Skocz do zawartości

dwa różne numery VIN w pojezdzie


paulus71

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem quada Yamaha u autoryzowanego dilera w Polsce, pojazd z homologacją.

Zarejestrowałem i używałem .

Podczas pierwszego przeglądu diagnosta stwierdził że pojazd ma dwa numery VIN po obydwu stronach ramy.

 

Okazało się że yamaha wysyła swoje niehomologowane sprzęty z Polski do Włoch a tam lokalny diler Yamahy homologuje je pod nazwą Quaddy (taka jest nazwa tego dilera i dokłądnie to mam jako markę w dowodzie rej). Podczas homologacji pojazd otrzymuje nowy vin który identyfikuje go zgodnie z dowodem rej. Drugi vin to fabryczny vin yamahy.

 

Wiem że np firma alpina przekreśla vin bmw i nabija swój.

 

Pytanie czy taka procedura przy moim quadzie jest zgodna z prawodastwem?

Czy po prostu ktoś zapomniał ten fanryczny vin przekreślić?

 

Co powinien teraz zrobić?

 

Yamah Polska milczy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha Polska raczej stanowska nie zajmie w tej sprawie. Powiędzą najwyżej, że to nie ich quad.

Jak są na to papiery w postaci dowodu rejestracyjnego włoskiego, świadectwa homologacji, to ja bym nie kręcił sprawy, ani tego yamahowskiego numeru nie dotykał w myśl przysłowia 'co zrobiła fabryka...' Dopytam tylko, jaki numer nosi tabliczka znamionowa tego pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie takiego pacjenta z KAMAZem. Polski importer nabił numer VIN i dał drugą tabliczkę, ale starego nie wykreślił (nie wy-x-ował).

Po prostu przyszedł do Polski sam "widelec" z homologacją pierwszą. U nas została założona zabudowa (wywrotka) i do tego homologacja ostateczna. Klient ma na to "kwity" od producenta zabudowy i importera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yamaha polska powinna zająć stanowisko ponieważ sprzęt kupiłem w ich sieci dilerskiej więc nawet domniemam że oni go importowali jako sprzęt bez homologacji

 

diler wczoraj zaproponował usunięcie starego numeru vin poprzez naspawanie rurki na ramie

 

ogólnie chcę zatrzymać ten sprzęt wiec problemem jest kwestia czy taka praktyka homologacyjna jest poprawna?

 

[ Dodano: 16-11-2017, 08:58 ]

tabliczka ma numery włoskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, można nękać Polską Yamahę. U dealera Forda jest dostepna na przykład używana motorówka z silnikiem Honda i co z tego wynika?

Swoje zdanie wyraziłem - nie dotykać. Co najwyżej, jak na tabliczce jest podany numer homologacji i taki sam numer jest w świadestwie homologacji, to dopilnować aby pojawił się również w rejestracyjnym dowodzie. Choć trzeba wiedzieć, że WK nie praktykują jego wpisywania przy sprowadzonych pojazdach.

No. No i wtedy dane z dowodu można porównać aż trzema elementami; jednym na ramie i dwoma na tabliczce znamionowej:

1. numer VIN na główce ramy

2. numer VIN na tabliczce znamionowej

3. numer homologacji na tabliczce znamionowej

To tyle. Nie narobić sobie kłopotu nadspawkami, przecinakiem, zdzieraniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz

 

Sam nie mam zamiaru nic z tym numerem robić.

Chodzi mi bardziej o to czy prawo dopuszcza pozostawienie starego numeru vin bez jego przekreślenia lub innej formy zakrycie przy nadawaniu nowego numeru vin.

Tym samym czy taka sytuacja jest dla diagnosty ok.

 

Drugie pytanie to czy taka procedura uzyskiwania homologacji (wysłanie do innego kraju unii i tam nadanie homologacji i nowego numeru vin) jest również w porządku

 

Jeśli tak to jakie dodatkowe papiery lub oświadczenie i od kogo powinienem mieć .

Chyba że wystarczy dr , tabliczka oraz nowy numer vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest parę przypadków gdzie zmienia się ten pierwonty numer identyfikacyjny. Bywa, że i marka się zmienia. Takie przypadki można spotkać po zabudowach autobusów lub kamperów. Przykładowo rama z kabiną była Made in Fiat, aż się nagle zrobił Hymer. Osobiście spotkałem kilka kamperów, gdzie ten pierwotny numer był pozostawiaony choćby do dalszych celów homologacyjno-rejestracyjno-identyfikacyjnych. Tu Japończycy wespół z Włochami postąpili jak postąpili i raczej ładu z nimi nie dojdzie. Podobnie jak wyżej z Alpiną i Kamazem.

 

Tu, jak już, to warto by mieć Świadectwo Homologacji, które zmieniło nazwę na Świadectwo Zgodności, a z angielska na CoC - Certificate of Conformity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że naniesienie nowego numeru vin jest możliwe przy braku czytelności starego , rdza, uszkodzenie i to ewidentnie reguluje prawodastwo

 

w Polsce są to najczęściej przypadki zabudowy i wtedy nadania nowego numeru z inną homologacją?

 

 

czyli diagnosta nie powinien mieć z tym faktem (dwa numery vin) problemu skoro jeden z nich zgadza się z tabliczką i dr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie robił problemu. Ale zapewniam, że stękałbym gdyby ten numer Yamahy był ruszany.

W razie uszkodzeń, rdzy i innego tsunami nadaje się "zastępczą cechę identyfikacyjną".

Numer VIN jest cechą identyfikacyjną, ale już cecha identyfikacyjna nadana z różnych i dziwnych przypadków nie jest numerm VIN. Zastępcza cecha jest krótsza i zawiera inne elementy składowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że naniesienie nowego numeru vin jest możliwe przy braku czytelności starego , rdza, uszkodzenie i to ewidentnie reguluje prawodastwo

 

Wtedy nabija się nowy nr, ale nie jest to już nr VIN, tylko zwykły numer mający całkowicie inną postać niż pierwotny nr VIN.

Poruszona przez Ciebie kwestia zasadniczo nie jest uregulowana, więc każde rozwiązanie jest zarówno dobre, jak i złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dz.u 186 z 2007 poz 1322 str. 132 par.4

VIN powinien umożliwiać jednoznaczne zidentyfikowanie pojazdu

 

jak są dwa to teoretycznie nie jest to jednoznaczne

 

rozmawiałem dziś z kilkoma diagnostami przez telefon - jak zobaczą dwa różne viny i żaden nie jest przekreślony to wzywaja policję

 

 

§ 4. 1. W przypadku zatarcia, sfałszowania lub skorodowania

dotychczasowej cechy identyfikacyjnej

przekreśla się ją przez wybicie linii ciągłej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 4. 1. W przypadku zatarcia, sfałszowania lub skorodowania

dotychczasowej cechy identyfikacyjnej

przekreśla się ją przez wybicie linii ciągłej.

 

Powyższe stosuje się jedynie przy nadaniu nowego numeru "urzędowego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem dziś z kilkoma diagnostami przez telefon - jak zobaczą dwa różne viny i żaden nie jest przekreślony to wzywaja policję

- aby ostudzić diagnostyków gorące zapędy proszę dopytać, który i dlaczego numer VIN z poniższej kamperowej tabliczki znamionowej są gotowi skreślić:

5ae1a80e9ac5e_Tabliczka2razyVIN.gif.7bd18525f15a2b48ed8e7d16b220eaa6.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien pozostać tylko VIN z 2 etapu homologacji. W tym wypadku firma zabudowywująca pojazd dokonała tak istotnych zmian w konstrukcji pojazd, że traktuje pojazd jako swój produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.