mirek.g Napisano 22 Listopad 2017 Share Napisano 22 Listopad 2017 Jak to w końcu jest w przypadku niezgodności liczby miejsc z DR, jaka usterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2017 Share Napisano 22 Listopad 2017 Według mnie-każdy przypadek rozpatrywany indywidualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Listopad 2017 Share Napisano 22 Listopad 2017 niezgodności - i ten wyraz właśnie do usterki o oczywistych omyłkach ostatnio dodali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hudas Napisano 22 Listopad 2017 Share Napisano 22 Listopad 2017 niezgodności - i ten wyraz właśnie do usterki o oczywistych omyłkach ostatnio dodali. Tylko te " niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu. " A czy ilość miejsc jest daną techniczną? Dla przypomnienia : " § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: 1) identyfikację pojazdu, w tym: a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w: – dowodzie rejestracyjnym, " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Listopad 2017 Share Napisano 22 Listopad 2017 porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z Porównujesz, wychodzi niezgodność, UD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekwojtek Napisano 28 Listopad 2017 Share Napisano 28 Listopad 2017 A zły rok produkcji wpisany do dowodu to też usterka drobna? Wcześniej była UI ,klient szedł do WK i poprawiał.Teraz jak będzie miał pieczątkę w dowodzie to nigdzie nie pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 28 Listopad 2017 Share Napisano 28 Listopad 2017 to nigdzie nie pójdzie. no to nie pójdzie. co się tak niektórzy przyczepili do tego "nie chodzenia nigdzie", wykonałeś swoje, reszta nas nie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Listopad 2017 Share Napisano 28 Listopad 2017 jak będzie miał pieczątkę w dowodzie to nigdzie nie pójdzie. I co? Spać nie będziesz przez to mógł? Niech każdy pilnuje "swojego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 Wiadomo , że niezgodności po nowemu mamy UD , a co w przypadku takiej niezgodności - liczba miejsc większa niż w DR ? Np. w DR stoi S.1 =2 a fizycznie S.1=5 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 A mówimy o sytuacji w której ktoś dołożył siedzeń bez zgłaszania zmiany np. rodzaju pojazdu ? Bo jeżeli tak to można by np. tak : 0.2.i) IDENTYFIKACJA POJAZDU/ Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy/ Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi. [uI] Proszę mnie poprawić jeśli błądzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 Nie , mówimy tylko o przypadku niezgodności jaka stoi w DR ( żaden montaż dodatkowych miejsc), po prostu omyłka pisarska w DR, S.1 =2 a fizycznie S.1=5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 No to jak omyłka - to sam odpowiedziałeś właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 Ok robisz UD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 Tak robię - ostatnio BMW Coupe (pol. kupe ) - standard fabryka 4 miejsca - wysoki tunel, dzilący kanapę na dwa miejsca - czeski błąd - nikogo nie karcę - telefon do WK - okazało się, że Pani się z rozpędu wpisało 5 - no to z czystym sumieniem UD 0.2 e), w takim przypadku rozumiem potrzebę stosowania tego usterkowania. Z moim sumieniem gryzą się natomiast świadome naciągania parametrów, ale cóż jest jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 A mówimy o sytuacji w której ktoś dołożył siedzeń bez zgłaszania zmiany np. rodzaju pojazdu ? A jak to udowodnić? Klient nawet jak dołoży może powiedzieć,że tak było. Może michal_k, się wypowie,bo coś ostatnio Porównujesz, wychodzi niezgodność, UD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 Twoje BMW to ok ma 5 osób w DR a fizycznie tylko 4 , u mnie trochę odwrotnie jest na te 3 osoby nie ma pokrycia w DR ( zatem nie mają prawa tam być w czasie jazdy) , ponieważ DR wskazuje liczbę S.1=2 i dlatego tak na te UD mi nie pasuje , ale jak pisał kolega Grzegorz podejście chyba indywidualne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 Nie tak do końca ta usterka UD.Miałem przypadek gdzie za nie zgodność DMC 0 85 kg Diagnosta na OSKP UD a policjant zatrzymał DR i się zaczyna jazda ,klient do WK po odbiór DR a WK na stacje do Diagnosty żeby wykonał badanie, dodatkowe skierowany przez organ kontroli i się zaczyna jazda ,mało tego Diagnosta ten co przeprowadzał badanie w dniu 15.11.2017r. wysyła na inną stacje bo on nie wie co z klientem zrobić. I teraz pytanie do MICHAŁA mam, wydasz mu dowód bez żadnego przeprowadzonego badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 UD to UD, UI jest wyłącznie przy niezgodności TZ ze stanem faktycznym. Klient obiera azymut na WK, tam sprawdzają miejsce powstania błędu, a jak się okaże, że to nie błąd tylko ZK, to zażądają DBT. Ja wiem, że po wpisie do DR TNBT nikt klienta nie zmusi do wizyty w urzędzie, ale tak ustawodawca to wpisał w rozporządzenie, więc nie bawmy się na siłę w OKRD i róbmy co do nas należy. Zwróćcie uwagę, że przez lata było inaczej i czasem nasza właściwa postawa była dużym utrudnieniem dla niewinnego w całej sprawie klienta. Teraz mamy zapis wprost zaimplementowany z dyrektywy, więc nie ma co robić na siłę negatywów, skoro nawet przepisy unijne uznają takie kwestie za niemające wpływu na BRD. I przykład z mojej SKP. Samochód osobowy z S1=7 w DR, a w rzeczywistości nigdy nie przystosowany do trzeciego rzędu siedzeń, więc fizycznie 5 miejsc. Dostał właściciel UD i pojechał do WK prostować, a poprzedni diagności nawet nie zwracali na to uwagi (4 stemple w DR). Przypomnę tylko, że jak się urząd połapie, że "klepali" bez opamiętania kolejne wpisy, to mogą mieć po uprawnieniach. Kilka podobnych przypadków znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 wydasz mu dowód bez żadnego przeprowadzonego badania? W ogóle go nie wydam dopóki nie ustanie przyczyna zatrzymania. A żeby ustała to de facto trzeba wymienić DR (albo tabliczkę ). [ Dodano: 01-12-2017, 17:40 ] Klient nawet jak dołoży może powiedzieć,że tak było. I niech mówi. A WK przeprowadzi postępowanie i jeśli się okaże, że jednak dołożył miejsc to będzie musiał pojechać na DBT po zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2017 Tak dopytam na tę usterkę UD 0.2.e to nie trzeba wysyłać kwitów do Cepa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 - Nie trzeba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 mirek.g, od 04.06.2018 prawdopodobnie będziemy pisać "poprawki" w CEP-ie. Niezgodności wysyłasz, jeśli CEPiK nie pozwoli Ci dokończyć BT, a dane w DR, na TZ i pojeździe są zgodne. Przykładowo pojazd ma w CEP-ie inny numer VIN niż jest w rzeczywistości (DR, TZ, pojazd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2017 Oki dzięki.Ale tę omyłkę należy opisać w zaświadczeniu i klient" teoretycznie" prostuje w WK. Czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 tak [ Dodano: 01-12-2017, 18:19 ] I przykład z mojej SKP. Samochód osobowy z S1=7 w DR, a w rzeczywistości nigdy nie przystosowany do trzeciego rzędu siedzeń, więc fizycznie 5 miejsc. Dostał właściciel UD i pojechał do WK prostować, a poprzedni diagności nawet nie zwracali na to uwagi (4 stemple w DR). Przypomnę tylko, że jak się urząd połapie, że "klepali" bez opamiętania kolejne wpisy, to mogą mieć po uprawnieniach. Kilka podobnych przypadków znam. Ja w ostatnim roku miałem z 15-ście Ford S-Max takich - co ciekawe w CE miały wpisane też 7 miejsc w układzie 2/3/2 - nie wiem skąd to się wzięło - czy to zaniedbanie dilera - nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 Kolega Michał odpowiedział: W ogóle go nie wydam dopóki nie ustanie przyczyna zatrzymania. A żeby ustała to de facto trzeba wymienić DR (albo tabliczkę ) To kto to ma wyjaśnić Diagnosta? żeby ustała przyczyna zatrzymania DR czy WK pomiędzy klientem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.