Skocz do zawartości

Ograniczone DMC autobusu


michal_k

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 23.10.2017 o 22:25, Marek1 napisał:

Jeżeli na przedniej osi jedzie 8000 kg to nie ma żadnego problemu z naciskami.

Będzie jeżeli tabliczka wskazuje inne naciski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    5

  • Marek1

    3

  • aboz

    3

  • mike_van_mik

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dnia 8.11.2018 o 23:52, piter1973 napisał:

mmc powinno być w DR w rubryce F.1 = 19700 kg

dmc powinno być w DR w rubryce F.2 = 18000 kg ( może być 18600 kg wg najnowszych przepisów )

dopuszczalny nacisk osi 1 = 69,58 kN

dopuszczalny nacisk osi tylnej 1 = 112,70 kN

dopuszczalny nacisk osi tylnej 2 = X

żle rozumiesz bo DMC nie może być większe od MMC . może być najwyżej równe MMC

Dzięki piter 1983 o to mi chodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam, mam problem z klientem. Wczoraj dałem negatywa za złe DMC. DMC na tabliczce 18500 kg, DMC w dodowodzie 18800 kg. Zespół też różnie. Wg przykładów z tego tematu naciski pozwalają na 18150 kg. Mówi że dzwonił do inspektora i że w ustawie jest napisane że tabliczki w autobusach mogą mieć inne dane a na pasażera nie jest już 71 kg tylko 90 kg. Czy coś się zmieniło? Będzie za godzinę bo kupił autobus i chce go zarejestrować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwiej byłoby gdybyśmy widzieli tabliczkę znamionową i DR. z opisu wynika ,że jest niezgodność , może to tylko oczywista omyłka ? . jak zdzwonił do inspektora to niech poda nr paragrafu, może coś przeoczyłem z nowych przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, usterka drobna i pozytyw powinien być.

Dane na tabliczce znamionowej::

18500 kg

22000 kg

6650 kg

12000 kg

 

Dane w dowodzie rejestracyjnym:

F1. --- F2. 18800 kg F3. 22300 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Administracyjnie d.m.c. autobusu może wynosić 19,5 t.

Dla mnie to znaczy ni mniej, ni więcej, że jak budowa autobusu zawiera takie parametry równe lub wyższe od 19,5 tony, to wszystko OK.

W przypadku wyższych konstrukcyjnych ograniczyłoby się do administracyjnych 19,5 t i po kłopocie.

A tu, tu w problemie @Arizony wszystko z tabliczką znamionową powinno być w zgodzie. Czyli dane z tabliczki powinny odpowiadać danym w dowodzie i odwrotnie. Usterka Drobna i w WK prostowanie. No takie moje zdanie. Ale czy dla klienta wykonalne... Może lepiej zapodać Ustereczkę Istotną, co?

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne "babole" widniały w Ford Transit z 2013 roku TZ swoje DR swoje. Dane w DR zgodne z "wyciągiem" i TZ do wymiany - pojazdy z GDDKiA. Tylko na czas ówczesnego badania była to wyłącznie UI.

Edytowane przez biker100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma nacisków nie pozwala na tak wysokie DMC jak w DR. A jaka masa własna i liczba miejsc jest? Bo coś czuję, że to tu jest pies pogrzebany - szczególnie że ktoś tam próbuje jakieś nowe wyliczanki w kwestii ciężaru pasażera tworzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna 12000 kg liczba pasażerów 73 - są w tym miejsca siedzące i stojące. Tak więc przy wadze pasażera 71 kg spokojnie się mieści.

Klient kupił ten pojazd i chce przerejestrować. Cały dowód zastemplowany i oczywiście pyta się "Jak to było wcześniej?" Więc jak był negatywny u mnie wynik to musiałby iść do WK, pobrać czerwone tablice z WK z pozwoleniem czasowym i dobrymi danymi wpisanymi. Następnie powrót na SKP i pozytyw i znowu do WK po tablice właściwe.

Edytowane przez Arizona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale usterki są deko nieprecyzyjne przy tych niby oczywistych omyłkach i niezgodnościach. Nie ma jasnego wyjścia z tej sytuacji i albo zaświadczenie z UD i wpis do dowodu, albo naciąganie do jakiejś istotnej.

Można się uprzeć, że stan faktyczny jest w dowodzie i na podstawie faktycznych danych z innego dowodu rejestracyjnego czy tam z homologacji czy tam z DiP-u zostały w nim zamieszczone parametry właśnie takie a nie inne... No! I tyle. I na deser to: g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym.

Nie ma jak udowodnić oczywistych omyłek. Podobnie nie ma jak udowodnić gdzie, w czym, na czym stan faktyczny opisany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dzisiejszy przypadek ograniczonego DMC, wybrzuszonego MMC, MMC przyczepy z kosmosu i różnicy 6 miejsc siedzących. I rej. w kraju 2018. Jak to w ogóle przez WK przeszło?

 

IMG_20190227_120307.jpg

IMG_20190227_120406.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem , nie znam się, może to jakiś stary przepis, jeżeli tak to proszę o sprostowanie, ale 

Cytat

10. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez autobus nie może przekroczyć 3500 kg, a bez hamulca 750 kg, oraz nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej autobusu

a w wyżej przedstawionym DR widzę AUTOBUS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michal_k napisał:

w DR wpisuje się MMC

 

ale MMC przyczepy ustala producent 

i jemu wyszło 22500 - 19000 = 3500 :!:  

 

1 godzinę temu, IVVO napisał:

matematyki nie oszukasz

:stroke:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2019 o 17:49, cezary napisał:

10. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez autobus nie może przekroczyć 3500 kg

Nie spotkałem autobusu z wyjściem pneumatyki do przyczepy co tłumaczy ograniczenie masy do 3500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@danielg539 to działa odwrotnie ... 

 

przepisy zabraniają większych przyczep do autobusów, to producenci się nie męczą z montowaniem pneumatyki 

 

- jeżeli męczarnią mają być dodatkowe: 2 szybkozłącza, kilka metrów przewodu i odpowiedni zawór sterujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Jacdiag napisał:

2 szybkozłącza, kilka metrów przewodu i odpowiedni zawór sterujący

Do tego zapewne jeszcze iny zaczep i cena wzrośnie o jakieś 15-20 tys PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.