Skocz do zawartości

Jak to jest obecnie z tymi badaniami technicznymi?


Baesler

Rekomendowane odpowiedzi

Czy coś się zmieni, oprócz tego, że trzeba zapłacić przed badaniem?

 

Chodzi mi o to czy stacje diagnostyczne będą zarezerwowane tylko i wyłącznie po to by przeprowadzać badania diagnostyczne.

 

Mogę przecież, na miesiąc przed upływem terminu w dowodzie rejestracyjnym, przyjechać nie na przegląd rejestracyjny, a tylko po to by tylko sprawdzić np.: zawieszenie, światła, hamulce.

Zawsze tak robiłem i żaden diagnosta mnie nie wygonił. Co do kosztów to albo życzyli szerokiej drogi albo dawało się dychę lub dwie za fatygę.

Gdy okazywało się, że pojawiały się jakieś luzy albo hamulce nierówno działały to miałem czas na naprawę i potem już spokojnie jechało się na oficjalne badanie.

 

Jeżeli pod tym względem nic się nie zmieniło to dalej po prostu będę jechał wcześniej tylko sprawdzić wóz, a za miesiąc na oficjalne badanie gdzie zapłacę po nowemu z góry i będę spokojny o to, że pojazd badanie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hodzi mi o to czy stacje diagnostyczne będą zarezerwowane tylko i wyłącznie po to by przeprowadzać badania diagnostyczne.

 

No niby tak ma być ale życie jest życiem i myślę że nikt też Cię nie wygoni.

Osobiście cenię właśnie takich ludzi zwłaszcza właścicieli starszych bolidów którzy wcześniej "wpadną" sprawdzić auto żeby podczas badania było wszystko ok. I często zwłaszcza swoich klientów sprawdzam za free.

Natomiast nie lubię gości którzy podczas badania i wymieniania im po kolei usterek zawsze mówią "zrobi się" czyli: to się zrobi, tamto się zrobi no i to też się zrobi wówczas N jest murowane :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apel do diagnostów. Macie tu idealny przykład bezstresowego Negatywa. Poprosić klienta by przyjechał max 14 dni przed badaniem. Zrobić badanie z wynikiem N a za sprawdzenie skasować 20 zł badaniem za ponowne sprawdzenie. (Odwracamy kolejność !!!) Klienci nie mają świadomości, że ponowne sprawdzenie po N to najczęściej tylko 14-20 zł. Statystykami jesteśmy w stanie się wybronić przed nowymi zmianami w przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić badanie z wynikiem N a za sprawdzenie skasować 20 zł badaniem za ponowne sprawdzenie. (Odwracamy kolejność !!!)

 

po pierwsze to nie jest zgodne z przepisami, bo jak za "pełne" okresowe chcesz kasować 21 z za poprawkę 99

po drugie wspierasz tym turystykę przeglądową, bo jak klient zapłaci tylko 21 to śmiało śmignie na inną skp spróbować

po trzecie robisz tym pod górkę tym co robią normalnie bo "Panie tam to mnie tylko 21 skasowali a Pan mnie oszukujesz i chcesz 99"...

 

No dzięki za taką niedźwiedzią przysługę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to nie jest zgodne z przepisami, bo jak za "pełne" okresowe chcesz kasować 21 z za poprawkę 99

Oj KolegoPsuj, coś źle zrozumiałeś.

Nic takiego nie zostało napisane.

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to nie jest zgodne z przepisami, bo jak za "pełne" okresowe chcesz kasować 21 z za poprawkę 99

To autor tematu pisał o tym, że płacił 20 zł za sprawdzenia przed przeglądem a pisze że:

Zrobić badanie z wynikiem N za 99 a za sprawdzenie skasować 20 zł badaniem za ponowne sprawdzenie. (Odwracamy kolejność !!!) Dzięki temu mamy w rejestrze 2 badania z czego jedno z wynikiem N i na wszystko wystawiony paragon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klienci nie mają świadomości, że ponowne sprawdzenie po N to najczęściej tylko 14-20 z

Ale może być i dużo więcej jak będzie kilka usterek dotyczących różnych układów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być jak również może być klika usterek podchodzących pod wszystkie inne usterki łączne. Panowie jest parcie na statystyki N. Albo to albo tajemniczy klienci z kamerami w guzikach. Teraz jeszcze macie wybór. Wszystko w waszych rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest parcie na statystyki N. Albo to albo tajemniczy klienci z kamerami w guzikach

To nie zadziała, bo klepiące stacje mają swoich klientów a tym nowym (czytaj tym co przyjechały na kontrolę) to spoko N mogą dać.

Jedyna kontrola dająca jakiekolwiek efekty musiał aby polegać na możliwości ponownego przebadania pojazdu opuszczającego stację!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie kręćcie na siebie bata tymi podpowiedziami, niech każdy uderzy się w pierś i powie,że jakiekolwiek badanie techniczne wykonuję w 100% tak jak paragrafy przewidują. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie kręćcie na siebie bata tymi podpowiedziami
Takie są plany TDT-u, w związku z przejęciem kontroli nad SKP i diagnostami. To są wszystko propozycje z projektów zmian przepisów.
niech każdy uderzy się w pierś i powie' date='że jakiekolwiek badanie techniczne wykonuję w 100% tak jak paragrafy przewidują.[/quote']Ale umiar i zdrowy rozsądek są dalece idącymi środkami zapobiegawczymi. De facto nie da się w dzisiejszych realiach wykonać np. OBT w 100% zgodnie z przepisami. Niemniej jednak czym innym jest nieużycie czujnika nacisku na pedał hamulca, a czym innym wykonanie BT bez pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej jednak czym innym jest nieużycie czujnika nacisku na pedał hamulca, a czym innym wykonanie BT bez pojazdu.

 

Wg. przepisów to to samo jest i kara jest jedna :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. przepisów to to samo jest i kara jest jedna :razz:
Tak jak napisałem wcześniej, nie da się wykonać OBT w 100% zgodnie z obowiązującymi przepisami, więc zdrowy rozsądek jest potrzebny.
znacznej większości diagnostów to pasuje...
To tak jak z wejściem CEPIK-u 2.0. Widać to było po ruchu na forum i nowych/starych użytkownikach. Obstawiam, że podobnie, albo gorzej będzie po 4 czerwca przyszłego roku. Tylko wtedy nie będzie czasu na lament, tylko smarowanie czterech liter.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież znacznej większości diagnostów to pasuje...

Znaczna większość nawet nie wie że takie forum istnieje nie mówiąc już o OSDS. Po prostu żyją w swoim świecie pomiędzy właścicielem i klientem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żyją w swoim świecie pomiędzy właścicielem i klientem

... i kasą

Ja osobiście nie za bardzo wyobrażam sobie aby diagnosta w miesiącu wykonał więcej BT niż liczba godzin jego obecności w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna kontrola dająca jakiekolwiek efekty musiał aby polegać na możliwości ponownego przebadania pojazdu opuszczającego stację!

Jeśli diagności się nie ogarną i nie będą wystawiać N to będzie jak w Holandii. W jednym na 50 badań wyświetli się czerwona plansza z informacją: " Proszę zatrzymać pojazd na SKP. W ciągu 90 minut pojawi się inspektor TDT na re-kontroli" Panowie diagności zamiast przytulać 10 zł do własnej kieszeni za regulacje świateł albo wymianę żarówki róbcie to na NEGATYWNYM z poprawką za 14-20 złoty. Statystyki N muszą wzrosnąć do min 10-15 %. Wszystko w waszych rekach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statystyki N muszą wzrosnąć do min 10-15 %. Wszystko w waszych rekach.

- a zdajesz sobie sprawę, że to może przynieść odwrotny skutek i utwierdzi tylko negatywną opinię o stanie motoryzacji w naszym pieknym kraju. Nie dość, że sprowadzają schrott'y, że po dziurawych drogach jeżdżą złomy, to na dodatek poprawkowe badanie techniczne musi przechodzić co trzeci samochód. No czyż nie tak nas widzą, czyż nie takie legendy krążą?

 

Wdrożyli kulawy system i myślisz, że ktoś w tych warunkach ma ochotę poprawiać statystyki przeglądowe. A z góry zapowiedzieli, że do półrocza przyszłego roku może trwać ta niezdiagnozowana sytuacja, w mediach i tylko przez jeden organ dla złagodzenia klęski, mianowana 'stabilizacja'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym na 50 badań wyświetli się czerwona plansza z informacją: " Proszę zatrzymać pojazd na SKP. W ciągu 90 minut pojawi się inspektor TDT na re-kontroli"

Nikt nikogo nie będzie siłą zatrzymywał!

markes30, jak wyobrażasz sobie zatrzymanie pojazdu na 90 min jak badanie zakończone o 18.50 a stacja czynna do 19.00???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statystyki N muszą wzrosnąć do min 10-15 %.

Byli już tacy co mandaty kazali na siłę wystawiać , do czasu aż się zrobiło o nich głośno .

To jest argument dla tych co mówili że diagności na siłę będą szukali usterek a nawet je wymyślać .

No niech to media podłapią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.