PiotrekRST Napisano 5 Październik 2017 Share Napisano 5 Październik 2017 Czesc koledzy, czy jestescie w stanie podzielic sie wiedza jakie "haczyki" moga na nas czekac na praktycznym w Warszawie ? Na co zwrocic uwage ? O Lanosie cos czytalem ale moze warto wszystko zebrac do kupy w jeden temat, pomocny dla potomnych? Ps. Podchodze do praktycznego egzaminu 25 pazdziernika, jest moze ktos tutaj kto tez w tym terminie bedzie zdawal ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Październik 2017 Share Napisano 5 Październik 2017 To raczej pytanie do egzaminatorów,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaandee Napisano 5 Październik 2017 Share Napisano 5 Październik 2017 Chyba najtrudniej mieli Ci co walczyli z gazem. Mimo, że byli obryci z wymagań technicznych + regulaminy to egzaminator oblewał ich bo nie zauważyli jakiejś usterki. Oprócz zagadnień do samochodu z gazem padały też pytania o LNG i CNG. Na moim egzaminie był autobus M3 klasy B. Padały pytania o wymiary przejść, siedzeń, wyjść awaryjnych, kiedy zwalniacz, kiedy ABS. Warunki tech. dla 100km/h. Podstawowe nr regulaminów warto wiedzieć np. odnośnie opon podstawa czy pasy. Co do opon najlepiej wiedzieć wszystko Niektórzy mieli wykonać pokolizyjne dla autobusu to pytali ich o zawieszenie i jego elementy oraz układ kierowniczy. Przyda Ci się dowiedzieć co to jest drążek reakcyjny, jaką spełnia funkcję, czym jest luz sumaryczny? Ja zdawałem ADR, miałem sprawdzić dokumenty na przyczepę i wykonać badanie dodatkowe. Z zakresu ADR były pytania o instalacje elektryczną, ABS kategorie, jak sprawdzić... Zawsze w W-wa wypełniasz zaświadczenie po badaniu, czy to gaz ADR bus to zaświadczenia są do wypełnienia, ja mogłem skorzystać z dziennka 776 w celu wypisaniu usterek. Jeśli sprecyzujesz pytania bądź masz jakieś wątpliwości to pisz może mi się coś przypomni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str8 Napisano 5 Październik 2017 Share Napisano 5 Październik 2017 Ludzie oblali bo pytali o : nr regulaminu LPG , CNG jaki to rodzaj autobusu - u nas byl m3 oznaczenia opon w autobusie trzeba bylo zrobic vat na lanosie ADR oznaczenia na tabliczce L i P po dacie badania co oznaczaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek1988_2 Napisano 9 Październik 2017 Share Napisano 9 Październik 2017 Zawsze w W-wa wypełniasz zaświadczenie po badaniu, czy to gaz ADR bus to zaświadczenia są do wypełnienia, ja mogłem skorzystać z dziennka 776 w celu wypisaniu usterek. Witam, niedługo i mój termin, mam takie pytania na szybko. Jakie usterki miałeś w swoim pojeździe? Jakie, jeśli wiesz, trafiały się innym? Jak praktycznie wygląda to badanie VAT w lanosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaandee Napisano 9 Październik 2017 Share Napisano 9 Październik 2017 VAT w lanosie chodzi o to, że wymagany jeden rząd siedzeń i przegroda (?) + należy to odnotować w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu ale ręcznie nie wiem dokładnie gdzie to wpisać. Ja zlokalizowałem zatarty nr VIN na przyczepie ADR i w zasadzie u mnie to była jedyna usterka. Pamiętam jeszcze, że w lanosie jedną z usterek były dziury na wyciszeniu maski niby miało to związek z wtryskami, w sensie, że odległość elementów instalacji styka się elementami pojazdu ale dokładnie nie wytłumaczę ponieważ nie brałem w tym udziału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str8 Napisano 10 Październik 2017 Share Napisano 10 Październik 2017 Gdzie był vin w tej przyczepie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek1988_2 Napisano 10 Październik 2017 Share Napisano 10 Październik 2017 VAT w lanosie chodzi o to, że wymagany jeden rząd siedzeń i przegroda (?) + należy to odnotować w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu ale ręcznie nie wiem dokładnie gdzie to wpisać. Ja zlokalizowałem zatarty nr VIN na przyczepie ADR i w zasadzie u mnie to była jedyna usterka. Pamiętam jeszcze, że w lanosie jedną z usterek były dziury na wyciszeniu maski niby miało to związek z wtryskami, w sensie, że odległość elementów instalacji styka się elementami pojazdu ale dokładnie nie wytłumaczę ponieważ nie brałem w tym udziału A jak ogólnie wyglądało to badanie u Ciebie? Krok po kroku- mniej więcej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaandee Napisano 11 Październik 2017 Share Napisano 11 Październik 2017 Miejsce, w którym znalazłem VIN podaję w załączniku, był mocno nie czytelny nie mogłem wskazać tak więc zapytałem egzaminatora i mi wskazał. Sam musiałem zinterpretować co dalej, uznałem, że VIN nie czytelny i zakwalifikowałem to jako Usterka Istotna. Mój przebieg egzam. Wchodzę losuję pytanie. Idę pod pojazd, który wskazał egzaminator, czytam o co chdozi w pytaniu miałem z 15min żeby sobie wszystko poukładać w głowie zgodnie z treścią pytania co będzie mi potrzebne do przeprowadzenia badania a i tak zapomniało mi się w stresie wspomnieć o protokole TDT na przyczepę . Ale dobra skompletowałem dokumenty o które prosiłem egzaminatora, posprawdzałem dane zbiornika z protokołem, czy wszystko sie zgadza to co na tabliczce znamionowej z tym co w papierach bo nie którzy dostawali kwity nie od tego pojazdu. Uznałem, ze papiery sa OK i jedyna usterka widoczna dla mnie to nieczytelny VIN pobrałem zaświadczenia o badaniu dodatkowym i okresowym wypełniłem i zdałem. Pytania od egzaminatora ? Np. Co robimy jeśli wynik negatywny, co dalej z tym VINem jak powinniśmy postąpić, czym jest L i P na tabliczce znamionowej w zasadzie tyle pytań dużo bardziej musiałem zwracać uwagę przy wypełnianiu zaświadczeń wg mnie to jest podstawa w W-wie bo jeśli chodzi o przebieg badania to bez udziwnień i sam podstawowy zakres wiedzy, najważniejsze dobrze zaświadczenia wypełniać trzeba umieć. Co z VATem dokładnie to wam nie powiem bo sam dokładnie nie wiem i w najbliższej przyszłości nie będę miał z tym do czynienia, więc się w temat zbytnio nie zagłębiam z racji, że na przestrzeni czasu się jeszcze może wiele zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek1988_2 Napisano 11 Październik 2017 Share Napisano 11 Październik 2017 O co chodzi z tym L i P? Sprawdzałeś coś typu zawieszenie, hamulce, oświetlenie? Czy tylko te dokumenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaandee Napisano 11 Październik 2017 Share Napisano 11 Październik 2017 Tylko dokumenty. Na tabliczce znamionowej są wybite/naniesione terminy badań dla cystern. L- badanie pośrednie P- badanie okresowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek1988_2 Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 A jak wygląda sprawa z tym ubraniem ochronnym na egzaminie? Wymagają tak jak jest na stronie TDT czy raczej nie trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Ubranie jest tylko dla Twego dobra abyś się nie pobrudził. Jak chcesz przystąpić do egzaminy w stroju galowym to kiedyś z tym problemów nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaandee Napisano 20 Październik 2017 Share Napisano 20 Październik 2017 Na miejscu jest kilka fartuchów na wieszaku do dyspozycji. Nie zwracają uwagi na ubranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.