Skocz do zawartości

Homologacja


TomkovK

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem na badanie przyczepę cysternę roczną. Wiem, że muszę mieć dokument stwierdzający, że pojazd ten ma ABS kat A

Z tego wynika, że chcesz zrobić badanie tej przyczepy na ADR.

Jeśli tak, to na pewno nie na podstawie tych dokumentów!!!

Zobacz sobie do DzU z 2015 poz 776, załącznik nr 2, dział I, tabela poz. 6,1

jakie dokumenty są wymagane do przeglądu na mat. niebezpieczne

Dokumenty te dostarcza właściciel pojazdu w języku polskim.

Dokumenty muszą być jednoznaczne, że dotyczą przedstawionego do badania pojazdu, czyli zawierać jego nr VIN i wystawione przez producenta pojazdu, czy tez działającego w jego imieniu dealera i ma być w nich określone do jaką klasę ADR spełnia ten pojazd.

 

Wcześniej jednak, ten pojazd powinien być poddany badaniu przez TDT boi nie można przystąpić do takiego badania bez ważnego protokołu z TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jednak, ten pojazd powinien być poddany badaniu przez TDT boi nie można przystąpić do takiego badania bez ważnego protokołu z TDT.

- a konkretnie, to mowa o jakim tedetowskim badaniu i protokole?

- a jak producent pojazdu zwinął fabryke, to może ktoś w zastepstwie wystawić potwierdzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie TDT jest ważne, pojazd miał już pierwszy przeglad. Z 776 wymagania znam i dla tego się przyczepilem. Dzwoniłem do producenta. Dowiedziałem się, że oni takich dokumentów nie wystawiali i że jestem pierwszy który o takie coś pyta. (więc jak zrobili pierwszy przegląd?) Poza tym nie bardzo wie co ja chcę za papier od Niego i żebym mu przysłał jakiś wzór. Myślałem, że gadam z gościem który nie ma pojęcia że istnieje takie coś jak ADR. No nic, wyślę mu jakis wzór oświadczenia i zobaczymy co zrobi.

Dziękuję za pomoc i zainteresowanie. Dam znać jak to się rozwiązało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jednak, ten pojazd powinien być poddany badaniu przez TDT boi nie można przystąpić do takiego badania bez ważnego protokołu z TDT.

- a konkretnie, to mowa o jakim tedetowskim badaniu i protokole?

- a jak producent pojazdu zwinął fabryke, to może ktoś w zastepstwie wystawić potwierdzenie?

 

TomkovK się o to nie pyta a tu Komplikator się włączył.... 8)

ale jak już, to badanie dozorowe cysterny i protokół z tego badania

a producent wyprodukował cysternę i od razu się zawinął, że nie ma kto wystawić dokumentów czy jak?

 

[ Dodano: 23-11-2017, 17:52 ]

Dowiedziałem się, że oni takich dokumentów nie wystawiali i że jestem pierwszy który o takie coś pyta.

To oni są producentem całego pojazdu cysterny pod dozór czy tylko producentem podwozia do tej cysterny?

Tak czy tak, to przecież wiedzą jakiej klasy zamontowali ABS więc mogą to poświadczyć.

Jednak jest to rola właściciela, żeby taki dokument zdobyć i dostarczyć.

Wzoru jako takiego nie ma ale VIN na nim musi być i to, że ABS spełnia wymagania Regulaminu nr.13 EKG/ONZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oni są producentem całego pojazdu cysterny pod dozór czy tylko producentem podwozia do tej cysterny?

- O! Tu dopiero komplikator się wykluwa! ;-)

 

 

a producent wyprodukował cysternę i od razu się zawinął, że nie ma kto wystawić dokumentów czy jak?

- a czy była u Kolegi w karierza okazja, aby trafił się 'dozór' wystawiony w tureckim mieście Konja? :-P

(oczywiście 'protokół dozoru' & 'decyzja dozoru' to nie potwierdzenie na ABS, ale jakieś 'ale' jest, co nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[oczywiście 'protokół dozoru' & 'decyzja dozoru' to nie potwierdzenie na ABS, ale jakieś 'ale' jest, co nie

Jaki kiedyś zrobisz jakieś badanie pojazdu przeznaczonego do przewozu materiałów niebezpiecznych, to pogadamy. A póki co, to nara... ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nastepną razą zdałoby się dowiedzieć wpierwej co to za urządzenie, żeby wyskakiwać z tedetem!

W TDT wiedzą co to za "urządzenie" ,TomkovK wie, ja też wiem, i wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma kupiła podwozie z Włoch bodajże i zrobiła zabudowę. Robią również zabudowy na Jelczach. Oswiadczenie muszę mieć na pojazd ukompketowany(bądź kompletny jeśli takowy wyjdzie od producenta pojazdu-a nie wyszedł ) a nie na samo podwozie, bo jeździć będzie całość. Więc muszę uzyskać dokumenty od firmy która wypuściła gotowy zabudowany w zbiornik pojazd. Badanie zbiornika oczywiście było. Certyfikat który wkleiłem na początku jest na cały pojazd ukompletowany, tak z resztą jest też tam napisane, jednak jest on tak niekomoletny, że na SKP do niczego się on nie nadaje...

Uważam za nie potrzebne przepychanki. :nook

Tak czy inaczej merytoryczna rozmowa jak najbardziej wskazana.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc muszę uzyskać dokumenty od firmy która wypuściła gotowy zabudowany w zbiornik pojazd.

Czyli moje przypuszczenia okazały się słuszne, zabudowa zbiornika na ramie innego producenta.

Nie sądzę, żeby dokonali tej zabudowy na podwoziu które, nie spełnia wymagań ABS do ADR.

Dziwi natomiast brak dokumentacji producenta na potrzeby ADR.

Uważam za nie potrzebne przepychanki. :nook

Też tak uważam, dlatego rozmawiamy merytorycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Większość kierowców przyjeżdża z czerwonym paskiem i protokołem na cysternę. Bez żadnych dokumentów na ABS czy instalację elektryczną...

Czy w przypadku pojazdów w których na tabliczce znamionowej znajdują się oznaczenia homologacji 13R 11 oraz 105R 04, można wykonać to badanie i zasłonić się tymi regulaminami EKG ONZ ?? Zamiast kserować wszelkiego rodzaju potwierdzenia zrobić zdjęcie tabliczki i wsadzić do dokumentacji ?? 105 Regulamin to dosłownie przepisany 9 załącznik umowy ADR, a regulamin 13 z 11 serią poprawek jasno mówi jaki ABS gdzie ma być. W przypadku autobusów temp 100 i stateczności ruchu można się zasłonić tą homologacją a co w przypadku ADRów ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie. W przepisach widnieje, że brak dokumentów potwierdzających .itd, itp. to UI.

Analogicznie jest np na zbiornikach gazu, jest cecha, są daty eksploatacji, a jednak żądamy dokumentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniki gazu czy nawet cysterny to trochę inny temat bo mają pewien okres eksploatacji. Protokoły i decyzje są potrzebne żeby sprawdzić daty, czy badania są jeszcze aktualne czy trzeba je wykonać ponownie. Natomiast takiego ABSu się nie bada co jakiś czas. Producent pojazdu wystawia dokument że wymagany ABS został zainstalowany w danym pojeździe. Bardziej tutaj chodzi o potwierdzenie że mamy zamontowany ABS odpowiedniej klasy. No i w takim przypadku znak homologacji 13R 110000, na naczepie jasno mówi że jest ona wyposażona w ABS klasy A. Pytanie tylko czy taką tabliczkę znamionową można uznać za dokumentację :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zrobić w przypadku gdy w homologacji   w punkcie " 48.1 widnieje zapis "Homologacja pojazdu w zakresie wymagań do przewozu materiałów niebezpiecznych : nie :EXII,EXIII,FL,AT,OX"  a dodatkowo klient dostarcza oświadczenie producenta a w nim że spełnia wymogi ADR jak to potraktować homo mówi nie a producent że tak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma czegoś bardziej szczegółowego w tym homo, może objaśnienia do homo. Ja często taki zapis trafiałem w homologacji:

Homologacja typu pojazdu zgodnie z wymogami projektowymi dotyczącymi przewozu towarów niebezpiecznych:

AT, EXII, EXIII, FL, OX whitout window rear cabin = patrz, szukaj (wklejki) na tyle kabiny w okolicy okna. ;-)

Gdzieś miałem fotkę takiej wklejki ale zapodziałem. Najczęściej na oświadczeniu producenta bazowałem. Nie zawsze jest zasadne wołać o homo, a o papiery producenta jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zawsze proszę o oświadczenie producenta , ale klient pokazał mi właśnie homo i oświadczenie i uznałem ,że będę opierał się na oświadczeniu producenta.

Oczywiście kolega adam1501 ma rację  

9 godzin temu, adam1501 napisał:

pojazd był homologowany dwuetapowo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.