Skocz do zawartości

MICROCAR MC2


cipsy123

Rekomendowane odpowiedzi

No. No i robi się lekka gmatwanina co do tych 410 kg austriackiego [G], bo wytyczne wytycznymi, a licho wie ile wynosi masa w stanie gotowym do jazdy, gdzie ciężar kierowcy i jak obliczyć ładowność - znaczy masę użyteczną???

Zapomnij o podkategoriach już było, a teraz weź znajdź takie parametry jak masa użyteczna i masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (a jeszcze niedawno tłumaczyli 'gotowość do drogi', o mój drogi :D) w naszym prawodastwie. 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ten Microcar od którego zaczął się temat to jeszcze dotyczył przepisów sprzed 2013 roku czyli był poprostu starszy, a wtedy klasyfikowali na podstawie Masy bez obciążenia i ładowność mogła być do 275 kg. Czyli tutaj zadaniem diagnosty lub diagnosty z pomocą rzeczoznawcy byłoby ustalenie czy Masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg. Masa własna jest 410 kg, ale koniecznie trzeba masę bez obciążenia ustalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie byłbym tego taki pewien. Starsze warunki opisane w punkcie 13 dotyczą czterokołowców zarejestrowanych na terenie RP do dnia 1 stycznia 2016 roku, a ten rejestrowany jeszcze nie był, więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz co, jest napisane tam słowo ALBO

 

czyli albo zarejestrowanych u nas do 1 stycznia 2016 r albo homolgowane według 2002/24

Czyli takie i takie. Jeśli ten był homologowany według 2002/24 a nawet u nas nie rejestrowany to łapie się pod ten paragraf

 

13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z Dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 9.05.2002, str. 1) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Co by zrobił rzeczoznawca w takim przypadku. Sprawdziłby aha- rejestrowany przed 2013 rokiem za granicą czyli zanim wyszła ta najnowsza dyrektywa, więc łapie się pod starą z 2002 roku. Czyli patrzy jaki numer homologacji. W homologacji ma podaną masę bez obciążenia. Patrzy czy ładowność nie przekracza 275 kg. O podejrzenie danych z homologacji zwraca się do TDT które ma takie inforamcje lub do producenta i wydaje opinię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko, ciężko

 

Ale często sie spotyka takie przypadki, że masa własna jest niewiele ponad 350 kg, np. 360

i wtedy ta bez obciążenia jest przykładowo 340 kg i się łapie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki :piwo

A na deser jeszcze mamy rozebrać, które akty respektować, czy te z rozporządzenia, czy te z ustawy.

Bo jedno jest wiadome jak na razie, że masy, ładowności i ciężary należałoby zapodać w dowodzie rejestracyjnym do urzędowych adnotacji. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

od kolegi który zapodał na forum OSDS

Nr. VIN - wewnętrzna strona progu prawa strona, prosto w siedzenie pasażera. 
Tabliczka identyfikacyjna - prawy słupek A, przy nadkolu wewnątrz kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też inny napisał że VIN w bagażniku, strona prawa przy mocowaniu pasa bezp. 

A TZ ściana grodziowa lewa strona

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.