Skocz do zawartości

Nacisk na oś a nośność opony ?


berecik

Rekomendowane odpowiedzi

Czy dobrze rozumuje, jeśli max nacisk na oś (sam. osobowy) wynosi 1000 kg to nośność tylnich opon musi też wynosić min 1000 kg ? Czyli indeks nośności opony pojedyńczej powinien być 84. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałeś tylko źle napisałeś . Suma max. obciążeń opon lewej i prawej danej osi musi wynosić w tym przypadku min. 1000kg. Maksymalne obciążenie osi dotyczy nie tylko tylnej osi ale również i przedniej. W DR w rubryce największy dopuszczalny nacisk osi podana jest wartość większa (w zależności od samochodu może to być oś przednia bądź tylna).

Należy zwracać uwagę na masy znajdujące się na tabliczce znamionowej , bo można zakwestionować dobre opony.Jeszcze jedna ciekawostka oznaczenie np. max load 101/102 należy traktować odpowiednio : 101- obciążenie opon bliźniaczych , 102 - pojedyńcze koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nośność tylnych opon musi też wynosić"

Nie sugeruj sie zapisem w RD ponieważ w samochodach ciężarowych takich jak; citroen C-15 , skoda felicia pickup , citroen berlingo,peugeot partner nacisk na tylną oś jest sporo wiekszy niż na przednią. Sprawdzaj naciski podane przez producenta na tabliczce znamionowej , bo one są najbardziej wiarygodne. Kiedys trafiłem Fiata Punto z takim naciskiem na oś wpisanym w dowodzie , że gość nigdy by nie kupił odpowiednich opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i temat powstał z tego iż były u mnie dzisiaj 4 C-15 i wszystkie wyjechały na nosność opon. Miały tak dopasowane ogumienie że brakowało we wszystkich od 150 do 400 kg nośności na oś . Najlepsze jest w tym to iż montowała to we wszystkich przypadkach potężniejsza firma działająca przy jednym z poznańskich marketów ! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno przyszedł do nas fax odnośnie opon U 34 , wcześnie już o tym pisałem . Chodziło

o to ,że opona U34 stosowana w Star 266 który jest 3 osiowy , została zastosowana w

Star 944 który ma dwie osie , czyli jest inne obciązenie i zaczeło zrywać bieżniki .

Po wyjasnieniu okazało się ,ze ktoś nie doczytał na oponie 2 wskażników ciśnienia dla

określonego nacisku na koło . Dla 2400 kg pompuje się 4,5 atm , a dla 3050 kg pompuje sie

6,5 atm i to wszystko jest napisane na oponie - trzeba dokładnie oglądać opony ale

równiez rozpoznać obciążenie osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwe opony Bridgestone

 

Głośna w USA sprawa wadliwych opon Bridgestone dotarła i do nas. Blisko 200 osób poniosło śmierć w wyniku rozwarstwiania się ogumienia. W Europie opony te nie były montowane do seryjnych samochodów, ale istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś wymienił gumy w swoim aucie i trafiły mu się właśnie owe pechowe. Dlatego firma Bridgestone/Firestone Sales Polska organizuje sprawdzenie i ewentualną wymianę opon. Każdy kierowca może sam sprawdzić, czy ma wadliwe ogumienie. Wymianie podlegają gumy typu Wilderness AT P235/75R15 oraz Wilderness P255/70R16 z numerami DOT o końcówce jednocyfrowej 4, 5, 6 lub 7 oraz o końcówce trzycyfrowej od 018 do 188. Wszyscy, którzy mają takie opony, powinni skontaktować się z Bridgestone w Polsce pod numerem telefonu (0-22) 549 68 01.

 

 

www.moto.poznań.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.