Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Byłem dzisiaj na szkoleniu w Trąbkach dla diagnostów dotyczących CEPIK 2.0.

Bardzo mnie zdziwiło jak wykładowca mówił o przypadku niezgodności danych w DR a samochodem i TZ. Ma się zgadzać VIN a dane techniczne już nie muszą. Niezgodność F1, F2, F3 a nawet liczby miejsc to usterka drobna. "Nie ma co się tym przejmować"

podpierał się

 

Projekt z dnia 10 października 2017 r.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I UDOWNICTWA

z dnia ………………….2017 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

 

0.2. Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy, identyfikacja pojazdu

 

e) Oczywiste omyłki, błędy pisarskie, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym

związane z danymi technicznymi pojazdu.

 

Czy to jest już przyzwolenie na to, że na badanie będą przyjeżdżać 9 osobowe samochody a w dowodzie 3?? Masami się nie przejmować?? O co chodzi?

Napisano

Jak sam napisałeś

 

... podpierał się

 

Projekt z dnia 10 października 2017 r.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I UDOWNICTWA

z dnia ………………….2017 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

...

 

A skoro PROJEKT, to skąd pytanie

... Czy to jest już przyzwolenie na to, że na badanie będą przyjeżdżać 9 osobowe samochody a w dowodzie 3?? Masami się nie przejmować?? O co chodzi?

 

Jednak odpowiedz sobie sam ... czy projekt jakiegoś rozporządzenia, jest obowiązującym aktem prawnym ?

 

Czy chodzi o projekt ustawy PoRD z dnia 10 pazdziernika 2017 ?

(Chciałem go wkleić z pytaniem czy o niego chodzi ale wyskakuje mi przekroczenie limitu danych, a załącznik nie ma nawet 1MB)

Napisano

No jeżeli przejdzie to w tej formie i nie zauważa tego babola to będzie obowiązującym aktem prawnym. Czasu nie mają już za dużo żeby przedstawić kolejny projekt i go wprowadzić.

Napisano

Jeżeli masz na myśli adnotacje hak i lpg to myślę, że to dobry pomysł. Jeżeli piszesz o czymś innym może mi umknęło lub nie zaskoczyło. W niezgodnościach może być tak,że cwaniacy będą dokładać miejsc i będą się z tego śmiać. Też częsty przypadek masy w DR a TZ różnice około 300 kg w pojazdach do 3,5t. Należy rozróżnić omyłkę np samochód cięzarowy np MAN i DMC w DR 1500kg a na TZ 15000kg od np DR 14500kg a TZ 12800kg

 

 

Odnośnie tego projektu z lipca też jest dożo kontrowersyjnych pomysłów chociażby badania swoich pojazdów ale chwilowo skupiłem się nad tymi najbliższymi zmianami, które mają być od 13.11.2017r

Napisano
Bardzo mnie zdziwiło jak wykładowca mówił o przypadku niezgodności danych w DR a samochodem i TZ. Ma się zgadzać VIN a dane techniczne już nie muszą. Niezgodność F1, F2, F3 a nawet liczby miejsc to usterka drobna. "Nie ma co się tym przejmować"

Widzisz- wiesz ,że dzwonią ale nie wiesz gdzie...

Otóż jesteś w wielkim błędzie.

Usterką drobną będzie zapis-" niezgodność numeru VIN,podwozia umieszczonego na pojeździe i TZ z danymi w centralnej ewidencji pojazdów"

Usterką drobną będzie zapis-"niezgodność innych danych zawartych w DR z danymi w centralnej ewidencji pojazdów"

Usterką drobną będzie zapis-"oczywiste omyłki,błędy pisarskie niezgodności w DR związane z danymi technicznymi pojazdu"

Natomiast-niezgodność VIN,podwozia umieszczonego na pojeździe i TZ z tym co jest w DR to już UI.

Zapis "dane na TZ są niezgodne ze stanem faktycznym " pozostaje bez zmian- będzie to w dalszym ciągu UI.

Napisano

Czyli niezgodność mas

0.2 g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym. UI

a on klasyfikuje to do

e) Oczywiste omyłki, błędy pisarskie, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym

związane z danymi technicznymi pojazdu

 

Osobiście byłem zdegustowany tym co mówi ale powtarzał to kilka razy.

Napisano
a on klasyfikuje to do

Jeśli tylko udowodni, że dana niezgodność w DR jest tylko oczywistą omyłką lub błędem pisarskim- to cóż wolno mu...

Bo ja jak widzę,że na TZ stoi 1200kg a w DR 1600kg to dla mnie jest niezgodność między DR a TZ. Oczywistą omyłkę,błąd pisarski mogę potraktować np.S1-50 w pojeździe np. skoda fabia gdzie fizycznie widzę 5 miejsc.

A tak z ciekawości-co to za firma szkoleniowa?

Napisano

On rozbija tą usterkę na trzy części bo są po przecinku

- Oczywiste omyłki

-błędy pisarskie

-niezgodności w dowodzie rejestracyjnym

związane z danymi technicznymi pojazdu

(widocznie jakiekolwiek by one nie były)

Napisano
On rozbija tą usterkę na trzy części bo są po przecinku

A tabliczkę znamionową widzą?? Jest rozbita na dwa oddzielne:

-brak lub nieczytelna

-dane zawarte na niej niezgodne ze stanem faktycznym.

 

Czyli brak TZ traktują też jako UD?? Z ich toku rozumowania tak to wygląda.

 

I jeszcze jedno- skoro rozbili na trzy i "czepili się tylko jednego "niezgodności w DR związane z danymi technicznymi pojazdu" to ja się pytam- co to jest oczywista omyłka i czego dotyczy, bo z ich rozbicia nie wynika,że owa pomyłka ma być w DR i związana jest z danymi technicznymi. Podobnie z błędem pisarskim-z czym związany i gdzie zawarty?

Napisano

szkolenia są bo muszą być, kasa do wzięcia jest to trzeba je zorganizować, a pitolenie prelegenta jednym uchem wpuścić a drugim wiadomo, diagnosta ma wiedzę i umiejętność prawidłowej oceny

i np. jeżeli ma pojazd, który jest wyposażony w powiedzmy 6 miejsc siedzących a w dr będzie 3 to oceni to prawidłowo i da N.

Napisano

Też jestem tego zdania. Na szkoleniu było ponad 300 osób wystarczy, że co drugi weźmie sobie to do serca i będzie tak jak zwykle. Ten tak drugi inaczej...

Napisano
Bardzo mnie zdziwiło jak wykładowca mówił o przypadku niezgodności danych w DR a samochodem i TZ. Ma się zgadzać VIN a dane techniczne już nie muszą. Niezgodność F1, F2, F3 a nawet liczby miejsc to usterka drobna. "Nie ma co się tym przejmować"

Jeśli to prawda co mówisz to powiem tak- idealne szkolenie dla "pocztowców" którzy będą widzieć wszystko jako UD. Nawet ten zapis podciągną pod UD bo co to dla nich za różnica i nie będę się tym martwić...

"Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi."

 

P.s.Przecież VIN też nie musi się zgadzać bo to UD, czyżby wymiękli :?

Napisano

pertys 17 Grzegorz ŁOdz zadal pytanie/

Ja powtorze- jaka to Firma Szkoleniowa?

Napisano

Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P ale tylko na zaświadczeniu,inne niezgodności wynik P ,wbijamy pieczątkę do dowodu .

Napisano
Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P .

chyba sie kolego pomyliles? za

Napisano

Niezgodność VIN to nigdy nie była i nie będzie UD, bo to nie ma nic wspólnego z danymi technicznymi pojazdu.

Napisano
Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P ale tylko na zaświadczeniu,inne niezgodności wynik P ,wbijamy pieczątkę do dowodu .

 

Poproszę podstawę prawną na taki tok postępowania, bo przepis zezwalający na danie P na zaświadczeniu bez pieczątki w DR jest mi nie znany!

Napisano

I znów kłania się jakość szkoleń :(

Smutne jest to, że jeszcze 10-15 lat temu szkolenie kosztowało ok. 100 PLN ale trafiały się również gratisowe szkolenia a teraz szkolenia oscylują w okolicach 300 PLN a ich jakość pozostawia wiele do życzenia :(

Napisano
magentis2 napisał/a:

Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P

i co w tym takiego dziwnego czy nieprawidłowego, vin pojazdu zgadza się z dr, a w cep wklepywacz wklepał źle, to czyja to wina?, klient ma P ale tylko na zaświadczeniu w dr wpisu się nie robi, administrator po konsultacji poprawi i problem zniknie.

Napisano

Idzie o to, że tego co jest w CEP nie wklepuje klepacz, a jest to przesyłane z WK zdaje się i tworzy CEP-BAZĘ.

Czyli jak ktoś z literówkami VIN w dowód wklepie, to dowód z bazą będzie w zgodzie. Za to te oba VINY będą z samochodem w niezgodzie. ;-)

Czyli dokładnie to, co zapodał w załączniku kolega z Poznania

Napisano
vin pojazdu zgadza się z dr, a w cep wklepywacz wklepał źle

Cała baza pojazdów powinna zostać zassana z WK i takich kwiatków by nie było.

Napisano

przecież to proste, niezgodność vin między DR a Pojazdem to N, niezgodność vin z cep P na zaświadczeniu, a o wklepywaczach- a nie mamy to w bazie jakiś tam pojazdów z 1900 r czy wcześniejszych? coś o takich kwiatkach pisali.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.