Skocz do zawartości

przegroda w ford econoline 1993


zybel

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomóżcie bo diagności odsyłają mnie do innych diagnostów.

Kupiłem samochód zarejestrowany jako ciężarowy, ilość miejsc 5.

Pierwsza rejestracja 1994, potrzebuję go dostosować do wymogów VAT-1.

Kanapę 3 osobową (nieoryginalna) usunąłem i wstawiłem przegrodę (wykonana w Stanach dla tego modelu)

Co jeszcze powinienem zrobić, aby diagnosta zmienił ilość miejsc (2) i wpisał Vat-1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebny jest podrodzaj pojazdu. Ten podrodzaj przewidziany przez VAT-ustawę. Czyli dla tej budy powinien być wielozadaniowy albo van. Oczywiście na podstawie przepisów o ruchu drogowym. Papier na tego wielozadaniowego albo vana ktos ma/posiada?

A wcześniej to hocki-klocki związane ze zmniejszeniem liczby miejsc do siedzenia i kracie/przegrodzie jak w tamtym temacie:

:arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=250531#250531

Aktualny podrodzaj mozna sprawdzic na stronach:

:arrow:https://historiapojazdu.gov.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa. Nie możesz mieć VAT-1 dla podrodzaju Furgon

I nie możesz mieć też VAT-2 bo nie wygląda jak pojazd do VAT-2. Wszystko masz zamknięte w jednej bryle nadwozia i niby pasowałby do VAT-1 gdyby się podrodzaj wyklarował na VAN lub Wielozadaniowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj się w WK co by było potrzebne abyś mógł zmienić podrodzaj na VAN. Zaproponuj, że załatwisz opinię rzeczoznawcy i pismo od producenta że według dziś obowiązującej klasyfikacji pojazd posiada cechy VAN a nie Furgon. Ale i tak nie masz rzadnej gwarancji, że WK pójdzie Ci na rękę i uda się to zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można próbować. Osobiście nie spotkalem się z przypadkiem aby ktoś tego dokonał. Ubogie są w takich sprawach informacje zwrotne.

Tylko Polska to nie Niemcy gdzie po wrzuceniu do bagażnika linki holowniczej i kanistra paliwa luksusowa limuzyna za pomoc drogową robi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolej zdarzeń może być taka, że WK powie: OK, niech pan robi dodatkowe badanie.

I nawet jak diagnosta tego VANA cudem wyskrobie i w zaświadczenie wpisze, to potem w tym samym WK może się okazać, że Ford przez dwadzieście lat był furgonem i nagle dla 'widzimisię' przeobraził się w VANA?! A jak to tak? Oj, żeby naczelkik przypadkiem szoku termicznego nie dostał.

A diagności dalej będą cudować:

Panowie pomóżcie bo diagności odsyłają mnie do innych diagnostów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak nie masz rzadnej gwarancji, że WK pójdzie Ci na rękę i uda się to zmienić

 

Dokładnie. Ale mimo, że nie masz ŻADNEJ gwarancji to jednak próbować warto i nie kierować się pierdołami i pisać przez Paprocka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to w przepisach jest, że VAT jest podzielony i dla blaszaka przysługuje VAT-1 z podziałem na a lub b.

A pace i kabinie, które tworzą oddzielne elementy przysługuje VAT-2.

To tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno, bo nie wiem jak to rozumieć, w tych przepisach dotyczących przegrody piszą, że dotyczy pojazdów zarejestrowanych po chyba 30,05,1999 r, czy jak mój miał pierwszą rejestrację w 1994 to co to oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oznacza, że możesz nie mieć przegrody by samochód był ciężarowy. Ale przepisy o VAT mówią, że przegroda musi być. Więc chciał - nie chciał i tak przegrodę musisz mieć. No chyba że VATu nie uda Ci się załatwić to możesz przegrodę zdjąć i wyrzucić do rzeki bo według przepisów tak jak mówisz przegroda była w latach 1999-2009 i teraz ponownie od 1 stycznia 2017 lub punkty mocowania ładunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej! EJ! Cezary ryby łapie! Żeby czasem zamiast karpia nie wytargał tej przegrody na haczyk!

Są Cenrozłomy, są Segromety. Można oddać i przytulić ze dwadzieścia złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

to jeszcze jedno. diagności wspominali coś o zaświadczeniu od ITS lub PIMOT w sprawie konstrukcji przegrody. Czy to zaświadczenie potrzebuję dla przegrody na potrzeby VAT-1, skoro na potrzeby ciężarówki przegrody nie potrzebuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.