Skocz do zawartości

Zmiany konstrukcyjne po nowemu


klosek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym zrobił okresowe plus pozmianowe (z zakresem okresowego). Pobrał 180 złotych i wyznaczył termin badania na rok dla pojazdu specjalnego, bo specjalne podlegają corocznie. Tak najbezpieczniej, tak najwygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy dodatkowe, termin badania się nie zmienia, bo przyczepa specjalna do 3,5 t ma takie same przedziały jak przyczepa ciężarowa.

 

[ Dodano: 23-11-2017, 08:08 ]

wyznaczył termin badania na rok dla pojazdu specjalnego, bo specjalne podlegają corocznie.

 

ALE NIE PRZYCZEPY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyznaczam datę następnego badania, robię okresowe i dodatkowe czy wystarczy dodatkowe.
Na moje nie zmienia się termin BT, bo w art. 81 ust 6 jest mowa o przyczepie o DMC do 3,5 t., bez względu na jej rodzaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Witam. Mam pytanie odnośnie dokładania miejsc w samochodach ciężarowych. Według ustawy do takich zmian jest potrzebne potwierdzenie ITSu. Jeżeli dokładamy drugą kanapę i robimy z 3 osobowego 6 to oczywiści trzeba jechać do Warszawy. Ale co w przypadku gdy dokonujemy zmiany z 1 miejsca na 2 ?? Są to volkswageny caddy, ściągnięte z Niemiec gdzie jeździły jako pojazdy pocztowe jedno osobowe. Czy montaż takiego fotela dla pasażera również wymaga potwierdzenia ITSu ?? A co w przypadku gdy w pierwszym rzędzie zamiast fotela pasażera instalujemy kanapę dwu osobową i z 2 miejsc robimy 3 ??

I jeszcze jedno pytanie, pojazd osobowy przystosowany do przewozu osoby niepełnosprawnej. Nowy fiat doblo w którym po złożeniu tylnej kanapy można zainstalować wózek inwalidzki. Nie ma dodatkowego pasa bezpieczeństwa, ponieważ po złożeniu kanapy wykorzystuje się fabryczny pas, ale przypina się go do nowo zamontowanego punktu. Czy trzeba potwierdzenie ITSu na ten dodatkowy punkt kotwiczenia pasa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Logen napisał:

Są to volkswageny caddy, ściągnięte z Niemiec gdzie jeździły jako pojazdy pocztowe jedno osobowe. Czy montaż takiego fotela dla pasażera również wymaga potwierdzenia ITSu ?? A co w przypadku gdy w pierwszym rzędzie zamiast fotela pasażera instalujemy kanapę dwu osobową i z 2 miejsc robimy 3 ??

Niestety pojazd musi mieć poświadczenie PIMOTu lub ITS.

4 minuty temu, Logen napisał:

Czy trzeba potwierdzenie ITSu na ten dodatkowy punkt kotwiczenia pasa ?? 

Nie widziałem na ten temat nic w naszych przepisach. W badaniu wyposażenia dostosowującego pojazdy dla osób niepełnosprawnych specjalizuje się ITS. (zadzwoń, dopytaj, opublikuj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Logen napisał:

Nowy fiat doblo w którym po złożeniu tylnej kanapy można zainstalować wózek inwalidzki.

Chyba tak nie można bo cytat:

21) w rubryce przy kodzie S.1– wpisuje się jednoznacznie określoną liczbę miejsc siedzących w

pojeździe, włączając siedzenie kierowcy; w przypadku motocykla, który może być użytkowany z

wózkiem bocznym, wpisuje się liczbę miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym w wózku bocznym; w przypadku pojazdu przystosowanego do przewozu wózka inwalidzkiego, wpisuje się liczbę miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym na wózku inwalidzkim.

A łącznie to chyba  znaczy razem.:icon_wink:. Może się mylę, ale zawsze do tego tak podchodziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki techniczne, warunki dodatkowe dla autobusu. W przestrzeni dla osoby niepełnosprawnej:

w przestrzeni tej mogą być umieszczone siedzenia składane

Co taki autobus ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym w kodzie S.1 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiści, że maja takie same DR. Co do ilości miejsc siedzących przy kodzie S1 - maksymalna liczba( siedzących). Ale przy spełnieniu "pewnych warunków" (warunki techniczne), autobus szklony przy oznakowaniu przestrzeni itp. według mnie to może mieć to miejsce na wózek inwalidzki( przy złożonych siedzeniach), a "osobówka" chyba nie koniecznie:icon_wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale jeżeli złoży 2 miejsca i wtedy ma 1 wózek inwalidzki to jaka wartość ?? Ta większa czy ta mniejsza ?? Wydaje mi się że ustawy o rejestracji pojazdów są dla WK a nie dla diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autobusie i to szkolnym to ok. (po spełnieniu warunków), a w osobówce? Nie mogę dodzwonić się do znajomego, miał przypadek : zabrany DR przez ITD (pojazd 9 miejsc) i właśnie był wpięty wózek inwalidzki ( tylna kanapa 3 osobowa wypięta i "pojedynczy" wózek w tym miejscu oczywiście z  odpowiednim mocowaniem ) jak to się zakończyło ? odpowiem:  nie wiem. Dlatego zwracam uwagę na osobówkę.:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo prawdopodobnie nie był wpis przewóz osób niepełnosprawnych - trzeba jeszcze zwrócić uwagę na podrodzaj - powinien być w/g naszych przepisów - kombi, van lub wielozadaniowy 

Było to już przerabiane na forum

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to nawet tu: 

Dzięki @IVVO nie było wpisu w DR " przewóz osób niepełnosprawnych ":icon_wink:, a w rodzaju był wielozadaniowy.

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym - w jednym z Urzędów w uwagach wpisano 6+wózek czy jakoś tak - Ale Michał twierdzi iż tak nie wolno - a szkoda

Bo u Niemca to norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

trzeba jeszcze zwrócić uwagę na podrodzaj - powinien być w/g naszych przepisów - kombi, van lub wielozadaniowy

Może być również podrodzaj inny, przeznaczenie - przewóz osób niepełnosprawnych

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co kaman, ale po mojemu te miejsca do siedzenia określa się w zależności od maksymalnych możliwości upchnięcia pasażerów na tych miejscach.

Jeżeli pojazd wyposażony jest w siedem fabrycznych foteli, a do tego w kombinację taką, że po wymontowaniu dwóch foteli z ostatniego rzędu jest możliwość zamocowania jednego wózka, no to dalej ma maksymalnie siedem miejsc do siedzenia z tym, że na potrzeby rzeczonego wózka chwilowo pozbyto się fabrycznych foteli. Jeżeli konstrukcja pozwala wymontować cztery fabryczne fotele, a w zamian zamontować dwa wózki, no to dalej liczba miejsc na pokładzie wychodzi siedem, co nie.

Jeżeli poruszany w temacie autobus szkolny ma piętnaście miejsc do siedzenia w tym dwa demontowalne i w to miejsce wstawia się dwa wózki no to dalej ma piętnaście miejsc. Jeżeli podobny autobus ma piętnaście miejsc do siedzenia i dodatkowo wolną przestrzeń do zagospodarowania przez dwa wózki (bez demontowania czegokolwiek), to wychodzi, że ma siedemnaście miejsc i wszystko jest okej. A cytowany przepis odnosi się właśnie do ilości wózków zwiększających ilość miejsc na pokładzie.

No takie moje zdanie.

Cały czas mowa o fabrycznym przystosowaniu pojazdu do mieszania fotelami. O mieszaniu chwilowym na potrzeby przetransportowania na wózku pasażera.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Paprock napisał:

Cały czas mowa o fabrycznym przystosowaniu pojazdu

Czyli na OBT musi się zjawić z "maksymalnymi możliwościami upchnięcia pasażerów" wynikających z DR pozycji S1. Ale po "trasie" może chwilowo mieszać fotelami na potrzeby przetransportowania wózka inwalidzkiego (oczywiście z odpowiednim wpisem i rodzajem w DR). Czy dobrze to "rozumuję"?:oops: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trasie może mieszać z fotelami w dowolnym celu, ale na badaniu muszą być wszystkie, bo musisz sprawdzić czy spełniają warunki techniczne.

Ale to tylko tak na zdrowy rozsądek, bo generalnie tezę, że nie musi, bo sama obecność punktów mocowania wystarczy też się literalnie da obronić.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Logen napisał:

I jeszcze jedno pytanie, pojazd osobowy przystosowany do przewozu osoby niepełnosprawnej. Nowy fiat doblo w którym po złożeniu tylnej kanapy można zainstalować wózek inwalidzki. Nie ma dodatkowego pasa bezpieczeństwa, ponieważ po złożeniu kanapy wykorzystuje się fabryczny pas, ale przypina się go do nowo zamontowanego punktu. Czy trzeba potwierdzenie ITSu na ten dodatkowy punkt kotwiczenia pasa ??

 

- no nie ukrywam, ale tu się deko splątałem tym punktem i tym całym iteesem:nausea:

Czy ten dodatkowy punkt to fabryczny, homologowany punkt? Bo jeżeli tak, to ja bym nie śmiał potwierdzać jeszcze raz tego, co już potwierdzone zostało.

Czyżby na pokładzie było pięć pasów, a sześć zaczepów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.