berecik Napisano 14 Grudzień 2005 Share Napisano 14 Grudzień 2005 Czy dobrze rozumuje, jeśli max nacisk na oś (sam. osobowy) wynosi 1000 kg to nośność tylnich opon musi też wynosić min 1000 kg ? Czyli indeks nośności opony pojedyńczej powinien być 84. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daras Napisano 14 Grudzień 2005 Share Napisano 14 Grudzień 2005 Dobrze zrozumiałeś tylko źle napisałeś . Suma max. obciążeń opon lewej i prawej danej osi musi wynosić w tym przypadku min. 1000kg. Maksymalne obciążenie osi dotyczy nie tylko tylnej osi ale również i przedniej. W DR w rubryce największy dopuszczalny nacisk osi podana jest wartość większa (w zależności od samochodu może to być oś przednia bądź tylna). Należy zwracać uwagę na masy znajdujące się na tabliczce znamionowej , bo można zakwestionować dobre opony.Jeszcze jedna ciekawostka oznaczenie np. max load 101/102 należy traktować odpowiednio : 101- obciążenie opon bliźniaczych , 102 - pojedyńcze koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 14 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2005 ale co źle napisałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daras Napisano 14 Grudzień 2005 Share Napisano 14 Grudzień 2005 "Nośność tylnych opon musi też wynosić" Nie sugeruj sie zapisem w RD ponieważ w samochodach ciężarowych takich jak; citroen C-15 , skoda felicia pickup , citroen berlingo,peugeot partner nacisk na tylną oś jest sporo wiekszy niż na przednią. Sprawdzaj naciski podane przez producenta na tabliczce znamionowej , bo one są najbardziej wiarygodne. Kiedys trafiłem Fiata Punto z takim naciskiem na oś wpisanym w dowodzie , że gość nigdy by nie kupił odpowiednich opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 14 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2005 No i temat powstał z tego iż były u mnie dzisiaj 4 C-15 i wszystkie wyjechały na nosność opon. Miały tak dopasowane ogumienie że brakowało we wszystkich od 150 do 400 kg nośności na oś . Najlepsze jest w tym to iż montowała to we wszystkich przypadkach potężniejsza firma działająca przy jednym z poznańskich marketów ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Grudzień 2005 Share Napisano 14 Grudzień 2005 Niedawno przyszedł do nas fax odnośnie opon U 34 , wcześnie już o tym pisałem . Chodziło o to ,że opona U34 stosowana w Star 266 który jest 3 osiowy , została zastosowana w Star 944 który ma dwie osie , czyli jest inne obciązenie i zaczeło zrywać bieżniki . Po wyjasnieniu okazało się ,ze ktoś nie doczytał na oponie 2 wskażników ciśnienia dla określonego nacisku na koło . Dla 2400 kg pompuje się 4,5 atm , a dla 3050 kg pompuje sie 6,5 atm i to wszystko jest napisane na oponie - trzeba dokładnie oglądać opony ale równiez rozpoznać obciążenie osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 14 Grudzień 2005 Share Napisano 14 Grudzień 2005 Opony do samochodów ciężarowych - zależność prędkości i nośności opon http://www.goodyear.pl/services/tyreguide/zaleznosc.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 Wadliwe opony Bridgestone Głośna w USA sprawa wadliwych opon Bridgestone dotarła i do nas. Blisko 200 osób poniosło śmierć w wyniku rozwarstwiania się ogumienia. W Europie opony te nie były montowane do seryjnych samochodów, ale istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś wymienił gumy w swoim aucie i trafiły mu się właśnie owe pechowe. Dlatego firma Bridgestone/Firestone Sales Polska organizuje sprawdzenie i ewentualną wymianę opon. Każdy kierowca może sam sprawdzić, czy ma wadliwe ogumienie. Wymianie podlegają gumy typu Wilderness AT P235/75R15 oraz Wilderness P255/70R16 z numerami DOT o końcówce jednocyfrowej 4, 5, 6 lub 7 oraz o końcówce trzycyfrowej od 018 do 188. Wszyscy, którzy mają takie opony, powinni skontaktować się z Bridgestone w Polsce pod numerem telefonu (0-22) 549 68 01. www.moto.poznań.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.