Skocz do zawartości

Usterki UD UI USZ program patronat


marfet

Rekomendowane odpowiedzi

[mod]Proponuję stworzyć temat który będzie pomagał diagnostom takim jak ja, którzy negatywne od wielkiego dzwonu wystawiali i to maksymalnie za brak nalepki kontrolnej. A teraz są w czarnej d...

 

Chciałbym aby wpisywać tutaj usterki które "wyszły" w trakcie badania i jakie im zostały przyporządkowane kody z listy usterek.

 

Proszę mi wierzyć ale wielu z nas nie ma pojęcia o wyborze usterek z listy i wpisują z palca głupoty, które im ślina na język przyniesie.[/mod]

 

Najbardziej irytującą rzeczą obecnie jest to, że nie można łączyć usterek istotnych z drobnymi i zagrażającymi, czyli usterki drobne można dodać do uwag w zaświadczeniu tylko przy wyniku badania P-UD, odpowiednio istotne tylko przy wyniku N-UI i stwarzające zagrożenie tylko przy N-USZ. Przynajmniej w PATRONACIE :)

 

Przykładowo oczywiście hipotetycznie żeby mi zaraz ABW, CBŚ itp się nie przyczepiło :)

 

Przyjeżdża pacjent który ma obie lampy zmatowiałe jak mleko

4.1.1 l) Brak wyraźniej granicy światło cienia UI

 

Prawa lampa zaraz odpadnie, trzyma się na jednym wkręcie bo wszystkie uchwyty powyłamywane i lata na boki

4.1.1 c) Niepewne mocowanie światła UI

 

Brak jednego podświetlenia tablicy rejestracyjnej

4.7.1 b) Uszkodzone źródło światła UD

Brak prawego stopu

4.3.1. a) Uszkodzone źródło światła UD

 

Ale nie mogę dodać podświetlenia tablicy i stopu bo badanie jest N - UI

 

Trudno, rezygnuję z dopisywania popalonych żarówek, i co?

 

I nie mogę wysłać badania do CEP, przechodzi w tryb awaryjny i nie przyjmuje usterki 4.1.1 l)

 

Więc też rezygnuję z dopisania tej usterki, żeby można było badanie do cep wysłać....

 

Ostatecznie klient wyjeżdża z jedną usterką istotną dotyczącą mocowania lampy, coś tu jest nie halo

 

[mod] to co na początku posta było widoczne dla wszystkich :shock: [/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • cezary

    9

  • danielg539

    7

  • Paprock

    7

  • JANUSZ60

    6

Więc też rezygnuję z dopisania tej usterki, żeby można było badanie do cep wysłać....

A może warto by zastukać do producenta oprogramowania, że ma źle skonfigurowaną metodę przypisywania usterek. Ewentualnie doszkolić się ze sposobu ich zamieszczania. Następnie nie kombinować z badaniem żeby je na siłę dopasować do "chorej sytuacji" aby uzyskać już dziś wysłanie do CEP.

 

Badania mamy wykonywać zgodnie z przepisami a nie ułomnościami systemu, oprogramowania itp.

 

Moja rada jest taka: nie kombinuj tylko rób co do Ciebie należy, a reszta się sama ułoży. Tym bardziej przy dzisiejszym chaosie informatycznym nikt nie będzie wyciągał konsekwencji, że nie z Twojej winy wisi nie przesłane BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za moderację, cieszę się że jednak ktoś nad tym panuje :)

 

Pozdrawiam ciepło w te chłodne dni i już się więcej nie kompromituję ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie pytam jak zrobić badanie, co wpisać w uwagach, jak podejść do tematu, ile ma na haku tico, ja jestem po prostu ciekawy jak to robią inni a tu żółć się wylewa

Badania techniczne masz wykonywać zgodnie z przepisami (a tego się trzeba nauczyć studiując literaturę piękną w postaci: dzienników, rozporządzeń, ustaw, dyrektyw...). W uwagach wpisywać to, czego wymaga od Ciebie ustawodawca. Do każdego badania musisz podchodzić indywidualnie, nie istnieje jeden szablon dla wszystkich przypadków. Pewne pojazdy nie mogą ciągać przyczep i to nie wynika z przepisów (nie ma wyszczególnienia ustawowego, który ile może...), to wynika z wiedzy i doświadczenia diagnosty oraz chęci poszerzania swojej wiedzy - samo zdanie egzaminu na diagnostę to trochę za mało do pracy w tym zawodzie. Każdy z nas podchodzi do tematu tak, żeby było dobrze (przede wszystkim diagnoście) i zgodnie z przepisami, tak żeby w razie W nie stracić prawa do zawodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, była aktualizacja do wersji 11.41, miałem dzisiaj wolne i nie miałem okazji przeprowadzać badań :cool: podobno są nawet nowe słowniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

większa ilość usterek program nie chce wysłać do cep. przy usterkach UI ,USZ robi sie na zółto ekran i echo tryb awaryjny jak u was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Patronacie, niezależnie od wersji, nie ma i nie było problemu z wysyłaniem do cepa badań, w których występowały łącznie UI oraz UD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę nad kombinacją usterek, które mogły by dać "nie-skumulowany" :) wpływ, może taki:

1. oświetlenie tablicy,

2. uszkodzony klosz kierunku,

3. osłony połączeń drążk. kier.

4. uszkodzenie manszetów na przegubach,

5. wycieki - układ przekładni kier.

6. korektor sił - wyciek,

7. spryskiwacze szyby - nie działają prawidłowo.

 

Mogło by coś takiego być ? :cool:

 

PS. Janusz napisz coś szybko bo "Posty: 8666" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym badaniu ?

A wynik badania jaki, N ?

Tak w jednym badaniu. Wynik P.

mirek_handlarz, prawie trafiłeś. 3 usterki dotyczyły świateł w tym światła cofania i oświetlenia t. rej., do tego ustawienie kół, osłony przegubów, brak trójkąta, piórka wycieraczek i się nazbierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma.

Wszystkie drobne można wyczerpać. ;-)

Tak jest:

7. W przypadku uznania stanu technicznego za niezadowalający w obrębie kilku usterek, o których mowa w kolumnie trzeciej załącznika nr 1 oraz załącznika nr 2 do rozporządzenia, a które należą do różnych grup usterek, uprawniony diagnosta określa wynik badania technicznego na podstawie najbardziej poważnej usterki.

8. W przypadku uznania stanu technicznego za niezadowalający w obrębie kilku usterek, o których mowa w kolumnie trzeciej załącznika nr 1 oraz załącznika nr 2 do rozporządzenia, a które należą do tej samej grupy usterek, uprawniony diagnosta podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu usterek do wyższej grupy usterek, jeżeli ich skumulowany wpływ skutkuje wzrostem zagrożenia powodowanego przez pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

776

§2. pkt 8. W przypadku uznania stanu technicznego za niezadowalający w obrębie kilku usterek, o których

mowa w kolumnie trzeciej załącznika nr 1 oraz załącznika nr 2 do rozporządzenia, a które należą do tej

samej grupy usterek, uprawniony diagnosta podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu usterek do wyższej

grupy usterek, jeżeli ich skumulowany wpływ skutkuje wzrostem zagrożenia powodowanego przez

pojazd.

nie żebym był czepialski, nadgorliwy lub przemądrzały :D ale ja powyższe tak zrozumiałem, poproszę o interpretację jak się odnieść do tego poprawnie, będę wdzięczny. ( w/g mnie światła to jedna grupa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No diagnosta sam ocenia, sam podejmuje decyzję czy: 'ich skumulowany wpływ skutkuje wzrostem zagrożenia powodowanego przez pojazd'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.