sebastian Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Witam Panowie czy spotkaliście się już z potrzebnymi dokumentami do rejestracji pojazdu z Dubaju. Czy ma ktoś wzór dowodu rejestracyjnego lub innego dokumentu na podstawie którego mozna przeprowadzić badanie techniczne sprowadzonego pojazdu. Z góry dziekuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Ostro... Ja miałem motorower z "kwitami" japońskimi. Ale Dubaj..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Czy ma ktoś wzór np. taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Drodzy forumowicze...ten dowód powyżej to dowód który zostaje w Dubaju. Certyfikatem który jest wydawany przez RTA jest kartka A4 na której są dane auta bez numeru rejestracyjnego. To dlatego że auto zostaje wyrejestrowane na terenie ZEA i jest exportowane do innego kraju bez numerów rejestracyjnych. Nieznajomość dokumentów w wydziałach komunikacji jest rażąca. Odpowiedzi z ambasady nie uzyskują bo ambasada nie ma czasu na taką odpowiedź. Problem pojawia się że na niniejszym dokumencie eksportowym nie ma wpisanych numerów rejestracyjnych :) Chyba to logiczne że auto jak wyrejestrowane zakupione z ubezpieczalni to nie ma rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Jest tam informacja o tym, że był rejestrowany i kiedy? I czy RTA to ichni Wydział Komunikacji? I co to znaczy " nie ma rejestracji"? Nie ma tablic, czy nie ma/miało w ogóle numeru? A może w ogóle nie było rejestrowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 (edytowane) Certyfikat Exportowy dla wydziału komunikacji nie jest dokumentem rejestracyjnym, a to z uwagi na to że nie mają znajomości tych dokumentów. Na powyższym dokumencie jest Reg. date (ale to data rejestracji dokumentu do exportu) RTA to wydział komunikacji w Dubaju. Nie ma rejestracji "plate numbers" czyli tablic rejestracyjnych . Numer na pewno miało ale do exportu RTA nie wypisuje jakie miało. Auto było zarejestrowane ponieważ kupuję auta z Dubaju w ilości 20-30 szt rocznie. Kolejną nowinką jest certyfikat z Abu Dhabi. Jest to inna prowincja/region który wystawia inne dokumenty. A najśmieszniejsze jest to że gdy kupiłem auto z Omanu - pani urzędnik chciała konsultować sprawę z Ambasada w Dubaju :-)))) To tak jak kupić auto we Francji a urzędnik by miał to konsultować z ambasadą Norwegii. Poniżej przedstawiam przykład dokumentu z Abu Dhabi - na podstawie tego dokumentu również auto powinno być zarejestrowane. Niestety co urzędnik to swoje obyczaje. Edytowane 17 Październik 2018 przez importerdubai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 3 minuty temu, importerdubai napisał: Auto było zarejestrowane ponieważ kupuję auta z Dubaju w ilości 20-30 szt rocznie. jedno mnie zastanawia, napisałeś 20-30 szt rocznie i nie było dotąd z nimi żadnych problemów? a teraz nagle z tym jednym się pojawił? gdzie jest haczyk? czy czegoś nie dopisałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 (edytowane) Problem w tym, że w sowim urzędzie zarejestrowałem 1 auto bo taką miałem potrzebę na Dokumencie z Abu Dhabi. Pozostałe dokumenty z samego Dubaju nie są już dla urzędnika dokumentami do zarejestrowania pojazdu. To jakaś masakra. W odpowiedzi na Twoje pytanie : Nie sprzedaję pojazdów zarejestrowanych z uwagi na fakt, że mało kto chce być 2 właścicielem pojazdu w Polsce, ale niektórzy po zakupie dzwonią i mają problemy z zarejestrowaniem. Dla mnie jako importera jest to stawianie w złym świetle przez urzędnika i robienie niepotrzebnych problemów. Prawda jest taka, że nie chce się im dzwonić i załatwiać tego bo po co... jak lepiej przyjąć robiony w usa lewy title i na niego zarejestrować jak bujać się z kartką papieru po arabsku Edytowane 17 Październik 2018 przez importerdubai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 2 minuty temu, importerdubai napisał: Nie sprzedaję pojazdów zarejestrowanych z uwagi na fakt, że mało kto chce być 2 właścicielem pojazdu w Polsce. ok rozumiem, czyli nabywcy wszystkie auta które sprzedałeś bez problemu zarejestrowali na dokumenty przekazane im przez Ciebie, to może ustal z wk w czym widzą tak naprawdę problem skoro 20 czy 30 innych autek w całej Polsce zostało bez problemu zarejestrowanych, a jeżeli dalej będą problemy to poproś o pisemne uzasadnienie odmowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Wiesz jak urzędnik się tłumaczy ? Że każdy urzędnik indywidualnie podchodzi do tych dokumentów i odpowiada osobiście, więc to że urzędnik Kowalski zarejestrował komuś auto nie znaczy, że Iksiński w Poznaniu zarejestruje z uwagi na to że jego kolega z KW Kowalski też zarejestrował. Każdy indywidualnie podchodzi …. W Warszawie nie ma problemów bo Urzędy znają dokumenty a tam gdzie siedzi taki co jemu się nie chce to zawsze coś znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 15 minut temu, importerdubai napisał: To tak jak kupić auto we Francji a urzędnik by miał to konsultować z ambasadą Norwegii. Kiepski przykład - chciałeś zabłysnąć niczym rasowy handlarz przed rasowym januszem Znasz przynależność i struktury organizacyjne wszystkich państw świata? Myślę, że nie skoro dałeś tak absurdalny przykład. Trzeba było podać przykład, że auto z Francji chciano potwierdzić na Martynice np... I oświeć mnie w takim razie, z którego miejsca tego certyfikatu wynika, że pojazd ten był kiedykolwiek zarejestrowany? Skoro daty rejestracji brak, informacji o poprzednim nr brak. Co wskazuje - jaka informacja, że ten pojazd był zarejestrowany w kraju pochodzenia? Bo miniaturkę tak małą dałeś, że nie idzie odczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 (edytowane) 14 minut temu, blakop napisał: Kiepski przykład - chciałeś zabłysnąć niczym rasowy handlarz przed rasowym januszem Znasz przynależność i struktury organizacyjne wszystkich państw świata? Myślę, że nie skoro dałeś tak absurdalny przykład. Trzeba było podać przykład, że auto z Francji chciano potwierdzić na Martynice np... I oświeć mnie w takim razie, z którego miejsca tego certyfikatu wynika, że pojazd ten był kiedykolwiek zarejestrowany? Skoro daty rejestracji brak, informacji o poprzednim nr brak. Co wskazuje - jaka informacja, że ten pojazd był zarejestrowany w kraju pochodzenia? Bo miniaturkę tak małą dałeś, że nie idzie odczytać. Wiem na pewno że OMAN to oddzielne Państwo które graniczy z ZEA . Z całym szacunkiem dla Ciebie . Z tego certyfikatu wynika że jest to EXPORT CERTYFICATE, czy kolega posiadał jakieś inne dokumenty z USA na którym był wpisany poprzedni nr rejestracyjny ? W tej miniaturce jest data 22-03-2018 a to jest data wyrejestrowania tego auta z poprzedniego właściciela na obecnego importera. Opisany przeze mnie problem dotyczy braku znajomości dokumentów przez urzędnika, a nie braków w dokumencie jak data rejestracji, czy też nr vin itd. itd. Po prostu sam dokument o nazwie "Export Certyficate" nie jest dokumentem wg. urzędnika wystarczającym oczekują dokumentu który nazywa się "dowód rejestracyjny" z poprzednim numerem rejestracyjnym. Wszystkie auta które kupuję są bezpośrednio z ubezpieczalni, a nie z licytacji. Na samochody nieuszkodzone wykupuję od razu exportowe blachy i wtedy wszystko jest ok dla urzędnika bo jest numer Edytowane 17 Październik 2018 przez importerdubai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 W przypadku pojazdu z państwa trzeciego wystarczy inny dokument wydany przez ORGAN WŁAŚCIWY W SPRAWACH REJESTRACJI W KRAJU POCHODZENIA potwierdzający REJESTRACJĘ POJAZDU. I myślę, że tak rasowy handlarz powinien znać ten przepis i wskazać go pracownikowi WK - o ile Twoja wersja wydarzeń jest prawdziwa Ja Ci powiem więcej - za odpowiednią opłatą po przesłaniu kompletu dokumentów mogę Ci napisać odwołanie, jeśli dostaniesz formalną odmowę rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Takie odwołania to jestem w stanie sam napisać dziękuję za pomoc w piśmiennictwie, ale tą i inną sprawę pilotuje dla mnie konsulat, który sam mi wystawi odpowiednie pismo oraz poinformuje czarusiów z urzędu. Kolega na forum chyba od razu biznes chce zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Jakby nie patrzeć to dalej daty pierwszej rejestracji brak, bo Cytat W tej miniaturce jest data 22-03-2018 a to jest data wyrejestrowania tego auta z poprzedniego właściciela na obecnego importera. jak piszesz jest to data wyrejestrowania pojazdu tam na importera, więc raczej data sprzedaży. No chyba że modelowy rok 2010 stał sobie gdzieś i czekał do dnia podanego przez ciebie ... A ten z Abu Dhabi ma wpisane export Wenezuela, z dopiskiem, że chyba musi opuścić kraj w 96 godzin i na nim jest data rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 A gdzie jest Konsulat ZEA w Polsce? Czy masz na myśli, że wystawi to Polski Konsulat w ZEA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 1 godzinę temu, importerdubai napisał: Auto było zarejestrowane ponieważ kupuję auta z Dubaju w ilości 20-30 szt rocznie Super argument dla urzędnika. A to z dokumentu powinna wynikać informacja o rejestracji - zgodnie z PORD. 1 godzinę temu, importerdubai napisał: lepiej przyjąć robiony w usa lewy title Na pewno wszystkie dokumenty z USA są lewe, a tylko Twoje certyfikaty to oryginały, o wielki i wszechwiedzący handlarzu... 48 minut temu, importerdubai napisał: czy kolega posiadał jakieś inne dokumenty z USA na którym był wpisany poprzedni nr rejestracyjny ? Oczywiście - dowód rejestracyjny. Mają go osoby przywożące pojazdy w ramach mienia przesiedleńczego. Tak z ciekawości - czy sprzedajesz te auta z wykonanym już badaniem technicznym? A jeśli tak to czy rejestrujesz je czasowo na siebie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Pisał, ze sam nie rejestruje Cytat Nie sprzedaję pojazdów zarejestrowanych z uwagi na fakt, że mało kto chce być 2 właścicielem pojazdu w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 1 minutę temu, Mecher napisał: Pisał, ze sam nie rejestruje Przy rejestracji "na czerwone blachy" nie wydaje się KP, więc "nie widać", że był pierwszym właścicielem w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 (edytowane) Nie mam obowiązku rejestracji pojazdu. Płace akcyzę i wystawiam fv 23% kolega co tam tak pisze o tych papierach z USA :-))) z Dubaju raczej nikt nie robi lewizny na rachunki i celne dokumenty Nie mniej jednak na post odpisałem i umieściłem tylko przykłady dokumentów oraz problemy w urzędach. Jesli mam być zgryźliwy to kolega co taki jest uprzejmy w podaniach do urzędów chyba nie czyta dokładnie postów. Ale każdy radzi sobie jak może więc te title z USA wiadomo jak są kombinowane a potem końcowe rachunki z Dubaju tak się kolego nie da ale możesz zawsze to zmienić do momentu jak ktoś wpisze na stronie RTA nr twojego certyfikatu który będzie falsem. Potem zrozumiesz czym różni się tak zwany amerykański „szwed” nie do wykrycia przez WK, od oryginału z ZEA który można potwierdzić na stronie RTA Tyle masz pojęcia co i o geografi w swoim poprzednim poście pozdrawiam Edytowane 17 Październik 2018 przez importerdubai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Ja tam wiem jedno: 3 godziny temu, importerdubai napisał: Odpowiedzi z ambasady nie uzyskują bo ambasada nie ma czasu na taką odpowiedź. Ale za chwilę: 1 godzinę temu, importerdubai napisał: tą i inną sprawę pilotuje dla mnie konsulat, który sam mi wystawi odpowiednie pismo oraz poinformuje czarusiów z urzędu. To w końcu mają te placówki dyplomatyczne ten czas, czy nie? Ktoś tu faktycznie jest niezłym czarusiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 5 minut temu, importerdubai napisał: z Dubaju raczej nikt nie robi lewizny A skąd to wiesz? A skąd wiesz, że z USA robi? A jak z tymi badaniami? Sprzedajesz auta z wykonanym badaniem? Nie dziw się urzędnikom, że próbują "potwierdzać" obce dla nich dokumenty. Skoro nie odpowiadają wymogom PORD - nie potwierdzają rejestracji "wprost" - to urzędnik ma prawo zasięgnąć informacji na temat rejestracji i dokumentów w danym kraju. Czy kiedykolwiek Twój klient dostał odmowę rejestracji na piśmie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 5 minut temu, blakop napisał: Ja tam wiem jedno: Ale za chwilę: To w końcu mają te placówki dyplomatyczne ten czas, czy nie? Ktoś tu faktycznie jest niezłym czarusiem ? Jakbyś kolego poświecił swój czas na to żeby ludziom pomoc to byś się sam przejechał za urzędnika do ambasady ZEA która mieści się w Warszawie. Wiedziałbyś co to RTA czytać ze zrozumieniem trzeba. Kazdy urzędnik ma swoje prawa w wydziale komunikacji. Różnica między mną a Tobą jest taka że jak sprzedaje ludziom auto to i pomogę ogarnąć problem bez pieniędzy bo zależy mi na zadowoleniu klienta. To po pierwsze a po drugie : czytaj dokladnie po trzecie: Napisałem auto da się zarejestrować tylko konsulaty nie odpisują dla urzędów. Jedyna formą kontaktu jest telefon. Ja poświęciłem się żeby pojechać i ten temat załatwić raz na zawsze. coś mi się zdaje że w papierach to też mało co masz pojęcia. Listę placówek masz w googlach nr telefonu roznież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 Ludzie sensacja!! Pierwszy handlarz co: 2 minuty temu, importerdubai napisał: jak sprzedaje ludziom auto to i pomogę ogarnąć problem bez pieniędzy Normalnie pokojowa nagroda Nobla się należy. Pisał bym dalej, ale łzy wzruszenia zalewają mi oczy i klawiaturę... Żeby tak bez zysku, dla ludzi. To niesamowite! Jeszcze tylko wspomnę, że Konsulat i Ambasada to nie to samo Jak inne terminy też tak mylisz to faktycznie mądry jednak ten urzędnik, że nie polegał na Twojej wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
importerdubai Napisano 17 Październik 2018 Share Napisano 17 Październik 2018 11 minut temu, michal_k napisał: A skąd to wiesz? A skąd wiesz, że z USA robi? A jak z tymi badaniami? Sprzedajesz auta z wykonanym badaniem? Nie dziw się urzędnikom, że próbują "potwierdzać" obce dla nich dokumenty. Skoro nie odpowiadają wymogom PORD - nie potwierdzają rejestracji "wprost" - to urzędnik ma prawo zasięgnąć informacji na temat rejestracji i dokumentów w danym kraju. Czy kiedykolwiek Twój klient dostał odmowę rejestracji na piśmie? Wiem jak z usa robią bo współpracuję z agencją celną która mówiła mi o różnych przypadkach. Nie wykonuję badań bo nie mam takiej potrzeby. Fakt potwierdzania dokumentów jest dla mnie ok, ale jak może Urzad w miejscowości A odmówić gdzie w miejscowości Z na podstawie tych samych dokumentów auto zostało zarejestrowane.? Jest jeszcze coś takiego jak wewnętrzna poczta koreposndecyjna w WK. Każdy może ze sobą skonsultować to wszystko... i na koniec pojawia się werdykt urzędnika ostateczny „Ja tego prosze Pana na swoją odpowiedzialność nie wezmę” Jak to kolego wytłumaczysz? Jeszcze interesuje mnie Japonia do ugryzienia 1 minutę temu, blakop napisał: Ludzie sensacja!! Pierwszy handlarz co: Normalnie pokojowa nagroda Nobla się należy. Pisał bym dalej, ale łzy wzruszenia zalewają mi oczy i klawiaturę... Żeby tak bez zysku, dla ludzi. To niesamowite! Jeszcze tylko wspomnę, że Konsulat i Ambasada to nie to samo Jak inne terminy też tak mylisz to faktycznie mądry jednak ten urzędnik, że nie polegał na Twojej wiedzy. Dla mnie sam fakt zakupu auta pod klienta to zarobek ale kolega nawet nie wie ze konsulat ambasady .... ech kolego. Ty zapewne ręce używasz już na etapie samego kupna auta na klienta i odprawy robisz na niego .... no gratulacje. Zdrowia dużo życzę. lubujesz się w water flood czy scrap? To chyba dlatego kolega tak się zdenerwował o te robione title z usa Dlatego USA to raj dla kombinatorów z title i z podatkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.