marfet Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 Pobieram informacje o pojeździe i rozpoczynam badanie w CEP. Klient opłaca paragon / fakturę, podstawia sie pod wjazd na stacje a ja biorę detektor nieszczelności i sprawdzam czy nie ulatnia się gaz. No i wychodzi problem... Nie wjeżdżam na stacje, co z wynikiem badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 Pobieram informacje o pojeździe i rozpoczynam badanie w CEP Według mnie nie ta kolejność w tym przypadku. Oględziny zewnętrzne instalacji na wolnym powietrzu. Kontrola szczelności za pomocą urządzeń lub roztworu wodnego mydła. Kontrolę instalacji zasilania gazem przeprowadza się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale V załącznika. Uwaga: Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione I jeszcze to "§ 2. Przed przystąpieniem do właściwego sprawdzenia należy skontrolować: 1) ważność protokołu oraz decyzji wydanej przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwanego dalej "Dyrektorem TDT", dotyczącej sprawności zbiornika lub butli do magazynowania gazu na pojeździe;" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 18 Listopad 2017 Share Napisano 18 Listopad 2017 czyli prościej, jak jest GAZ to najpierw sprawdzenie dokumentów TDT potem kontrola szczelności na wolnym powietrzu i DOPIERO w następnym kroku pierwsze zapytanie do CEP z rejestracją owego badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Listopad 2017 Share Napisano 18 Listopad 2017 Tak. Osobiście wykorzystuję do tego 'ustalanie': „§ 1a. Badanie techniczne przeprowadza się po pobraniu z centralnej ewidencji pojazdów danych identyfikujących badany pojazd, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz po ustaleniu rodzaju badania technicznego pojazdu, z tym że: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Listopad 2017 Share Napisano 19 Listopad 2017 Co nie zmienia faktu, iż dane z ewidencji pobrałeś już wcześniej, a zatem badanie rozpocząłeś ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2017 Share Napisano 19 Listopad 2017 Ups! Zaczynam od końca zdania. Dane można pobrać/wyświetlić co nie oznacza ani otwarcia zlecenia, ani rozpoczęcia badania, ani opłaty pobrania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 19 Listopad 2017 Share Napisano 19 Listopad 2017 w patronacie po pobraniu danych z CEP startuje czas i nie można już wyjść z badania , możemy je zakończyć z wpisem do CEP albo w trybie awaryjnym. Jeśli chcemy badanie przerwac to trzeba podać przyczynę przerwania , np rezygnacja klienta z badania. ślad w rejestrze zostaje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2017 Share Napisano 19 Listopad 2017 Miałbym prośbe, wyjaśnijcie mi oboje kiedy mam rozpoczynać badanie pojazdu z instalacją gazową, jak wjazd z nieszczelną jest zakazany, jak nie wiem czy są dostępne protokoły i decyzje wymagane przepisami? Zostały kilka postów wyżej opisane zakazy? Zostały! Zastało kilka postów wyżej opisane co należy zrobić przed właściwym sprawdzeniem? Zostało! Zostało w ustawie wyraźnie opisane kiedy można wykonać badanie pojazdu wyposażonego w urządzenie poddozorowe? Zostało! No i z powodu tych wszystkich "zostało" dreptam w stronę auta przed bramą stojące i ustalam rodzaj badania weryfikując protokoły gazowe jednocześnie sprawdzając szczelność ręcznym detektorem. Czy coś tu jest nie tak, co do najnowszych przepisów z zakresu i sposobu przeprowadzania badań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 20 Listopad 2017 Share Napisano 20 Listopad 2017 chyba w kolejności - 1- sprawdzenie dozoru butli , jeśli Ok to 2 - sprawdzenie szczelności , jeśłi ok to 3 - Identyfikacja pojazdu , cep i opłata 4 - badanie właściwe ...... jeśli dozoru brak to żegnamy się z klientem i zapraszamy ponownie z ważnym dozorem . jesli dozór nie ważny to jw , żegnamy sie z klientem . Jeśli instalacja nieszczelna to także bym klienta pożegnał i wysłał do gaziarza . w takim stanie pojazdu na stację nie wpuszczę i nie przystapię do badania . czas stracony za free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Listopad 2017 Share Napisano 20 Listopad 2017 czas stracony za free Nie stracony tylko sumiennie wykonujesz swój zawód.Takie moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Listopad 2017 Share Napisano 21 Listopad 2017 czas stracony za free Nie stracony tylko sumiennie wykonujesz swój zawód.Takie moje zdanie Tylko szefowi to wytłumacz bo większość z nich tego nie zrozumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Listopad 2017 Share Napisano 21 Listopad 2017 Tylko szefowi to wytłumacz bo większość z nich tego nie zrozumie.Mojemu wystarczy powiedzieć słowo "pożar" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 21 Listopad 2017 Share Napisano 21 Listopad 2017 "pożar" [ Dodano: 21-11-2017, 10:49 ] Nie stracony tylko sumiennie wykonujesz swój zawód.Takie moje zdanie Tu się rozumiemy w 100 % . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.