Skocz do zawartości

Cennik za usterki


kamilek

Rekomendowane odpowiedzi

No co sie czepiacie ,kolega nie miał jeszcze na SKP pojazdu z usterką :P

nie jest diagnostą
Mam pytanie czy na imiennej pieczątce diagnosty mogę mieć tytuły np mgr inż.
:):?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ale pojechaliście po mnie. Tak jestem diagnostą ale to moja dodatkowa praca i na stacji jestem kilka godzin w tygodniu. Cennik na stacji wisi od zawsze ale czy jest aktualny to nie wiem dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem diagnostą
ale czy jest aktualny to nie wiem
no i wielu jest takich - nie wiedzą jak przepisy się zmieniają a oni żyją swoim życiem i przychodzą do swojego miejsca pracy żeby odwalić robotę ....... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale bardzo często diagnosta dla przedsiębiorcy to taki stawiacz pieczątek pomiędzy naprawami a wymianami oleju :(

kto na to zapracował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjść, zrobić swoje i wyjść
ale nie zapominać ,że przepisy się zmieniają i trzeba samemu na czas wiedzieć co i jak ,a nie zadawać nie raz pytania z podstawowej wiedzy diagnosty .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonuję tę robotę, bo wykonuję. Jednak mam całkiem odmienne zdanie co do obwarowania jej, aż tak ogromną ilością paragrafow, komputerów, wytycznych, programów, cepików. Już pisałem, że od dwunastu lat gromada dorosłych gości zasiada przed kompem, żeby ogarnąć problem z wczoraj, z dziś lub na jutro. Kogoś wspomóc, udzielic rady i takie tam różne sprawy.

W sumie, to są proste czynności do wykonania i nie powinny być zaśmiecane ustawami, dziennikami, przepisami.

Powtarzam: wchodzisz, robisz swoje i wychodzisz. Reszta należy do pracodawcy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Odkopię trochę temat i zapytam po ostatnich wątpliwościach i rozmowach u Nas

 

jak to jest z poprawkowym 2 przypadki:

 

1. negatyw na skuteczność hamowania i przewody hamulcowe korozja,

 

przy poprawkowym opłata 21zł za obie usterki ponieważ widnieją w jednej "kolumnie" tj. układ hamulcowy

 

czy z racji tego że w ponownym sprawdzeniu jest napisane "skutecznosc i rownomiernosc dzialania hamulcow"

 

są to dwie osobne usterki i opłata 41zł? 20 za skuteczność i 20 za przewody +1 OE

 

2. czy miał ktoś z Was przypadek niezaleznie czy na DBT czy OBT amortyzatory obu osi?

 

da się 2x na to samo wystawić usterke?

 

i jak z ponownym sprawdzeniem 2x 14zł? bo w opisie widnieje sprawdzenie 1 osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym przypadku (dla OBT) zastosowałbym dwie usterki (2.1 oraz 2.10), a nie jedną, ponieważ mowa o badanym układzie (uznając jako dwie usterki w jednym badanym układzie hamulcowym) występuje dla pojazdu skierowanego przez OKRD (4.1).

W drugim przypadku zastosowałbym wariant jednej usterki (zwłaszcza przy badaniu okresowym - 5.3.2.b) kiedy tak naprawdę wchodzi w grę obejrzenie amortyzatorów, więc czy spojrzę na jeden czy cztery to raczej 2.10. Chyba, że w grę wchodzi DBT po dzwonie to wówczas literalnie za badanie dwóch osi na testerze 2 x 2.9 z cennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretne kowty w wysokości przykładowo 14, 20, 36 złotych pobiera się za konkretnie przypisane usterki.

Za skuteczność i równomierność hamulców pobrałbym 20 złotych.

Za amortyzatory po 14 złotych od osi.

A przewód hamulcowy potraktowałbym jako sprawdzenie wszystkich innych usterek łącznie za 20 złotych.

No takie moje zdanie.

 

2 Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:

2.1 skuteczności i równomierności działania hamulców = 20,00

2.2 skuteczności działania hamulców tramwaju = 120,00

2.3 skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu = 50,00

2.4 ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania = 14,00

2.5 połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu = 20,00

2.6 toksyczności spalin = 14,00

2.7 poziomu hałasu = 20,00

2.8 geometrii kół jednej osi = 36,00

2.9 działania amortyzatorów jednej osi = 14,00

2.10 wszystkich innych usterek łącznie = 20,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak poprawnie postąpić w przypadku gdy oprócz usterki istotnej mamy również usterki drobne ?? Na przykład mamy źle ustawione światła i oczywiste omyłki w dowodzie. Pobieramy 14 zł + cepik czy 34 zł + cepik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.