Skocz do zawartości

zmiana miejsc z 9 na 5 jakie badanie?


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • kurant2000

    21

  • Solaris

    14

  • Paprock

    10

  • aboz

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Po mojemu z ładownością się zmieści. Trzeba pozbierać materiały techniczne z naciskiem na parametr masy własnej (bo chyba coś tam jednak zdemontowano co mogło zaburzyć ten parametr). Od przedsiębiorcy dokonującego przebudowy wydębić papier z konkretnymi informacjami jakby sie dało co do mas, ciężarów, nacisków, rodzaju pojazdu. Obfotografować pojazd i opisać, że w części tylnej służącej do przewozu łobuzów zdemontowano pasy i siedzienia, zdemontowano wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, no i cała ta resztę tak jak pisalem wcześniej, że pozostałe miejsca nie zmieniły połozenia, a są przecież zamontowane w zgodzie z typem pojazdu.

 

Poniżej wklejam fragment oświadczenia, że jak chcą to potrafią ładnie opisać.

A z resztą w zakamarkach forum też można wyszukać przykład podobnego oświadczenia.

5ae1a8029a86f_Przykadowiadczeniaozmianach.gif.63f31742518e26cd478d116e5fb6dee7.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, oświadczenie wiem że musi być , klient twierdzi że ma , zobaczymy jak przyniesie czy się nie odbije o de mnie z powrotem do firmy która to wykonała, bo z informacji klienta zrozumiałem że ma f-vat, ale czy z kodem działalności to mi tego nie potwierdził

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 14-10-2017, 12:15 ]

czy zamiast oświadczenia o zmianach w pojeździe można to zastąpić rachunkiem lub fakturą za dokonanie usługi, czy obowiązkowo oświadczenie musi być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurant2000, specjalnie Ci czerwonym po oczach daję, żebyś wiedział na co zwrócić uwagę. Ani faktura, ani oświadczenie formalnie w prawie nie istnieje. Urodziło się stąd, że to przedsiębiorca ma ustawowy przywilej dokonywania zmiany rodzaju pojazdu i dobrze by było taką zmianę jakoś potwierdzić, a już najlepiej na kartce czytelnie atramentem. No to jak już zacznie gryzmolić, no to niechaj nagryzmoli, że to on właśnie zgodnie z ustawą zmienił rodzaj pojazdu. Z naciskiem na zmiane rodzaju, bo stacja kontroli ten pozmianowy rodzaj pojazdu ma tylko badaniem z wynikiem pozytywnym potwierdzić lub wynikiem negatywnym zaprzeczyć. Chwalić takiego co nowe parametry techniczne weźmie na siebie i opisze w kwicie, bo to wołania rzeczoznawcy zaoszczędzi.

 

Co do homologacji takiego auta, to raczej bedą minimum dwa dokumeny. Jeden to homo Opla i chyba tylko dla wersji z siedzeniami w pierwszym rzędzie, a drugi to homo kutnowskie uwzględniające po zabudowie drugi rząd siedzeń plus te ławki bokiem na tyle w części oddzielonej. Czyli do parametru masy własnej te dokumenty nic nie dadzą. Moga służyc jako porównawcze li tylko.

No ale, aż takich szczegółów trudno się domyslić z samym linku AMZ-KUTNO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ładne oczy klientowi nie uwierzę że dokonała zmian firma - jaka firma jaki kod działalności ?

art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy jest napisane w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Czyli oświadczenie musi być lub faktura. Czy nie mam racji ?

Widzę czerwony kolor i wiem że waga jest całym kluczem w tym badaniu

Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - nie musi to być PKD 45.20Z, bo np. budowa zabudów samochodowych ma inny kod, a też jest ok.

 

Po drugie - może być faktura, może być oświadczenie - do wyboru. Sęk w tym, że na fakturze najczęściej nie ma danych jakiego konkretnie auta to dotyczy, jakiego zakresu zmian itd - dlatego preferowane jest oświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rolą diagnosty jest dochodzić kodów działalności przedsiębiorcy, odprowadzania podatków lub stukania się z kochanką.

Jedyne co interesuje pracownika stacji to zmiana rodzaju i koniec.

Na takie coś nie istnieje urzędowy wzór. Podobnie PIMOT nie posiada urzedowego wzoru dokumentu, który to od czasu do czasu wystawia. Powtarzam „urzędowego”! Co napiszą to napiszą i tyle. Jeśli zastosują formę zadowalającą diagnostę to będzie dobrze. A jak nie-e, no to nie-e! A od sprawdzania informacji dalekich od prawdy są inne organy.

Osobiście interesuje mnie tylko info o zmianie rodzaju pojazdu. Co do faktury, to nie bardzo wiem jaki musiałby zostać wpisany rodzaj usługi. Może: „Przeróbka na osobówkę x 1 sztuka = 500 PLN brutto”... Jakoś spotkać takiego tworu szczęścia nie miałem. No i co zrobić jak na fakturze nie PKD kodu nie uświadczy?! :evil:

Poza tym, w tej dyskusji nikt jeszcze nie rzekł, że podany musi być. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś na ich brak nie mogę narzekać. Walą drzwiami i oknami na konstrukcyjne zmiany, a tylko dlatego, że w ich działalność nie wnikam, po ich kodach działalności nie grzebię. Jest w oświadczeniu zmiana rodzaju 'z' na zmiane 'na' i po temacie - mi tyle wystarcza. Owszem, jak któryś przedsiębiorca dopyta co zawrzeć w takim piśmie, no to podpowiem przykladem jak na poprzedniej stronie. A łączenie diagnostyka z aparatem śledczym nie wróży dobrze, bo z tego wychodzą takie babole jak skracanie terminu badania do ważności decyzji zbiornika gazu. O czym za ścianą. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przyjmiesz oświadczenie od nieuprawnionego przedsiębiorcy to postąpisz niezgodnie z przepisami i poświadczysz nieprawdę w dokumentach.

A ilu musisz mieć klientów to świadczy o tym Twoja aktywność na forum :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w ich działalność nie wnikam, po ich kodach działalności nie grzebię

 

Nie zgodzę się a co mówi prawo, że

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Jaką masz pewność, że klient prowadzi taką działalność ?

Jeśli przyjmiesz oświadczenie od nieuprawnionego przedsiębiorcy to postąpisz niezgodnie z przepisami i poświadczysz nieprawdę w dokumentach.

i tu kolega ma racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rolą diagnosty jest dochodzić kodów działalności przedsiębiorcy

pewnie że nie, masz mieć w dostarczonym papierze wpisany wyraźnie kod działalności, jak go nie ma to klient aut, inaczej możesz usłyszeć, wszczynamy postępowanie o pozbawienie uprawnień w związku z nienależytym dochowaniem staranności podczas dokonywania badania, pamiętasz niedawny mój przypadek z rokiem produkcji, a oparłem się jakby nie było na programie do rozkodowywania uznanego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program do sprawdzania nr VIN (nie do rozkodowywania roku produkcji) nie jest oficjalnym, urzędowym rejestrem.

Strona podana przez Michała JEST i nawet urzędnik nie ma prawa wymagać zgodnie z kpa poświadczania faktów, które może na podstawie ogólnodostępnych rejestrów potwierdzić. W tym układzie tylko brak dostępu do internetu może kogoś tłumaczyć, przy czym w obecnej erze... No cóż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd zważony

 

P – (M + N x 68) ≥ N x 68;

gdzie litery oznaczają:

„P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,

„M” masę pojazdu gotowego do jazdy,

„N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.

 

P 2900

M 2115

N 4

 

2900 - (2115 + 4 x 68 )≥ 4 x 68

2900 - 2387 =513 ≥ 272

Jak coś żle to proszę mnie poprawić czyli spełnia jako ciężarowy i muszą być zastosowane zmiany konstrukcyjne , bo zmieni mu sie rodzaj z osobowego na ciężarowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak postępujecie jak przedsiębiorca wystawi oświadczenie, że dokonał zmian i pozostawił rodzaj pojazdu jako osobowy a z obliczeń wynika, że spełnia jako ciężarowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten pojazd "w wersji obecnie osobowej" ma starą przegrodę z więźniarki?

co z przegrodą po zmianie na ciężarowy? zostaje ta sama?

 

takie oto pytania mi się nasunęły - może i głupie, ale...postanowiłem je zadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten pojazd "w wersji obecnie osobowej" ma starą przegrodę z więźniarki?

co z przegrodą po zmianie na ciężarowy? zostaje ta sama?

 

tak zostaje tak samo bo to oddzielne pomieszczenie zdemontowano tam jedynie siedzenia i będzie jako przestrzeń bagażowa

Zaznaczam że w homologacji klient ma N1 a obecnie pojazd jest jako osobowy na 9 miejsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przegroda nie powinna przejść przez PIMOT/ITS?

 

- dalej przepraszam za nietaktowne pytania, ale nie wykonuję badań po zmianach

 

 

i jak ktoś zrobił z tego pojazd osobowy z kratą w środku? zakładając że te miejsca z tyłu wliczono do 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli zarejestrowany wcześniej i zmienia się rodzaj pojazdu na ciężarowy to musi.

Bo napisane w przepisach, że

 

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

 

Więc jeśli zmiana rodzaju na ciężarowy jest dziś, to wymagania odnośnie przegrody musi spełniać takie jakie są dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.