce L i P po dacie badania co oznaczaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zawsze w W-wa wypełniasz zaświadczenie po badaniu, czy to gaz ADR bus to zaświadczenia są do wypełnienia, ja mogłem skorzystać z dziennka 776 w celu wypisaniu usterek.

 

 

Witam, niedługo i mój termin, mam takie pytania na szybko. Jakie usterki miałeś w swoim pojeździe? Jakie, jeśli wiesz, trafiały się innym? Jak praktycznie wygląda to badanie VAT w lanosie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAT w lanosie chodzi o to, że wymagany jeden rząd siedzeń i przegroda (?) + należy to odnotować w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu ale ręcznie nie wiem dokładnie gdzie to wpisać.

 

Ja zlokalizowałem zatarty nr VIN na przyczepie ADR i w zasadzie u mnie to była jedyna usterka.

Pamiętam jeszcze, że w lanosie jedną z usterek były dziury na wyciszeniu maski niby miało to związek z wtryskami, w sensie, że odległość elementów instalacji styka się elementami pojazdu ale dokładnie nie wytłumaczę ponieważ nie brałem w tym udziału :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAT w lanosie chodzi o to, że wymagany jeden rząd siedzeń i przegroda (?) + należy to odnotować w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu ale ręcznie nie wiem dokładnie gdzie to wpisać.

 

Ja zlokalizowałem zatarty nr VIN na przyczepie ADR i w zasadzie u mnie to była jedyna usterka.

Pamiętam jeszcze, że w lanosie jedną z usterek były dziury na wyciszeniu maski niby miało to związek z wtryskami, w sensie, że odległość elementów instalacji styka się elementami pojazdu ale dokładnie nie wytłumaczę ponieważ nie brałem w tym udziału :)

 

A jak ogólnie wyglądało to badanie u Ciebie? Krok po kroku- mniej więcej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce, w którym znalazłem VIN podaję w załączniku, był mocno nie czytelny nie mogłem wskazać tak więc zapytałem egzaminatora i mi wskazał. Sam musiałem zinterpretować co dalej, uznałem, że VIN nie czytelny i zakwalifikowałem to jako Usterka Istotna.

 

Mój przebieg egzam. Wchodzę losuję pytanie. Idę pod pojazd, który wskazał egzaminator, czytam o co chdozi w pytaniu miałem z 15min żeby sobie wszystko poukładać w głowie zgodnie z treścią pytania co będzie mi potrzebne do przeprowadzenia badania a i tak zapomniało mi się w stresie wspomnieć o protokole TDT na przyczepę xD.

Ale dobra skompletowałem dokumenty o które prosiłem egzaminatora, posprawdzałem dane zbiornika z protokołem, czy wszystko sie zgadza to co na tabliczce znamionowej z tym co w papierach bo nie którzy dostawali kwity nie od tego pojazdu. Uznałem, ze papiery sa OK i jedyna usterka widoczna dla mnie to nieczytelny VIN pobrałem zaświadczenia o badaniu dodatkowym i okresowym wypełniłem i zdałem. Pytania od egzaminatora ? Np. Co robimy jeśli wynik negatywny, co dalej z tym VINem jak powinniśmy postąpić, czym jest L i P na tabliczce znamionowej w zasadzie tyle pytań dużo bardziej musiałem zwracać uwagę przy wypełnianiu zaświadczeń wg mnie to jest podstawa w W-wie bo jeśli chodzi o przebieg badania to bez udziwnień i sam podstawowy zakres wiedzy, najważniejsze dobrze zaświadczenia wypełniać trzeba umieć. Co z VATem dokładnie to wam nie powiem bo sam dokładnie nie wiem i w najbliższej przyszłości nie będę miał z tym do czynienia, więc się w temat zbytnio nie zagłębiam z racji, że na przestrzeni czasu się jeszcze może wiele zmienić.

vin.jpg.7b493e5155cb0972606cc12e0c14f239.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.