Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Jak w temacie. http://www.cepik.gov.pl/documents/19372/0/Centralna+Ewidencja+Pojazd%C3%B3w+-+FAQ+Starostwa/8fc77e27-6ea5-4c66-a482-e71e6fa24e66 I walka z wiatrakami od nowa 10. SKP w procesie pre-rejestracji wprowadziła do CEPiK 2.0 dane techniczne pojazdu niezgodne z występującymi w homologacji. Co zrobić w tej sytuacji? Stacja Kontroli Pojazdów wprowadza podczas pre-rejestracji pojazdu dane techniczne pojazdu, które zidentyfikowała podczas wykonywania badania technicznego np. odczytując te dane z tabliczki znamionowej pojazdu. W niektórych sytuacjach dane z tabliczki znamionowej pojazdu mogą różnić się od danych homologacyjnych pojazdu. SKP wprowadza dane, które widzi na pojeździe. W przypadku wyszukania pojazdu przed pierwszą rejestracją, w ramach której Starosta otrzyma w danych pojazdu pre-rejestrowanego dane techniczne pojazdu niezgodne z danymi homologacyjnymi, Starosta modyfikuje dane na te z homologacji i tak zapisuje pojazd do CEPiK 2.0." Cytuj
Qnick Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Starosta otrzymaw danych pojazdu pre-rejestrowanego dane techniczne pojazdu niezgodne z danymi homologacyjnymi, Starosta modyfikuje dane na te z homologacji i tak zapisuje pojazd do CEPiK 2.0. A za rok N za niezgodności z TZ i znów klient w czarnej d..pie Cytuj
tomi8503 Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Pytanie właśnie dotyczące pierwszego przeglądu. Skąd mamy brać np. dane dotyczące mas przyczep z hamulcem i bez, skoro w dowodzie ich nie ma a dostępu do homologacji też nie mamy? Wiadomo jak jest z katalogami w każdym co innego a potem bedą niezgodności w CEP Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 W przypadku tego badania dane w CEPiKu bedą takie jakie bezbłędnie wprowadzisz, czyli po zassaniu z CEPiKu zero niezgodności. A jak ból z danymi, no to przed badaniem dreptać do rzeczoznawcy. Cytuj
Kryczynski A Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 A za rok to będzie usterka istotna po 04.06 .2018 r. więc ustalajmy dane a nie przepisujmy ich Cytuj
Psuj Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Qnick, niezgodności to UD. Niestety niezgodności z tabliczką to UI Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
michal_k Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Niestety niezgodności z tabliczką to UI Niezgodności na tabliczce to UI (jeśli jest pewność, że w DR jest poprawnie). Cytuj
jaszczur Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 michal_k, czyli mam rozumieć ze dane pojazdu trzeba dostosować do DR Cytuj
michal_k Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 mam rozumieć ze dane pojazdu trzeba dostosować do DR Ja bym dostosował do tabliczki (chyba że masz świadectwo zgodności, z którego wynika inaczej). A "nasz" przypadek to klasyka - przeliczenie "1:1", więc UD i wynik P, bo tabliczka jest w porządku. Cytuj
jaszczur Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Ja bym dostosował do tabliczki (chyba że masz świadectwo zgodności, z którego wynika inaczej). A "nasz" przypadek to klasyka - przeliczenie "1:1", więc UD i wynik P, bo tabliczka jest w porządku. tylko pozytyw n naszym przypadku nie kończy problemu bo powróci za rok my na stacjach nie mamy dostępu do świadectwa homologacji Cytuj
mirek_handlarz Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Ale fajnie teraz mamy - mamy rozbieżność danych i dwie opcje: a) tabliczka skopana - UI, b) dowód skopany - UD. Teraz Panowie wylewamy wosk przez ucho od klucza i patrzymy na co nam wskaże, ja dziś mam gdzieś jeszcze jakieś fusy z porannej kawy do spróbuję i tego Ale tak zupełnie na poważnie - skąd diagnosta ma na szybko to ustalić, bo nikt za rozwiązywanie takich zagwozdek nie zapłaci. Ta dobra zmiana chyba coś nie wyszła, a po roku i 11 miesiącach poślizgu można by się czegoś lepszego doczekać. Cytuj
mirek_handlarz Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 mam rozumieć ze dane pojazdu trzeba dostosować do DR Ja bym dostosował do tabliczki (chyba że masz świadectwo zgodności, z którego wynika inaczej). A "nasz" przypadek to klasyka - przeliczenie "1:1", więc UD i wynik P, bo tabliczka jest w porządku. Klasyka, klasyką - zgodzę się ale jak diagnosta pamiętający dawne czasy tak robi, ale ja miałem na początku tygodnia naciski nie policzone w pojeździe zarejestrowanym w 2016 roku w kraju. Wychodzi na to, że niechlujstwo będące wywołane przez różne okoliczności jest lepsze, niż bycie starannym. Nie wiem czy szybciej nie będzie przy DIP odpuścić przeliczanie, "będziem" tylko przesuwać przecinek ;P Cytuj
michal_k Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 tylko pozytyw n naszym przypadku nie kończy problemu bo powróci za rok I jeśli nie będzie miała wymienionego DR to znowu dostanie UD, o ile się rozporządzenie nie zmieni. Nie szukajmy problemu tam gdzie go nie ma. Trzeba przestawić myślenie od 13.11. skąd diagnosta ma na szybko to ustalić, A jak ustalał do tej pory? Zazwyczaj przyjmował, że prawidłowo jest z tabliczki. Nic się nie zmieniło (poza zmianą kwalifikacji usterki z UI na UD). Cytuj
jaszczur Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 A za rok N za niezgodności z TZ i znów klient w czarnej d..pie i kto winny oczywiście diagnosta bo niestarannie zrobił Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 17 Listopad 2017 Autor Napisano 17 Listopad 2017 To ja się pytam jaka jest różnica między: -e) Oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu a g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym. I nie chodzi mi tu a klasyfikację usterki tylko jej treść. Zakładamy,że dane na TZ są OK a dane w DR "be" Czy te dane na TZ są zgodne w tym co widzę w DR? Czemu lepiej dać UD niż UI? Potem będą kolejne pytania. Cytuj
michal_k Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Stan faktyczny jest jeden - w przypadku MMC/DMC są to parametry określone przez producenta. Nie mając danych producenta trzeba zrobić jakieś założenie, czy prawidłowe są dane w DR czy na tabliczce. Tabliczka została wypełniona przez producenta (a do homologacji dostępu brak), więc "w dobrej wierze" można przyjąć, że producent podał prawidłowe dane na tabliczce, do czego przecież jest zobowiązany. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 17 Listopad 2017 Autor Napisano 17 Listopad 2017 więc "w dobrej wierze" można przyjąć, że producent podał prawidłowe dane na tabliczce, do czego przecież jest zobowiązany. No i OK ale czy w tym momencie jest zgodność czy jej nie ma? "g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym." Ja nie pytam gdzie tkwi błąd ale czy jest zgodność.? Cytuj
Paprock Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 No oczywiste omyłki to tak zwane czeskie błędy, pozamieniane literki/cyferki, zgubione znaki alfanumeryczne lub nadpisana ilość tych znaków - no tak te oczywiste omyłki widzę. Co do [g], to założenie jest po mojemu zgoła inne. Nie w dowodzie "be", tylko podczas 'porazpierwszego' badania nikt niczego nie skonfrontował z tabliczką i po roku zrobiło się ze stanem faktycznym niezgodnie. Dziwne, bo założyli nie wiadomo skąd i jak niezgodność tabliczki tak naprawdę nie wiadomo z czym. No bo co ma potwierdzać stan faktyczny jak nie tabliczka znamionowa. Chyba, że chodzi o jakieś lewe tabliczki w stosunku do wycudowanego 'stanu faktycznego'. Jednym słowem kołomyja. Cytuj
michal_k Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Założenie jest takie, że na TZ są zgodne ze stanem faktycznym (bo podane przez producenta). Oczywiście można przyjąć inne założenie, ale wtedy należy dotrzeć do danych producenta. [ Dodano: 17-11-2017, 16:42 ] No bo co ma potwierdzać stan faktyczny jak nie tabliczka znamionowa. Świadectwo zgodności, ale do tego dołożyłbym "dodatkowe potwierdzenie producenta, że to właśnie świadectwo jest poprawne, a tabliczka omyłkowa". Cytuj
Paprock Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 No ale z zapisu jasno wynika założona niezgodność właśnie tabliczki ze stanem faktycznym cokolwiek ten stan faktyczny znaczy. Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 oczywiste omyłki widzę masa własna-0 moc-0 np TZ dmc-1250 w dr 11250,czy 12500... Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 17 Listopad 2017 Autor Napisano 17 Listopad 2017 Dobra....to jak to najlepiej wyprostować,żeby grało.(efektywnie) Cytuj
Paprock Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Dobrze, OK, tylko jeszcze podstawa aby na okresowe badanie techniczne zabierać ze sobą dokumentów całą teczkę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.